Loading…
Breaking News
recent

Τα ελληνικά ΜΜΕ σε διατεταγμένη υπηρεσία θεσμών και προπαγάνδας στο «Ναι»

Του Αδάμ Γιαννίκου στο Κουτί της Πανδώρας
Μαύρες μέρες ζει η δημοκρατία στην Ελλάδα με τα ιδιωτικά ΜΜΕ να δίνουν τον νυν υπέρ πάντων αγώνα υπέρ της παλινόρθωσης του μνημονιακού καθεστώτος και της ολοκληρωτικής συντριβής κάθε φωνής αντίστασης στη χώρα.
Το επικοινωνιακό μπαράζ, που επιχειρείται από το Σάββατο και κορυφώνεται όσο πλησιάζει η Κυριακή του δημοψηφίσματος, κάνει τις οργουελικές δυστοπίες να φαντάζουν με παιδικό παραμύθι. Ιδιωτικά κανάλια και εφημερίδες, που πρωτοστάτησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια στην επιβολή μέσω των μνημονίων των συμφερόντων τραπεζών και εργολάβων, προχωρούν σήμερα σε θηριώδη προπαγάνδα, που κάνει τον οποιοδήποτε αντικειμενικό παρατηρητή να αναρωτιέται αν αξίζει πλέον στη χώρα μας οτιδήποτε η δημοσίευση, που «είναι η ψυχή της δικαιοσύνης».
Μένουμε Ευρώπη, περιμένουμε Παπαδήμο
Η αλήθεια είναι πως οι υποστηρικτές του Μνημονίου ποτέ δεν υπήρξαν πιο ευφάνταστοι και, ταυτόχρονα, πιο προβλέψιμοι στις αντιδράσεις τους. Όταν πριν από μερικά χρόνια διάφοροι γραφικοί έβαζαν μουστάκι αλά Χίτλερ σε φωτογραφίες της Μέρκελ, η Ελλάδα δεν είχε περάσει Διαφωτισμό, ο γερμανικός Τύπος απαντούσε με κωλοδάχτυλα και τα ελληνικά ΜΜΕ της διαπλοκής κατανάλωναν τόνους χαρτιού και ατέλειωτες ώρες μεταδόσεων για αποδείξουν ότι η λιτότητα είναι σύμφυτη με το χαμηλό επίπεδο των λαϊκών τάξεων. Τώρα που οι υποστηρικτές του «Ναι» συγκρίνουν στα social media τα ψηφοδέλτια του δημοψηφίσματος με τα ψηφοδέλτια του Πινοσέτ και του Χίτλερ, απλώς μένουμε Ευρώπη.
Το βασικό σύνθημα υπέρ του «Ναι», όπως προέκυψε από τις ζυμώσεις ανάμεσα στους εκπροσώπους του μνημονιακού κατεστημένου, επέβαλλε στο δημόσιο λόγο το δικό του διακύβευμα. Έχοντας τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ στο πλευρό τους, οι ηττημένοι των εθνικών εκλογών ποτέ δεν έκρυψαν ότι αποζητούν τη ρεβάνς. Το σενάριο της αριστερής παρένθεσης πήρε σάρκα και οστά με την αναγγελία του δημοψηφίσματος, μετατρέποντας το «Ναι» ή «Όχι» στην πρόταση-τελεσίγραφο των δανειστών, σε ναι ή όχι στο ευρώ και την Ευρώπη.
Όλοι μαζί μπορούμε να ριξουμε την κυβέρνηση
Αν, όμως, στη αρχή της διαφαινόμενης εκτροπής τα πράγματα εμφανίζονταν στην γκροτέσκα διάστασή τους, η κλιμάκωση της εκτροπής δείχνει πως στο σκοτάδι της ενημέρωσης τα πράγματα είναι σοβαρά.
Τα μεγάλα δημοσιογραφικά συγκρότηματα προβάλλουν ως τετελεσμένο ένα ιδιότυπο αντάρτικο εξαγριωμένων νοικοκυραίων κατά της αριστερής κυβέρνησης και όλων όσων τη στηρίζουν, που υπάρχει μόνο στο μυαλό των επικοινωνιολόγων της τρόικας και άλλων κατ’ επάγγελμα μνημονιακών.
Η ανησυχία και η αγωνία των Ελλήνων πολιτών προβάλλεται ως πανικός και απόγνωση, όπως ποτέ δεν προβλήθηκε ο πανικός και η απόγνωσή τους κάθε φορά που οι ανερμάτιστες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες των μνημονιακών κυβερνήσεων επέβαλαν περισσότερα δυσβάσταχτα μέτρα, τα οποία συνοδεύτηκαν με άγρια καταστολή και την ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι.
Πρωτοβουλίες όπως αυτές του ΣΚΑΪ υπέρ του «Ναι», αλλά και τα προεκλογικά σποτ της Επιτροπής Υποστήριξης του «Ναι», δεν ευνοούν απλώς στην επικράτηση του «Ναι» την Κυριακή αλλά δημιουργούν κλίμα για την ανατροπή της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας τη Δευτέρα. Η αλλαγή της κυβέρνησης και η εκλογή νέας από την παρούσα Βουλή αποτελεί διακηρυγμένη θέση ενός εκλεκτού δημοσιογράφου των συστημικών Μέσων, που δεν κρύβει τη φιλοδοξία του να ηγηθεί του «Ναι». Απαραίτητη προϋπόθεση για την πολιτική εξουδετέρωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι η διάβρωση της εκλογικής του βάσης, όπως καταγράφεται τα τελευταία δύο χρόνια.
