Loading…
Breaking News
recent

ΝΕΑ ΑΠΟΠΟΕΡΙΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΌ 23 ΧΡΟΝΙΑ

Στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης κατατέθηκαν οι 11 σφραγισμένοι φάκελοι, ιδιοχείρως και ηλεκτρονικά με τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για μία από τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας. Ύστερα από 23 χρόνια, το κράτος επιχειρεί για τρίτη φορά να βάλει τάξη στο αυθαίρετο καθεστώς της ιδιωτικής τηλεόρασης, που γιγαντώθηκε και καθόρισε την εξέλιξη του ίδιου του πολιτικού συστήματος. Το παρασκήνιο είναι γεμάτο υποκλίσεις των κοινοβουλευτικών δυνάμεων στα συμφέροντα των ιδιοκτητών της ιδιωτικής τηλεόρασης. Απόδειξη, το ότι όσες φορές επιχειρήθηκε να δοθούν άδειες η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε γιατί οι τηλεοπτικές εταιρείες δεν είχαν καταθέσει τα δικαιολογητικά που απαιτούσαν οι νόμοι τους οποίους είχε ψηφίσει η Βουλή! Η μόνη τηλεοπτική αδειοδότηση που έγινε ήταν στις 10 Σεπτεμβρίου 1993, επί κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, με ένα λειψό και σαθρό θεσμικό πλαίσιο. Οι πρώτες άδειες που δόθηκαν ήταν «τοπικής εμβέλειας» για την περιοχή της Αττικής, με παράλληλη χορήγηση «ειδικής άδειας για τεχνική δικτύωση» ώστε να αποκτήσουν «εθνική εμβέλεια». Άδεια είχαν πάρει ο ΑΝΤ1 TV, το New Channel του Φώτη Μανούση, το Κανάλι 29, η Νέα Τηλεόραση (Star), το Seven X και το Mega στην Αθήνα, το TV 100 και το Μακεδονία TV στη Θεσσαλονίκη, το Τηλετώρα και το TeleCity TV με τοπική εμβέλεια. Είχαν αποκλειστεί ο 902 TV και ο ΣΚΑΪ.
Μετά την πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έδωσε πανελλαδική εμβέλεια στον 902 TV και στον ΣΚΑΪ και δύο χρόνια μετά και στο Μακεδονία TV. Από το 1993 και μετά, παρότι ψηφίστηκαν 4 νόμοι για την ιδιωτική τηλεόραση και εκδόθηκαν περισσότερες από 26 υπουργικές αποφάσεις και 2 τουλάχιστον προεδρικά διατάγματα, οι σταθμοί έβγαιναν στον αέρα χωρίς άδειες. Η πρώτη σοβαρή απόπειρα τηλεοπτικής αδειοδότησης έγινε τον Φεβρουάριο του 1998, με βάση τα απαιτούμενα του νόμου Βενιζέλου (2328/95). Προκηρύχθηκαν 6 άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, 54 περιφερειακής και 57 τοπικής. Επί υπουργίας Δημήτρη Ρέππα, οι εγκαταστάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης γέμισαν με εκατοντάδες κούτες με έγγραφα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Είχαν κατατεθεί συνολικά 157 αιτήσεις. Μέχρι να εκδοθούν οι επίσημες τηλεοπτικές άδειες η τότε κυβέρνηση Σημίτη ανακάλυψε τη μαγική διάταξη που έλυσε επί 23 χρόνια το πρόβλημα της παράνομης τηλεοπτικής εκπομπής. Ο Δ. Ρέππας πρόσθεσε στον νόμο 2644/98 για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες το άρθρο 17, με το οποίο βαφτίστηκαν «προσωρινά νόμιμοι» όσοι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί εξέπεμπαν από το 1993 και μετά! Το τότε αρμόδιο για τον έλεγχο των αιτήσεων ΕΣΡ απέστειλε τους φακέλους στο υπουργείο Τύπου μαζί με την έκθεσή του και εκεί παρέμειναν κλειδωμένοι μέχρι και το 2000. Στο μεταξύ, οι υπηρεσίες του υπουργείου Τύπου είχαν επικοινωνία με τις τηλεοπτικές εταιρείες ζητώντας νέα στοιχεία! Ο νέος πρόεδρος του ΕΣΡ Βασίλης Λαμπρίδης άρχισε εκ νέου τη διαδικασία ελέγχου των 157 ξεχασμένων αιτήσεων, ανακοινώνοντας πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί μπορούσαν να συμπληρώσουν τους φακέλους τους. Όμως και πάλι το ΕΣΡ κατά τον έλεγχο των φακέλων διαπίστωσε μεγάλες ελλείψεις, εξαιτίας των οποίων «κόβονταν» τα κανάλια New, Μακεδονία TV, 902 και Seven Χ.
Η κυβέρνηση Σημίτη ενημερώθηκε πως τα στοιχεία ήταν παλιά και δεν μπορούσαν να δοθούν άδειες με αιτήσεις του 1998. Με μια απλή διάταξη ο υπουργός Τύπου Χρήστος Πρωτόπαπας κατάργησε την τηλεοπτική προκήρυξη και ανανέωσε το καθεστώς της «προσωρινής νομιμότητας»! Το 2003 έγινε η δεύτερη απόπειρα να δοθούν τηλεοπτικές άδειες. Τον Δεκέμβριο του 2003 είχαν κατατεθεί στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης 180 αιτήσεις και μέχρι και τον Ιούνιο του 2004 η διαδικασία δεν είχε ολοκληρωθεί. Στο μεταξύ, η νομοθεσία άλλαξε δύο φορές, μία με την ανεξαρτητοποίηση του ΕΣΡ και μία με τον «βασικό μέτοχο». Η τηλεοπτική αδειοδότηση έμεινε για μία ακόμη φορά στα συρτάρια.
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ημιτελής πέρασε η διάταξη για την επιβολή τέλους 2% επί των πωλήσεων των ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablets και έξυπνων κινητών τηλεφώνων, υπέρ των δημιουργών, στον νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα. Στο άρθρο δεν περιλαμβάνονται οι δημοσιογράφοι που εργάζονται στις εφημερίδες και τα sites και το προϊόν της εργασίας τους αναπαράγεται από τις συγκεκριμένες συσκευές, χωρίς την καταβολή εύλογης αμοιβής. Τα χρήματα, αφού γίνει ο διαχωρισμός, θα καταβάλλονται μάλλον στον ΟΣΔΕΛ, τον οποίο έχουν εμπιστευτεί οι εκδότες για την εκπροσώπησή τους, όπως και κάποιοι δημοσιογράφοι. Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Πληροφορικής μιλάει για «χαράτσι».
Από το Blogger.