Το ψηφιακό τέλμα, η διαφημιστική αγορά και το 2013

@ΤΕΤΑΡΤΗ ημέρα του 2013. Υπό κανονικές συνθήκες σήμερα όλη η χώρα θα έβλεπε τηλεόραση με καθαρό ψηφιακό σήμα, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ορίσει το 2012 ως το καταληκτικό έτος για το κοινό εγχείρημα. Την αλλαγή του τρόπου λήψης από το αναλογικό στο ψηφιακό σήμα. Ο απολογισμός για την Ελλάδα είναι τραγικά φτωχός. Τόσο, η κρατική όσο και η ιδιωτική τηλεόραση απέτυχαν να πιάσουν το στόχο. Στο σύνολο των τηλεοπτικών δικτύων μόνο η nova που εκπέμπει ψηφιακά στα 20 κέντρα εκπομπής, τα οποία όριζε η υπουργική απόφαση του 2008, πετυχαίνοντας σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Forthnet 77% πληθυσμιακή κάλυψη σε όλη τη χώρα. H Digea, η εταιρεία των 7 σταθμών εθνικής εμβέλειας, υπολείπεται σημαντικά με ψηφιακές εκπομπές μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και σε 7 κέντρα εκπομπής στην υπόλοιπη χώρα. Ανάλογη είναι η κατάσταση και για την ΕΡΤ. Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής; Το ελληνικό δημόσιο χάνει έσοδα από την καθυστέρηση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας των συχνοτήτων συντηρώντας ένα μοντέλο αναρχίας. Υπολογίζει πως θα λάβει ως και 350 εκατ. ευρώ από τη διανομή του ψηφιακού μερίσματος, είναι ελάχιστα τα χρήματα που λαμβάνει ακόμη και σήμερα από την εκπομπή των τηλεοπτικών σταθμών. Πληρώνουν μόνο οι εθνικής εμβέλειας και μόνο για τις αναλογικές συχνότητες που χρησιμοποιούν, ενώ δεν καταβάλουν τέλη, η ΕΡΤ και οι περιφερειακοί σταθμοί. Είναι ένα χαοτικό μοντέλο, αν αναλογιστεί κανείς πως οι άδειες των τηλεοπτικών σταθμών έχουν λήξει εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς να ενοχλείται ουδείς αρμόδιος από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 @Δεν τα κατάφερε η Adel/Saatchi & Saatchi να παραμείνει στη διαφημιστική αγορά παρά τη δημόσια δήλωση της εταιρείας στο τέλος του Νοεμβρίου πως συνεχίζει κανονικά τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της. Στις 22 Δεκεμβρίου κατατέθηκε το αίτημα πτώχευσης της εταιρείας ενώ οι μεγάλοι πελάτες της διαφημιστικής έχουν ήδη μετακινηθεί σε άλλες εταιρείες της αγοράς. Η Adel/Saatchi &Saatchi ανήκει στις μεγαλύτερες εταιρείες της διαφήμισης στην Ελλάδα έχοντας ως πελάτες μερικούς από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους της αγοράς.
@Με αφορμή το κλείσιμο του 98FM στην ΑΣΟΕΕ, αξίζει μία μικρή αναφορά στους παράνομους ραδιοσταθμούς της Αθήνας. Είτε βγαίνουν από Υμηττό, είτε από τα Πυροβολεία του Αιγάλεω, είτε από το Ποικίλο Όρος, είτε εκπέμπουν σε τελική ανάλυση ακόμα και από... ταράτσες. Γνωστοί και μη εξαιρεταίοι, παίζουν κρυφτούλι με την ΕΕΤΤ, η οποία περιχαρής με δελτία τύπου διατυμπανίζει συχνά πυκνά ότι τους έκλεισε, ενώ εκείνοι έχουν ήδη επιστρέψει κανονικά στις συχνότητές τους. Τι γίνεται όμως όταν ένας νόμιμος ραδιοσταθμός (με άδεια, προσωπικό κ.λπ.) παρανομεί κατ' εξακολούθηση, με την ανοχή όλων των αρμόδιων φορέων; Κλασικό παράδειγμα, η περιβόητη συχνότητα 100.6 FM. Πολλοί από εσάς, όσοι κάνετε τακτικά ραδιοφωνικό ζάπινγκ, θα έχετε πέσει πάνω σε ένα μυστηριώδες αδιαμόρφωτο σήμα, που εκπέμπει στην παραπάνω συχνότητα. Ούτε πρόγραμμα, ούτε μουσική. Σκέτο σήμα, από ανοιχτό πομπό, ο οποίος φέρεται να ανήκει στον ΣΚΑΪ. Αλλά δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά. Ως αφετηρία θεωρείται η εποχή που ο ΣΚΑΪ 100.4, ακολουθώντας τη γενικότερη τακτική των ραδιοφώνων της Αθήνας να χρησιμοποιούν τουλάχιστον δύο συχνότητες, εξέπεμπε από Υμηττό στους 100.4 και από Πάρνηθα στους 100.7. Με την ανακατανομή των συχνοτήτων, το 2001, ο ΣΚΑΪ μετακόμισε στους 100.3 (κανονικά) και στους 100.6 από την Πάρνηθα. Κατόπιν συστάσεων από το ΕΣΡ, όλοι οι αδειοδοτηθέντες σταθμοί αναγκάστηκαν να κλείσουν τις δεύτερες συχνότητές τους και να κρατήσουν μόνο εκείνη του νόμιμου κέντρου εκπομπής του Υμηττού. Έτσι, ο ΣΚΑΪ έστησε άλλον πομπό στους 100.3 στον Υμηττού, και μαζί με την Αίγινα και την Πάρνηθα, εξέπεμπε και εκπέμπει μέχρι σήμερα, από 3 κέντρα εκπομπής, για την καλύτερη δυνατή κάλυψη. E-TETRADIO.
@Με αφορμή τον αγώνα που διεξάγεται στην ΑΣΟΕΕ από το 2008 και μετά, όπου μετανάστες έχουν χτίσει μια κοινότητα αγώνα μαζί με φοιτητές και αλληλέγγυους, κατασταλτικές δυνάμεις εισβάλουν στις 28/12 στον πανεπιστημιακό χώρο της ΑΣΟΕΕ με πρόσχημα την έρευνα για αποθήκης παρεμπορίου, κατόπιν ξανά «ανώνυμου τηλεφωνήματος». Στα πλαίσια της κρατικής κατασταλτικής επιχείρησης συλλαμβάνουν 16 μετανάστες, (μικροπωλητές και περαστικούς). Αφού ξεμπέρδεψαν με τους μετανάστες σειρά είχαν οι αλληλέγγυοι. Πρώτο μέλημα της αστυνομίας στο εσωτερικό της ΑΣΟΕΕ να εισβάλει στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι και να ανακαλύψει "άνομα" ευρήματα όπως: κείμενα, αφίσες, έντυπο υλικό, βιβλιοθήκη και ότι σχετίζεται με την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Αυτά όμως αφήνουν παγερά αδιάφορα τα "Δελτία των 8". Αντιθέτως, σε «πρώτο πλάνο» τοποθετείται οτιδήποτε εξυπηρετεί τα επικοινωνιακά τους παιχνίδια. Ταυτόχρονα, σε γκρο πλαν τοποθετείται το στούντιο του αυτοργανωμένου ραδιοφωνικού σταθμού Ραδιοζώνες Ανατρεπτικής Έκφρασης που εκπέμπει από την ΑΣΟΕΕ στους 98.0FM για το κέντρο και στην υπόλοιπη Αθήνα στους 93.8FM.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…