Τώρα αντιλαμβάνονται όλοι τι σημαίνει για τον κλάδο των media το τέλος του αγγελιοσήμου. Το σκηνικό στήθηκε από τη ΝΔ, μετά τις πιέσεις συγκεκριμένων εκδοτών, διαφημιζομένων και διαφημιστών. Κορυφαίος υπουργός του Αντώνη Σαμαρά «είχε ενημερώσει» την «τρόικα» και το αίτημα πέρασε στο τρίτο Μνημόνιο, το οποίο υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Τον Νοέμβριο του 2015 η ΕΙΤΗΣΕΕ με non-paper προς τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά, μεταξύ άλλων, ζητούσε την κατάργηση του αγγελιοσήμου, την οποία θεωρούσε δεδομένη, και γι’ αυτό είχε αντιπροτείνει τη θεσμοθέτηση μικρού ποσοστού φόρου επί των διαφημίσεων ως αντιστάθμισμα για τις εργοδοτικές εισφορές! Έναν μήνα αργότερα ο ίδιος ο Γ. Κατρούγκαλος ξεκαθάριζε στους συνδικαλιστές της ΕΣΗΕΑ και της ΠΟΕΣΥ πως το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ τελειώνει, όπως και το αγγελιόσημο. Μια 24ωρη απεργία στον χώρο των ΜΜΕ άνοιξε νέο κύκλο συζητήσεων και διαπραγματεύσεων, στις οποίες συμφώνησαν να μετάσχουν οι συνδικαλιστές.
Το αγγελιόσημο χάθηκε όχι μόνο γιατί το ήθελαν ο ΣΕΒ, οι διαφημιστικές εταιρείες, που είχαν προσφύγει από το 2010 στην Κομισιόν, και οι καναλάρχες αλλά και γιατί δεν το διεκδίκησαν οι συνδικαλιστές του κλάδου. Ο Τάσος Πετρόπουλος, ως νομικός σύμβουλος της ΠΟΕΣΥ, είχε καταθέσει στις 11 Μαΐου 2009 γνωμοδότηση σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε να ενταχθούν στο καθεστώς του αγγελιοσήμου και οι διαδικτυακές ενημερωτικές ιστοσελίδες. Με βάση και τη γνωμοδότηση αυτή, το υπουργείο Εργασίας το 2010, με κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, κατέθεσε διάταξη, το περίφημο άρθρο 67, για αγγελιόσημο στο internet, από το οποίο όμως εξαιρούνταν οι «παραδοσιακές εκδοτικές επιχειρήσεις» και τα sites τους!
Το άρθρο 67 αποσύρθηκε και οι γνωμοδοτήσεις για το αγγελιόσημο ως εργοδοτική εισφορά μπήκαν στα συνδικαλιστικά συρτάρια. Έξι χρόνια μετά και αφού χάθηκαν περισσότερες από 8.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο των ΜΜΕ και καταργήθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις, κάποιοι συνδικαλιστές, κυρίως από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, θεωρούν «νίκη» το ότι οι εργοδότες στα ΜΜΕ θα πληρώνουν εργοδοτική εισφορά! Για όσες συμβάσεις υπάρχουν πλέον στα ΜΜΕ με μισθό το ανώτερο έως 1.000 ευρώ. Η ήττα του αγγελιοσήμου είναι ολοκληρωτική λόγω και της οριστικής απώλειας των αποθεματικών του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, από τα οποία οι συνδικαλιστές δεν κατάφεραν να κερδίσουν μερικά εκατομμύρια για την επιβίωση του ΕΔΟΕΑΠ.\
Από το Παρόν
Το αγγελιόσημο χάθηκε όχι μόνο γιατί το ήθελαν ο ΣΕΒ, οι διαφημιστικές εταιρείες, που είχαν προσφύγει από το 2010 στην Κομισιόν, και οι καναλάρχες αλλά και γιατί δεν το διεκδίκησαν οι συνδικαλιστές του κλάδου. Ο Τάσος Πετρόπουλος, ως νομικός σύμβουλος της ΠΟΕΣΥ, είχε καταθέσει στις 11 Μαΐου 2009 γνωμοδότηση σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε να ενταχθούν στο καθεστώς του αγγελιοσήμου και οι διαδικτυακές ενημερωτικές ιστοσελίδες. Με βάση και τη γνωμοδότηση αυτή, το υπουργείο Εργασίας το 2010, με κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, κατέθεσε διάταξη, το περίφημο άρθρο 67, για αγγελιόσημο στο internet, από το οποίο όμως εξαιρούνταν οι «παραδοσιακές εκδοτικές επιχειρήσεις» και τα sites τους!
Το άρθρο 67 αποσύρθηκε και οι γνωμοδοτήσεις για το αγγελιόσημο ως εργοδοτική εισφορά μπήκαν στα συνδικαλιστικά συρτάρια. Έξι χρόνια μετά και αφού χάθηκαν περισσότερες από 8.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο των ΜΜΕ και καταργήθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις, κάποιοι συνδικαλιστές, κυρίως από τον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, θεωρούν «νίκη» το ότι οι εργοδότες στα ΜΜΕ θα πληρώνουν εργοδοτική εισφορά! Για όσες συμβάσεις υπάρχουν πλέον στα ΜΜΕ με μισθό το ανώτερο έως 1.000 ευρώ. Η ήττα του αγγελιοσήμου είναι ολοκληρωτική λόγω και της οριστικής απώλειας των αποθεματικών του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, από τα οποία οι συνδικαλιστές δεν κατάφεραν να κερδίσουν μερικά εκατομμύρια για την επιβίωση του ΕΔΟΕΑΠ.\
Από το Παρόν