ΜΜΕ – ρομπότ προώθησης συμφερόντων


Της Ματίνας Παπαχριστούδη Στη στήλη “Πισω απο τις καμερεςστο ΠΡΙΝ της Κυριακής
Τρεις διαφορετικές μεταξύ τους ειδήσεις από το διεθνή χώρο έρχονται να πιστοποιήσουν τις σαρωτικές πλέον αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία των ΜΜΕ, στον χαρακτήρα της δημοσιογραφίας. Πρώτη: Επίσημα πλέον με διαφημιστικές καταχωρήσεις εταιρεία μεσαζόντων στη Μεγάλη Βρετανία διαλαλεί πως εξασφαλίζει «θετικά άρθρα» για επιχειρήσεις στην αγγλική εφημερίδα Evening Standard. Το ετήσιο κόστος της υπηρεσίας ανέρχεται σε 3 εκατ. λίρες και μεσάζων της συμφωνίας είναι ο πρώην υπουργός Οικονομικών Τζόρτζ Όζμπορν. Δεύτερη: Το επιχειρηματικό τηλεοπτικό κανάλι Cheddar TV, ένα δίκτυο οικονομικών ειδήσεων που μεταδίδει απευθείας και on line σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες διανομής και τα κοινωνικά δίκτυα, από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, δημιούργησε πρόσφατα ένα νέο δελτίο ενημέρωσης και με πολιτικές-κοινωνικές. Το εγχείρημα στήριξε οικονομικά πολυεθνικό φαντ και δεκάδες άλλοι όμιλοι, μεταξύ αυτών και ο εγχώριος ΑΝΤΕΝΝΑ.
 Το δίκτυο μεταδίδει ειδησεογραφία υπό την οπτική των επιχειρήσεων-επιχειρηματιών και μια διαφήμιση σε αυτό κοστίζει ετησίως 100.000 δολάρια. Τρίτη: Μια μικρή γιαπωνέζικη εταιρεία, η JX Press με έδρα το Τόκιο «πουλάει» ειδήσεις τις οποίες «γράφει» ειδικό λογισμικό, ένα είδος ρομποτικού «δημοσιογράφου». Η ανερχόμενη εταιρεία πέτυχε χρόνους ρεκόρ στην μετάδοση σημαντικών γεγονότων και ειδήσεων ανά τον κόσμο με τη χρησιμοποίηση ειδικού προγράμματος. Στην εταιρεία απασχολούνται 24 άτομα, εκ των οποίων μόνο 5-6 είναι δημοσιογράφοι. Οι τρεις παραπάνω καταγραφές καταδεικνύουν ότι ο έλεγχος στη ροή της πληροφόρησης, δεν χρειάζεται πλέον τους δημοσιογράφους για να «πουλήσει» το εμπόρευμα της είδησης, για να διαδώσει τα προπαγανδιστικά μηνύματα όσων πληρώνουν ή ελέγχουν την πληροφόρηση.
 Με την εξάπλωση και κυριαρχία των νέων μέσων και μορφών διάχυσης και διακίνησης των πληροφοριών, η δημιουργία ειδήσεων και ενημέρωσης περνάει απευθείας στα χέρια των ελεγκτών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να διαμορφώσουν και να κατασκευάσουν γεγονότα και ειδήσεις κατά παραγγελία. Το ύψος της αμοιβής τους είναι αυτό που καθορίζει το εύρος, τη σημαντικότητα και την εμβέλεια της ενημέρωσης. Η κατασκευή και διάχυση ειδήσεων κατά παραγγελία δεν απαιτεί επαγγελματίες, δεν απαιτεί αρχές, δεν απαιτεί καν γνώσεις. (Θα) αρκεί ένας μηχανικός προγραμμάτων για να παρακολουθεί το ρομποτικό γραφιά-λογισμικό στη διαδικασία της ανακατασκευής. Για την ελληνική πραγματικότητα όλα τα παραπάνω είναι μακρινά, εξάλλου εδώ στα ελληνικά ΜΜΕ η δημοσιογραφία έχει ήδη εκδιωχθεί με παραδοσιακούς τρόπους. Στα ελληνικά μίντια δεν χρειάζεται τα ποικίλα συμφέροντα να πληρώσουν για την προπαγάνδα, οι ίδιοι οι εκδότες και οι δημοσιογράφοι τη διαδίδουν ως γεγονός.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…