Tις εφημερίδες τις "σκότωσαν" οι νέοι ιδιοκτήτες και εκδότες τους

 


Το κυρίαρχο αφήγημα λέει ότι οι νέες τεχνολογίες "σκότωσαν" τις έντυπες εφημερίδες. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια, όμως δεν είναι όλη η αλήθεια και σίγουρα δεν είναι η αιτία. Οι εφημερίδες άρχισαν να "πεθαίνουν" πριν την εμφάνιση των ιστοτόπων και των κοινωνικών δικτύων. Στην πραγματικότητα άρχισαν να φθίνουν πριν καν εμφανιστούν τα κινητά τηλέφωνα, με δραματική μείωση των κυκλοφοριών τους...
Η αλήθεια είναι ότι τις εφημερίδες τις "σκότωσαν" οι νέοι ιδιοκτήτες και εκδότες τους που καμία σχέση δεν είχαν με την δημοσιογραφία και την ενημέρωση ως επιχειρηματική (και όχι μόνο) δραστηριότητας.
Οι νέοι εκδότες είτε ήταν εργολάβοι είτε εφοπλιστές είτε διάφοροι τυχάρπαστοι αεριτζήδες οι οποίοι πόνταραν μόνο στη διαπλοκή και τις κύριες μπίζνες τους...
Ετσι, συνειδητά ή ασυνείδητα (λόγω ανοησίας) απομάκρυναν τους οργανισμούς (κτήρια, δημοσιογράφους, τυπογραφεία) από το κέντρο της κοινωνίας και των πόλεων.
Αποκόψαν την ζώσα και διαρκή ενημέρωση, πριν και αφού έβγαινε το φύλλο από τη ζωή της Πόλης και των Πολιτών.
Για να κάνουν Real estate στο Νέο Κόσμο, στο Φάληρο, στο Χαλάνδρι... Μακριά από τον ιστό.
Τα τοπόσημα του Εθνους, της Καθημερινής, της Εστίας, της Μεσημβρινής, του Ριζοσπάστη, της Ελευθεροτυπίας και τελευταία της Αυγής, έφυγαν από το κέντρο της πόλης και μαζί τους μαράζωσε ο Τύπος αλλά και ένα ολόκληρο μελίσσι ανθρώπων, μικρομάγαζων, καφέ, βιβλιοπωλείων, συνεργείων, ουζο-μπαρ, ραφτάδικων, παπουτσάδικων κτλ κτλ
Χάθηκε η γείωση της επιχείρησης της εφημερίδας και των δημοσιογράφων, ακόμη και του εκδότη με τον κόσμο.
Κάτι αντίστοιχο έγινε με τα κόμματα, με ανάλογα αποτελέσματα.
Πρώτο το ΚΚΕ πήγε Περισσό, στην αυτοεξορία του
Η ΝΔ από τη Ρηγίλλης στη Συγγρού και μετά στην Πειραιώς
Ο ΣΥΡΙΖΑ στο "πουθενά" της Κουμουνδούρου
Μόνο το ΠΑΣΟΚ έμεινε στη Χαριλάου Τρικούπη...
Κι αυτό είναι ΕΝΑ από τα μεγάλα αίτια της παρακμής των εφημερίδων (και των κομμάτων). Ευτυχώς, αντιστρέψιμο, αν υπάρχει μυαλό!

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.