Οι ΔΕΚΟ απαγορεύουν τη… δημοσιογραφία

 Η πτώση της δημοσιογραφίας με συγκεκριμένες ευθύνες στον εκδοτικό και δημοσιογραφικό κλάδο επιβεβαιώνεται καθημερινά. Εκδότες και δημοσιογράφοι τα προηγούμενα χρόνια παρέδωσαν τη δημοσιογραφική τους ταυτότητα, αποδεχόμενοι την μετατροπή τους σε ντίλερ προπαγάνδας υπέρ πολιτικών, οικονομικών συμφερόντων. Σήμερα η προσπάθεια άσκησης πραγματικής δημοσιογραφίας σκοντάφτει σε ανυπέρβλητα εμπόδια. Φθάσαμε στο σημείο να αμφισβητείται ο πυρήνας της δημοσιογραφικής εργασίας, η καταγραφή γεγονότων, η παραγωγή “είδησης”, η επιτυχία πρόκλησης αντίδρασης από δημοσίευμα.

Αυτό ακριβώς περιγράφει η δημοσιογράφος Ελευθερία Τσαλίκη στη σελίδα της στο fb. Την πληροφόρησαν από γραφείο Τύπου ΔΕΚΟ πως θα είναι …δύσκολοι στην παροχή πληροφόρησης γιατί το ρεπορτάζ της χρησιμοποιήθηκε από την αντιπολίτευση! Casus belli λοιπόν για τις διορισμένες διοικήσεις ΔΕΚΟ η άσκηση δημοσιογραφίας όταν παράγει γεγονότα… Γράφει η συνάδελφος:

Καλησπέρα σε όλους! Σήμερα θα σας πάρω μαζί μου για μια στιγμή στα backstage του inside story, γιατί υπάρχει κάτι που θέλω να μοιραστώ μαζί σας. Όπως μπορεί να γνωρίζετε, τον προηγούμενο μήνα στο InsideStory δημοσιεύσαμε ένα άρθρο, σχετικά με τα νούμερα των λεωφορείων που κυκλοφορούν και τις αυξήσεις των οχημάτων που δεν έγιναν.

Για να φανταστείτε τι περάσαμε, αρχικά (το πρώτο email στάλθηκε τέλη Αυγούστου) ζητήσαμε τα δεδομένα από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος δεν μας τα έδωσε και δυσκολευτήκαμε εξαιρετικά να μιλήσουμε τελικά με κάποιον από τον οργανισμό, για να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις.

Τελικά αυτά που θέλαμε να μάθουμε τα βρήκαμε στα δεδομένα της τηλεματικής, τα οποία ανέλυσε ο καθηγητής Διομήδης Σπινέλλης. Επειδή όμως τα λεωφορεία είναι ένα συνεχώς εξελισσόμενο θέμα που «μας καίει» όλους, θελήσαμε να ψάξουμε επιπλέον κάτι, έτσι απευθυνθήκαμε εκ νέου στον ΟΑΣΑ για κάποια δεδομένα και πληροφορίες. Δέχτηκα λοιπόν σήμερα ένα τηλεφώνημα από τον υπεύθυνο Τύπου, ο οποίος μεταξύ άλλων μου ανέφερε όμορφα και ωραία, και πολύ casually, ότι επειδή τα στοιχεία του ρεπορτάζ μας «χρησιμοποιήθηκαν από την αντιπολίτευση», θα σκεφτούν «πάρα πολύ σοβαρά» το τι πληροφορίες θα βγάζουν προς τα έξω και θα είναι «πάρα πολύ προσεκτικοί» εφεξής (ευτυχώς μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα κλείσουν «την μάνικα» εντελώς).

Για να το πούμε αλλιώς: Μιλάμε για τον ΟΑΣΑ, έναν δημόσιο οργανισμό, που λειτουργεί με δημόσιο χρήμα για το δημόσιο συμφέρον, ο εκπρόσωπος του οποίου λέει σχεδόν ξεκάθαρα σε έναν δημοσιογράφο ότι πλέον θα γίνεται επιλογή αυτών που λένε και (μάλλον;) σε ποιους θα τα λένε. Αν αυτό δεν είναι εξοργιστικό, τότε δεν ξέρω τι είναι.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…