Loading…
Breaking News
recent

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΜΩΣΗ ΣΤΑ MEDIA

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (ΕΟΔ), η European Broadcasting Union (EBU), η Ένωση Ευρωπαίων Εκδοτών Εφημερίδων (ENPA) και η Ευρωπαϊκή Magazine Media Association (EMMA), με κοινή τους ανακοίνωση επανέλαβαν την έκκλησή τους για σαφή και ισχυρή προστασία του δικαιώματος στην ελευθερία των μέσων ενημέρωσης και πληροφόρησης μετά την Οδηγία της Ε.Ε “Trade Secrets”, για το εμπορικό απόρρητο. Η Επιτροπή Νομικών Θεμάτων της Ε.Ε εισήγαγε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τις διατάξεις για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιορισμών στην ικανότητα των δημοσιογράφων να δημοσιοποιούν και να ερευνούν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Το κείμενο που ψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διευκρινίζει ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία δεν θίγει την ελευθερία και την πολυφωνία των μέσων ενημέρωσης, όπως κατοχυρώνονται από τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζει στα κράτη μέλη ότι οφείλουν “να σέβονται την ελευθερία του Τύπου και των μέσων ενημέρωσης … ώστε να εξασφαλιστεί ότι η οδηγία δεν περιορίζει την δημοσιογραφική έργα, ιδίως όσον αφορά την έρευνα, την προστασία των πηγών, καθώς και το δικαίωμα του κοινού να να ενημερωθεί “. Οι δημοσιογραφικές ενώσεις ωστόσο δεν είναι ικανοποιημένες, καθω΄ς παραμένουν διφορούμενες έννοιες και όροι, όπως η αναφορά σε “νόμιμη χρήση” των πληροφοριών τους! Τέτοιες φράσεις, λένε οι δημοσιογραφικές ενώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε αυτολογοκρισία- λογοκρισία και σε συνδυασμό με πληθώρα “εμπορικών μυστικών”, τα ΜΜΕ δεν θα δημοσιεύουν έρευνες, καθώς η “νομιμότητα” θα κρίνεται από δικαστήρια. Η Οδηγία δεν αποσαφηνίζει επίσης ότι τα κράτη-μέλη μπορούν στις εθνικές νομοθεσίες να αφήσουν περιθώρια μεγαλύτερης ελευθερίας στα ΜΜΕ. Περισσότερα στη διευθυνση της EBU εδώ
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.