Loading…
Breaking News
recent

ΟΡΙΑ ΣΤΗ ΣΑΤΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΕ

Πρώτη παρέμβαση στη σάτιρα. Μετά την πολεμική τουλάχιστον δέκα ετών από το ΕΣΡ εναντίον συγκεκριμένων εκπομπών, όπως η «Ελληνοφρένεια» και το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ», το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 2838/214 απόφασή του βάζει όρια στη σάτιρα με αφορμή σχόλια του Λάκη Λαζόπουλου για γνωστή ηθοποιό, ακυρώνοντας προσφυγή του Alpha επί απόφασης του ΕΣΡ. Θέτει επίσης και ζήτημα για το φωτομοντάζ της εκπομπής, το οποίο συνιστά ένα από τα «όπλα» που χρησιμοποιεί για να σατιρίσει δημόσια πρόσωπα. Στην απόφαση του ΣτΕ σημειώνεται πως από τα εκτενέστατα αποσπάσματα των επίμαχων εκπομπών προκύπτει σαφώς ότι ο καυστικός σχολιασμός «δεν αφορούσε, όπως προβάλλεται, στην υπερβολική δημοσιότητα και προβολή από τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως του γάμου της ανωτέρω ηθοποιού, αλλά σε αυτήν, καθ’ εαυτήν, την απόφασή της να προβεί σε γάμο, με αναφορές μάλιστα στην ηλικία της αλλά και στην, κατά τον παρουσιαστή, επαγγελματική σκοπιμότητα την οποία αυτή επεδίωκε με την ως άνω απόφασή της, καθώς επίσης και με αμφισβήτηση ακόμη και της επαγγελματικής ιδιότητος και ικανότητος αυτής ως ηθοποιού (“… μία ηθοποιός, ηθοποιό και πάλι δεν τη λες, τέλος πάντων…”)». Το ΣτΕ θεωρεί πως η κρίση μέσα από τη σάτιρα για το αν μια ηθοποιός έχει το ταλέντο να είναι ηθοποιός «συνιστά προσβολή της προσωπικότητάς της και η μεταχείριση αυτής δεν ήταν δίκαιη, ορθή και αξιοπρεπής». Το ΣτΕ απορρίπτει «ως αβάσιμο» και τον ισχυρισμό του Alpha πως «η τηλεοπτική σάτιρα, ως μορφή λόγου και τέχνης που προστατεύεται από τα άρθρα 14 παρ. 1 και 16 παρ. 1 του Συντάγματος, δεν είναι δεκτική περιορισμών». Και σημειώνει πως με τον «τρόπο της προσβολής του δικαιώματος της προσωπικότητος της ηθοποιού αυτής (χρήση απαξιωτικών φράσεων και φωτομοντάζ), δεν ήταν δυνατή εν προκειμένω η αποκατάσταση της προσβολής του ως άνω δικαιώματος με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 9 του ΠΔ 100/2000». Με τον τρόπο αυτό το ΣτΕ θέτει υπό αμφισβήτηση και το δικαίωμα του δημιουργού στο φωτομοντάζ προκειμένου να σατιρίσει δημόσιο πρόσωπο, με το επιχείρημα πως δεν μπορεί να γίνει αποκατάσταση της προσβολής.
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.