Ξαφνική ενεργοποίηση ΕΡΤ στα Μεσαία λόγω “εθνικών αναγκών”

 

Την ενεργοποίηση της ζώνης των Μεσαίων Κυμάτων αποφάσισε εσπευσμένα η διοίκηση της ΕΡΤ, εγκρίνοντας “το Στρατηγικό σχέδιο Εθνικής Κάλυψης Ραδιοφωνίας στη Ζώνη των Μεσαίων Κυμάτων (ΑΜ), για χρήση σε Περιπτώσεις Εκτάκτων Εθνικών Αναγκών”.

Η ζώνη των Μεσαίων και η εκπομπή προγράμματος στα Βραχέα, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις των εργαζόμενων της ΕΡΤ, είχε βάλει λουκέτο από τη διοίκηση Γαμπρίτσιου το 2022. Μάταια έλεγαν στις διοικήσεις της ΕΡΤ ότι τα Μεσαία είναι αναγκαία σε περιπτώσεις καταστροφών (σεισμών, κ.ά) για την ενημέρωση των πολιτών. Αποφασίστηκε να ξηλωθούν όλα τα κέντα εκπομπής στα Μεσαία Κύματα, όπως σε Μέγαρα, Ρόδο, Χανιά, Κομοτηνή, Μάλγαρα. Στην Αυλίδα οι εγκαταστάσεις έμειναν αφύλακτες με αποτέλεσμα να ακολουθήσει για δυο χρόνια μπαράζ κλοπών πολύτιμου ραδιοφωνικού εξοπλισμού. Τα αρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας στα οποία είχε απευθυνθεί η ΕΡΤ για να ζητήσει συνδρομή για τη συνέχιση της λειτουργίας τους, αδιαφόρησαν. Με το σεισμό σε Σαντορίνη και Αμοργό, φάνηκαν οι ανάγκες που καλύπτει η εκπομπή στα Μεσαία Κύματα. Και πάλι όμως τα Μεσαία έμεναν ανενεργά, το μόνο που αποφάσισε η διοίκηση της ΕΡΤ είναι να τα ενεργοποιήσει με την εγκατάσταση ενός Πομπού AM για να λειτουργήσει μία κινητής μονάδα ραδιοφωνικών μεταδόσεων για τους πολίτες των Κυκλάδων.

Μετά ήρθε ο πόλεμος και η ενεργή εμπλοκή της Ελλάδας με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, στον επιθετικό πόλεμο του Ισραήλ στο Ιράν και οι ανάγκες των νατοϊκών δυνάμεων και των ΗΠΑ στη Βάση της Σούδας. Λίγο πριν παραδοθούν η και τα οικόπεδα όπου βρίσκονταν οι κεραίες των Μεσαίων στις τοπικές κοινωνίες, π.χ στα Χανιά όπου ο δήμος το διεκδίκησε με επιμονή, η διοίκηση της ΕΡΤ άλλαξε πολιτική.

Τα Μεσαία Κύματα είναι πλέον αναγκαία για την “εθνική χρήση”. Η διοίκηση ενέκρινε αμέσως το νέο χάρτη εθνικής κάλυψης Ραδιοφωνίας και ενεργοποιεί άμεσα τα κέντρα εκπομπής σε Σούδα, Ρόδο, Μέγαρο, Μάλγαρα, Ζάκυνθος, Μπογιάτι, Κέρκυρα, Τρίπολη και Κομοτηνή. Όπως φαίνεται και στο Χάρτη η κάλυψη είναι πανελλαδική. Από αυτά Κέντρα ωστόσο ο εξοπλισμός είχε απομακρυνθεί και οι κεραίες είτε αποξηλώθηκαν είτε έμειναν κουφάρια. Αυτό που δεν λέει η διοίκηση της ΕΡΤ είναι το κόστος της ενεργοποίησης των Μεσαίων Κυμάτων μετά τρία χρόνια εγκατάλειψης των κεραιών στα Κέντρα εκπομπής.

Σημειώνουμε ότι η εκπομπή στα Μεσαία Κύματα για “εθνικές ανάγκες” συνήθως παραδίδεται στα αρμόδια υπουργεία πολιτικής προστασίας…

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.