Loading…
Breaking News
recent

ΔΗΜΟΣΙΟ Με πριμ στους «συνεταιρισμούς» ο διαγωνισμός για τις ραδιοφωνικές άδειες

Του Μιχάλη Σιάχου 
Έτοιμο το νομοσχέδιο, αλλά άγνωστο πότε θα κατατεθεί, αφού η απόφαση του ΣτΕ για τα κανάλια ανέτρεψε τον προγραμματισμό – Με ποιους όρους και προϋποθέσεις τα συνεταιριστικά σχήματα θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό – Πώς δεν θα μπουν από το «παράθυρο» επιχειρηματικά συμφέροντα Με το στοίχημα της κυβέρνησης για «τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο» να παραμένει ακόμα ορθάνοιχτο, μετά το… ναυάγιο των τηλεοπτικών αδειών και το ΕΣΡ να μην έχει δώσει ακόμα σχετικά δείγματα γραφής, στην αναμονή για τη Βουλή βρίσκεται και το νομοσχέδιο για τις ραδιοφωνικές άδειες.
Αν και ακόμα το νομοσχέδιο για τις ραδιοφωνικές άδειες δεν είναι γνωστό πότε θα κατατεθεί, αφού η απόφαση του ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες ανέτρεψε τον κυβερνητικό προγραμματισμό, το σίγουρο είναι ότι το επιτελείο του αρμόδιου υπουργού, Νίκου Παππά, έχει σχεδόν ολοκληρώσει το σχετικό κείμενο. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dikaiologitika news, στο νομοσχέδιο θα υπάρχει άρθρο το οποίο θα πριμοδοτεί τα συνεταιριστικά - συνεργατικά σχήματα εργαζομένων που έχουν αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση ραδιοφωνικών σταθμών. Θυμίζουμε ότι με νόμο του 2013 (ν.4109/2013) και συγκεκριμένα με βάση το άρθρο 32, με απόφαση του ΕΣΡ και μετά από σχετική αίτηση τη διαχείριση των ραδιοφωνικών σταθμών αναλαμβάνουν αποκλειστικά και μόνο οι εργαζόμενοι, εφόσον είναι απλήρωτοι επί 4 μήνες και ο σταθμός δεν μεταδίδει πρόγραμμα για διάστημα 6 μηνών. Από τους πλέον ιστορικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς που έχουν περάσει στα χέρια των εργαζομένων του είναι ο Flash.
Στο νομοσχέδιο, λοιπόν, για τις ραδιοφωνικές άδειες θα προβλέπεται ότι δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό θα έχουν τα συνεταιριστικά σχήματα που ήδη λειτουργούν ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και όποια σχήματα εργαζομένων θα έχουν τότε τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις να αναλάβουν τη διαχείριση σταθμών. Θα μπορούν να συμμετέχουν στο σχετικό διαγωνισμό ως κοινοπραξίες, ως υπό σύσταση κοινοπραξίες ή ως ενώσεις προσώπων, ενώ το κοινοπρακτικό έγγραφο θα κατατίθεται με την υποβολή της υποψηφιότητας και εφόσον ανακηρυχθούν αδειούχοι θα υποχρεώνονται να συστήσουν εταιρεία. Για να αποφευχθεί η είσοδος επιχειρηματιών από το «παράθυρο», μέσω, δηλαδή, των συνεταιριστικών-συνεργατικών σχημάτων, στο νομοσχέδιο θα υπάρχει η ρητή πρόβλεψη ότι μέτοχοι ή εταίροι στο επιχειρηματικό σχήμα που θα προκύψει μετά την αδειοδότηση θα είναι μόνο όσοι συμμετείχαν στο φάκελο της υποψηφιότητας. Επιπλέον, θα ορίζεται ρητά ότι η ραδιοφωνική άδεια που θα πάρουν τα συνεταιριστικά-συνεργατικά σχήματα απαγορεύεται να πουληθεί – μεταβιβαστεί σε άλλον, παρά μόνο να ανακληθεί. Αντίστοιχα, θα απαγορεύεται η μεταβίβαση της εταιρείας, ή των μετοχών, μεριδίων ή συνεταιριστικών μερίδων του νομικού προσώπου που θα συστήσουν τα άτομα που θα πάρουν τη ραδιοφωνική άδεια. Άγνωστος ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου
Αν και το νομοσχέδιο για τις ραδιοφωνικές άδειες είναι έτοιμο, ωστόσο, δεν είναι ακόμα γνωστό πότε θα κατατεθεί στη Βουλή, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η κυβέρνηση περιμένει πρώτα θα ξεδιαλύνει το τοπίο με τις τηλεοπτικές άδειες και το νέο διαγωνισμό που θα προκηρύξει το ΕΣΡ. Η απόφαση του ΣτΕ για τα κανάλια είναι δεδομένο ότι ανέτρεψε και πήγε πίσω τους σχεδιασμού της κυβέρνησης, η οποία υπολόγιζε να έχει κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για τις ραδιοφωνικές άδεις στις αρχές του 2017. Θυμίζουμε ότι την 1η Νοεμβρίου του 2016 ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σημείωνε ότι «στα ραδιόφωνα έχουμε πιο σύνθετο τοπίο από αυτό της τηλεόρασης, με σταθμούς που δεν είναι ούτε προσωρινά αδειοδοτημένοι, έχουμε την αθλιότητα του δάσους κεραιών στις κορυφογραμμές και αυτό που προσπαθούμε είναι να βάλουμε και εκεί μία τάξη. Ο χάρτης είναι προς διαβούλευση στις ενώσεις ραδιοφώνου και πιστεύουμε ότι έως τέλος του χρόνου θα έχουμε αποτελέσματα».
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.