ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Η παρακάτω ανακοίνωση της ένωσης Συνακτών αποτελεί μια άριστη καταγραφή της εργοδοτικής επίθεσης στις εργασιακές σχέσεις στα ΜΜΕ, σε ότι απέμεινε από αυτές. Το σύνολο των μιντιαρχών έχει χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα που έδωσε η κυβέρνηση για αναστολή εργασίας, συν τηλε-εργασία, συν αύξηση ωρών εργασίας, συνμεταφορά προσωπικού από θυγατρικές… Και είναι τα media που δεν έχουν αναστείλει δραστηριότητα. Η ΕΣΗΕΑ τα ρίχνει όλα στην επιδημία κορονοϊού και καλεί-απλά καλεί- την κυβέρνηση να προχωρήσει σε επιδότηση εργασίας και όχι αναστολή εργασίας για τα ΜΜΕ. Την κυβέρνηση που κοροδοϊεύει ακόμη και τους εκδότες εφημερίδων με την καθυστέρηση του προγράμματος έντυπου Τύπου, με σαφή στόχο να “τελειώσει” τους ενοχλητικούς…Ετσι κι αλλιώς οι φίλα προσκείμενοι εκδότες-καναλάρχες όλο και κάτι θα πάρουν με το γνωστό κομματικό σύστημα. Η ΕΣΗΕΑ “καλεί” την κυβέρνηση και την ίδια στιγμή κουβέντα δεν λέει για την λογοκρισία που έχει επιβληθεί στην ΕΡΤ και όλα τα ΜΜΕ…
Παρακάτω το αναγγελτήριο θανάτου των εργασιακών σχέσεων στα ΜΜΕ
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει ανατρέψει πλήρως τις εργασιακές σχέσεις στα ΜΜΕ, παρότι οι δημοσιογράφοι στην πλειονότητά τους εξακολουθούν κάτω από δύσκολες συνθήκες να υπηρετούν την ενημέρωση των πολιτών και μάλιστα αυξάνοντας τις ώρες εργασίας τους. Σχεδόν στο σύνολο τους οι εφημερίδες έχουν εφαρμόσει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία και σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν φτάσει να βάλουν σε αναστολή ακόμα και το 80-90% του προσωπικού τους.
Συγκεκριμένα έχουν προχωρήσει σε αναστολή συβάσεων δημοσιογράφων οι εφημερίδες: «ΑΞΙΑ», «ΑΥΓΗ», «ΒΡΑΔΥΝΗ», «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», «ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ», «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ», «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ», «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», «ΤΑ ΝΕΑ», «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ», «DOCUMENTO», «ESPRESSO» και «REAL NEWS».

Αντίστοιχη πρακτική έχουν ακολουθήσει οι ραδιοφωνικοί σταθμοί «ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ» και «REAL FM», καθώς και οι ιστοσελίδες «REAL.GR» και «SDNA.GR». Σε μικρό αριθμό αναστολής συμβάσεων δημοσιογράφων, που απασχολούνται κυρίως σε εκπομπές, έχουν προχωρήσει οι τηλεοπτικοί σταθμοί «ALPHA TV» και «ΣΚΑΪ».
Ακόμη δεινότερη είναι η κατάσταση στα αθλητικά ΜΜΕ όπου έχει ανασταλεί, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και το 90% των συμβάσεων του προσωπικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε αναστολή συμβάσεων των δημοσιογράφων προχώρησαν οι εφημερίδες «LIVE SPORT», «SPORTDAY», «SPORTIME» και «ΩΡΑ ΤΩΝ ΣΠΟΡ»
Η ΕΣΗΕΑ καλεί για μια ακόμη φορά την κυβέρνηση να προχωρήσει επιτέλους στην υλοποίηση των μέτρων για τη στήριξη του εντύπου Τύπου. Επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας, για αυτή την περίοδο της πολύπλευρης πλέον κρίσης, να σταματήσουν οι αναστολές των συμβάσεων και να προχωρήσει η κυβέρνηση σε επιδότηση της εργασίας.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.