Μπουκώνουν με κρατικό χρήμα τα ΜΜΕ για προπαγάνδα

Ματίνα Παπαχριστούδη στη στήλη “Πίσω από τις κάμερες” στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου
Γαλαντόμα η κυβέρνηση της ΝΔ με τα ΜΜΕ, δώρισε επιπλέον 9 εκατ. ευρώ ως το τέλος Μάϊου για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», προσθέτοντας τη δεύτερη φάση του «Μένουμε Ασφαλείς». Έτσι, συνολικά 20 εκατ. ευρώ δίνονται στα μίντια σε διάστημα 2,5 μηνών γιατη στήριξη της επικοινωνιακής της καμπάνιας. Η κυβέρνηση μπουκώνει με κρατικό χρήμα τα ΜΜΕ, όχι μόνο για να συνεχίσουν το λιβάνισμα του Μητσοτάκη αλλά, κυρίως, για να μην κάνουν αυτήν την περίοδο ρεπορτάζ και απλώς να μεταδίδουν… διαφημιστικά τις πρωθυπουργικές και υπουργικές δηλώσεις λογοκρίνοντας οποιαδήποτε φωνή αντιδρά ή έχει διαφορετική άποψη.
Η αδιαφανής, ωστόσο, διανομή του παραπάνω ποσού προκαλεί πλέον αντιδράσεις και εντός του στρατοπέδου των κυρίαρχων ΜΜΕ, ακόμη και αυτών που στηρίζουν τη ΝΔ.
Σημειώνεται ότι το μοίρασμα των 20 εκ. ευρώ ανατέθηκε στην εταιρεία Initiative Media, ενώ η πληρωμή γίνεται απευθείας από το υπουργείο Οικονομικών! Η παραπάνω εταιρεία έχει ήδη καταγγελθεί από το Documento για αποκλεισμό της εφημερίδας. Αυτή τη φορά, όμως, δεν είναι η μόνη που διαμαρτύρεται.
Πλειάδα ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στην Αθήνα και την περιφέρεια εξέφρα σαν έντονα τη διαμαρτυρία τους για «πόρτα» στη διανομή των διαφημιστικών σποτ, εκδότες περιφερειακών Μέσων, με δημόσιες ανακοινώσεις, μιλούν για «πάρτι πολιτικής συναλλαγής» από υπουργούς και βουλευτές. Ακόμη και εκδοτικά συγκροτήματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, όπως της Δημοκρατίας και Εσπρέσο του Φιλιππάκη και της Καθημερινής του Αλαφούζου, ζητούν εξηγήσεις για τα κριτήρια.
Όλα αυτά αφορούν μόνο στα 20 εκατ. ευρώ του «Μένουμε Σπίτι», όμως την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλες, μη καταγεγραμμένες και ελεγχόμενες, διαφημιστικές εκστρατείες για την πανδημία, από το υπουργείο Υγείας, την Πολιτική Προστασία, το υπουργείο Ανάπτυξης και δεκάδες περιφέρειες ανά την Ελλάδα. Τα ποσά που τους αναλογούν και ο τρόπος και τα κριτήρια που διανέμονται στα ΜΜΕ παραμένουν επίσης άγνωστα, ενώ δεν δίνεται καμία απάντηση από την κυβέρνηση. Υπάρχουν, παράλληλα, οι καταγγελίες για τους «ημετέρους», τα «παραπαίδια» και τους «κουμπάρους» της ΝΔ που εξαργυρώνουν σε διαφημίσεις την ένθερμη κυβερνητική προπαγάνδα…

ΑΥΞΗΜΕΝΑ στο μεταξύ εμφανίζονται και τα κονδύλια για διαφημιστικές εκστρατείες στην πλειονότητα των φορέων του Δημοσίου και των Περιφερειών. Μόνο η ΔΕΗ έχει ανακοινώσει τρεις διαγωνισμούς επικοινωνίας και προβολής, εκ των οποίων ο ένας έχει δαπάνη 8,5 εκατ. ευρώ! Οι Περιφέρειες εμφανίζουν αυξημένα κονδύλια, με τα στοιχεία να δείχνουν πως μέχρι τώρα έχουν προβλεφθεί 13 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά μοιράζονται με κριτήριο τις συμμαχίες της ΝΔ στα ΜΜΕ.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…