Προεκλογική δωροθεσία 21 εκατ. ευρώ σε κανάλια, εφημερίδες, sites από τη Ν.Δ

 

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου

Μέσα σε λίγες ημέρες, μόλις τρεις πριν διαλυθεί η Βουλή, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέκρινε ενισχύσεις και επιδοτήσεις στους μιντιάρχες, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων επιδοτήσεων. Στις αρχές του μήνα, στο μεταξύ, ενέκρινε με τροπολογία «ψηφιακές δωροεπιταγές» στις επιχειρήσεις ΜΜΕ της περιφέρειας, αγνώστου ύψους, ενώ έδωσε παράταση στην επιδότηση κατά 75% του προγράμματος «Επιχειρηματικότητα» του ΕΣΠΑ. Με τις νέες αποφάσεις, τις οποίες υπογράφουν οι Θ. Σκυλακάκης και Ι. Οικονόμου, «δωρίζει» συνολικά 21 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις ΜΜΕ πριν τις εκλογές. Ζεστό χρήμα πέραν της κρατικής διαφήμισης, που επίσης ρέει άφθονη στα ημέτερα μίντια.

Η αιτιολογία για ορισμένες από τις προεκλογικές ενισχύσεις, που θα μπορούσαν να τιτλοφορηθούν ευθεία «δωροδοκία», είναι ο… πόλεμος στην Ουκρανία! 

Όπως την περίοδο 2020-22 η κυβέρνηση Μητσοτάκη χάρισε σχεδόν 80 εκατ. ευρώ στους μιντιάρχες με πρόσχημα την πανδημία του Covid-19 (ενώ δεν είχε λεφτά για ενίσχυση του ΕΣΥ και των δημόσιων νοσοκομείων) θα τους πληρώσει τώρα 21 εκατ. τους επόμενους μήνες, κυρίως από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το πλέον σκανδαλώδες για το οποίο σιωπούν ένοχα και οι συνδικαλιστικές ενώσεις στα ΜΜΕ, είναι πως το κράτος αναλαμβάνει να πληρώσει το 2% υπέρ του ασφαλιστικού ταμείου του ΕΔΟΕΑΠ για τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας για το 2022 και χρέη παρελθόντων ετών με κόστος 9 εκατ. ευρώ (ΦΕΚ Β’ 2673/21-04-2023)! Η αιτιολογία είναι πως «προάγουν τον πλουραλισμό» και «επλήγησαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση».

«Δωράκι» συνολικού ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ δίνεται και στα περιφερειακά κανάλια-πελάτες της Digea, πληρώνοντας για ένα χρόνο την αύξηση του ψηφιακού ενοικίου συχνοτήτων. Ακόμη ένα δώρο αυτό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών προς τους μετόχους-καναλάρχες της Digea. Τα άλλα δυο προγράμματα αφορούν τα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα, συνολικού ύψους 11 εκατ. ευρώ. Έξι εκατομμύρια για τον περιφερειακό Τύπο και άλλα 5 εκατ. για τον πανελλαδικό Τύπο, στο πλαίσιο της περίφημης οικονομικής στήριξης του Τύπου, η οποία κρατήθηκε «ανοιχτή» από το 2019. Οι δε περιφερειακές εφημερίδες θα πάρουν όλες 5.000 ευρώ, ενώ η ανώτατη πληρωμή ανέρχεται σε 80 χιλιάδες ευρώ.

Στη μοιρασιά των «δώρων» για το 2023 μετέχουν και οι συνδικαλιστικές ενώσεις, που συμφώνησαν στη σύσταση της «Επιτροπής Λογοκρισίας», η οποία –δήθεν– θα είχε λόγο επί της δεοντολογίας. Κι ενώ οι ηγεσίες των συνδικαλιστικών ενώσεων, με σύμπραξη των παρατάξεων ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ, έστειλαν εκπροσώπους, η κυβέρνηση τους «πούλησε» και άλλαξε τη διάταξη, ώστε να έχουν μόνο «γνωμοδοτικό ρόλο» και η απόφαση να ανήκει στον υπουργό!

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.