Περισσότερες εφημερίδες, λιγότεροι αναγνώστες!

Και ξαφνικά ο αριθμός των εφημερίδων αυξήθηκε! Ενώ ο αριθμός των αναγνωστών συνεχίζει να μειώνεται με σταθερούς ρυθμούς. Το συμβαίνει και οι παλιοί ή νέοι εκδότες «πετάνε» τα λεφτά τους για να εκδώσουν φύλλα που ελάχιστοι θα αγοράσουν; Κυκλοφόρησαν οι καθημερινές πρωινές «Ειδήσεις» του Ν.Χατζηνικολάου, το Documento του Κ. Βαξεβάνη, την άλλη εβδομάδα κυκλοφορεί η «Ελευθερία του Τύπου» του Β. Μαρινάκη ενώ ως φήμη κυκλοφορεί πως θα επανακυκλοφορήσει η «Ακρόπολη» από τον Δ. Κοντομηνά και αναγγέλθηκε νέο κυριακάτικο φύλλο με διευθυντή τον Κ. Χαρδαβέλλα. Κι όλα αυτά ενώ δεν «έκλεισαν» όπως περίμεναν οι εκδότες, τα Νέα και το Βήμα του Ψυχάρη.
Στην περίπτωση του έντυπου Τύπου, αυτό ακριβώς το διάστημα προσφέρει θαυμάσια ευκαιρία να κοντραριστούν οι επίδοξοι διεκδικητές μιας θέσης στο τραπέζι της νέας διαπλοκής, η ιδιοκτησία πολλών εντύπων. Το εργασιακό κόστος είναι μηδαμινό, το δημοσιογραφικό προσωπικό εξαθλιωμένο «αγοράζεται» χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας και χωρίς καμία απαίτηση κανονικότητας μισθών. Στις «Ειδήσεις» του Χατζηνικολάου δεν χρειάστηκε καν νέο προσωπικό, χρησιμοποιήθηκαν οι δημοσιογράφοι της κυριακάτικης εφημερίδας και της σαββατιάτικης «Αγοράς» που έγινε ένθετο στο νέο φύλλο.
Στην υπό έκδοση εφημερίδα του Μαρινάκη, επιλέχθηκε το εργατικό προσωπικό από τα παραπαίοντα Βήμα και Νέα και από το συγκρότημα του Γ. Φιλιππάκη. Σε όλες αυτές τις μετακινήσεις ηχηρή είναι η απουσία της συνδικαλιστικής ένωσης των δημοσιογράφων, της ΕΣΗΕΑ ως εκπρόσωπος διασφάλισης της ελάχιστης εργασιακής προστασίας. Στην καλύτερη περίπτωση δρα ως μεσάζων πιθανών προσλήψεων για τους ψηφοφόρους-«πελάτες» των κεντρικών παρατάξεων. Σε ότι αφορά τους εκδότες, ο αριθμός πολλών τίτλων έστω και χωρίς αναγνώστες, γίνεται διαπραγματευτικό χαρτί έναντι της κρατικής εξουσίας αλλά και της τραπεζικής μέσω των άλλων σχέσεων που έχουν οι εκδότες με την αγορά τους.
Η διαφήμιση είναι επίσης κεντρικός στόχος τους, διαφήμιση από τις τράπεζες που συνεχίζουν να είναι ο καλύτερος αιμοδότης των εφημερίδων, παρόλο που δεν υπάρχουν προϊόντα να διαφημίσουν. Οι διαφημίσεις εννοείται πως ανταλλάσσονται με «δημοσιογραφικά» θέματα-ρεπορτάζ προστασίας όσων αποφασίζουν να επιχορηγήσουν με αυτό τον τρόπο την έκδοση των εφημερίδων. Από τη στήλη του κυριακάτικου ΠΡΙΝ “Πίσω από τις κάμερες”

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…