Ακούγοντας την τηλεοπτική καμπάνια «Όλοι μαζι μπορούμε» για τον επαναπατρισμό εγκλωβισμένων Ελλήνων από χώρες της Ευρώπης προς στιγμήν πιστεύει κανείς ότι έχει προηγηθεί κάποιο κατακλυσμιαίο γεγονός που έχει διαφύγει της προσοχής του. Αναζητώντας τις εμπόλεμες ζώνες ανάμεσα σε Λονδίνο, Άμστερνταμ ή Βερολίνο, ο ΣΚΑΪ εξηγεί: «το “Όλοι μαζί μπορούμε” σε συνεργασία με το ViVa.gr ανταποκρίνονται στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί Έλληνες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό λόγω των έκτακτων συνθηκών και αναλαμβάνουν πρωτοβουλία για την επιστροφή τους. Πολλοί Έλληνες πολίτες, με τις τράπεζες κλειστές και τις πιστωτικές κάρτες να μη γίνονται δεκτές για συναλλαγές διεθνώς, δεν έχουν πρόσβαση σε χρήματα και αδυνατούν να επιστρέψουν άμεσα στην Ελλάδα. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται το site: www.oloimaziboroume.gr/epistrefo και να συμπληρώνουν τη σχετική φόρμα προκειμένου να τους βοηθήσουμε να επιστρέψουν».
Κραυγάζοντας «Μένουμε Ευρώπη», τα κανάλια του «Ναι» πρωτοστατούν στον επαναπατρισμό εγκλωβισμένων Ελλήνων από χώρες της Ευρώπης. Στήνοντας πολεμικό σκηνικό, τα κανάλια ξεχνούν να αναφέρουν ότι η ύφεση που προκάλεσαν τα μνημόνια στην ελληνική οικονομία είναι η μεγαλύτερη σε αναπτυγμένη χώρα εν καιρώ ειρήνης.
Πέραν, όμως, από την ελαφρότητα της παραπάνω αντίφασης, υπάρχει και η βαρύτητα της ύβρεως. Σε μια χώρα που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρώπη και όπου οι μισοί νέοι είναι άνεργοι, η πλειοψηφία των εργαζομένων ζει εργασιακο Μεσαίωνα και οι μισοί συνταξιούχοι ζουν στα όρια της φτώχειας, σε μια χώρα όπου εγκλωβίζονται πρόσφυγες πολέμου σε μια ανεπανάληπτη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ανθρωπιστική κρίση, σε μια κοινωνία εγκλωβισμένη στη λιτότητα και την ύφεση, η τηλεόραση ενός από τους πιο καταχρεωμένους δημοσιογραφικούς ομίλους κάνει καμπάνια απεγκλωβισμού Ελλήνων πολιτών με την παράθεση μιας ηλεκτρονικής φόρμας στο ίντερνετ.
Οι Έλληνες φοιτητές στα βρετανικά πανεπιστήμια, οι Έλληνες γιατροί που εργάζονται στα γερμανικά νοσοκομεία, οι Έλληνες τουρίστες στα μεσογειακά θέατρα, οι Έλληνες μεταφορείς που κινούνται στους ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους, οι Έλληνες ναυτικοί που πλέουν στον Ατλαντικό, οι Έλληνες μηχανικοί στο Ντουμπάι και πλείστοι άλλοι συμπατριώτες μας που ζουν και εργάζονται στο εξωτερικό παρουσιάζονται θύματα μιας δημοκρατικής διαδικασίας και όχι θύματα των πολιτικών παρεμβάσεων των θεσμων.
Το δημοσιογραφικό λειτούργημα υποβιβάζεται σε εργαλείο συστημικής προπαγάνδας, προτρέποντας τους Έλληνες του εξωτερικού που έχουν ανάγκη ρευστότητας να συμπληρώσουν τη σχετική φόρμα www.oloimaziboroume.gr/epistrefo «προκειμένου να τους βοηθήσουμε να επιστρέψουν», αποσιωπώντας την ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών (30/6) σχετικά με τις ενέργειες που πραγματοποιούνται για τη στήριξη των Ελλήνων πολιτών που βρίσκονται εκτός Ελλάδας.
Με τέτοια επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, οι φορείς του μνημονιακού λόγου επιχειρούν να μεταπείσουν τα μεσαία στρώματα που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις εθνικές εκλογές και να τα επαναφέρουν δεξιότερα, επανασυγκολλώντας το κατακερματισμένο Κέντρο υπέρ μιας «εθνικής λύσης» που θα αλλοιώνει de facto την εντολή της 25ης Ιανουαρίου.
Αν, όμως, οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες αποτελούν ένα τυπικό δείγμα ηθικής στον κόσμο της συστημικής ενημέρωσης, τα τηλεοπτικά μηνύματα υπέρ του «Ναι» αποτελούν τυπικό δείγμα πολιτικής χειραγώγησης.
Βλέποντας το τηλεοπτικό σποτ για το δημοψήφισμα που υπογράφει η Επιτροπή Υποστήριξης του «Ναι», εύκολα κανείς θα συμπέραινε ότι πρόκειται για προεκλογικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας. Το βίντεο ξεκινά με δηλώσεις Τσίπρα, Φίλη και Σακελλαρίδη που αποδεικνύουν τις ανακολουθίες της κυβέρνησης και καταλήγει με ένα ψηφοδέλτιο όπου το ερώτημα του δημοψηφίσματος καταγράφεται ως «ναι ή όχι στο ευρώ». Κανένας δεν θα υποδείξει στους διαφημιστές πώς να κάνουν τη δουλειά τους. Αλλά, και δεν θα σιωπήσει όταν οι διαφημιστές αναλαμβάνουν το ρόλο του Εθνικού Τυπογραφείου.
Διαβάστε την ενδιαφέρουσα ανάλυση ολόκληρη εδώ
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.