Ενώ φουντώνει η φημολογία για την ημερομηνία των πρόωρων βουλευτικών εκλογών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, αναμένεται να τεθούν και σε δημόσια διαβούλευση δύο καυτά νομοσχέδια για τα ΜΜΕ. Το πρώτο αφορά την επανασύσταση και λειτουργία των δύο νέων μητρώων, ένα για τον έντυπο Τύπο και ένα για τις ειδησεογραφικές σελίδες, και το δεύτερο αφορά τα πνευματικά δικαιώματα. Και τα δύο νομοσχέδια σχετίζονται άμεσα με τη στήριξη των ΜΜΕ και συμπληρώνουν την παλέτα των προσδοκώμενων εσόδων για τους εκδότες. Όσον αφορά τα πνευματικά δικαιώματα, οι εκδότες ελπίζουν πως με την έκδοση του νόμου θα ανοίξει ο δρόμος της διαπραγμάτευσης με τις ψηφιακές πλατφόρμες για τη διανομή συγκεκριμένου ποσοστού από αυτές για τη χρήση του ειδησεογραφικού περιεχομένου των ΜΜΕ.
Συμπληρωματικά, με τα δύο νομοσχέδια τρέχουν όλες οι άλλες ενισχύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ στις εταιρείες ΜΜΕ, όπως η πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών και της επιδότησης στη διανομή των εφημερίδων. Παράλληλα, αναμένεται η υπουργική απόφαση για την κάλυψη μέρους της εκτύπωσης, ένα νέο μέτρο, με το οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να ισοφαρίσει την άρνησή της να μηδενίσει τον ΦΠΑ και να επιδοτήσει την αύξηση της τιμής του χαρτιού.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν δημόσια, ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Οικονόμου και ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Γαλαμάτης, θα δοθούν επιπλέον ενισχύσεις στα ΜΜΕ, με την έγκριση νέων προγραμμάτων επενδύσεων για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων αλλά και για εκπαιδευτικά προγράμματα.
Μητρώα για τη διανομή κρατικής διαφήμισης
Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, οι εκδοτικές ενώσεις τόσο της ΕΙΗΕΑ όσο και των περιφερειακών εφημερίδων αλλά και οι συνδικαλιστικές ενώσεις έλαβαν το σχέδιο νόμου για την επανασύσταση των δύο μητρώων, του «e-efimeris», που αφορά τον έντυπο Τύπο, και του Μητρώου Online Media για το διαδίκτυο. Τα μητρώα θα διασυνδεθούν με τη διακίνηση των κρατικών διαφημιστικών κονδυλίων και αυτό σημαίνει ότι διαφημιστικά προγράμματα θα μπορούν να λαμβάνουν μόνο όσα ΜΜΕ είναι εγγεγραμμένα στα δύο μητρώα. Στις επιμέρους διατάξεις σύστασης των μητρώων, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνεται η υποχρεωτική αναγραφή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, της ταυτότητας του κάθε Μέσου, της διεύθυνσης, ενώ για πρώτη φορά συστήνεται ως υποχρέωση η λειτουργία Επιτροπής Δεοντολογίας ανά ΜΜΕ!
Επίσης, απαραίτητος όρος είναι ο διευθυντής του Μέσου να είναι μέλος οικείας συνδικαλιστικής οργάνωσης. Σε αυτό το σημείο, όπως έγραψε ήδη η στήλη, οι εκδότες ζητούν να είναι πλήρως ασφαλισμένος, με σύμβαση αορίστου χρόνου. Για τη διανομή της κρατικής διαφήμισης θα υπάρχουν –κυρίως για τον περιφερειακό Τύπο– τα γνωστά κριτήρια της κυκλοφορίας της εφημερίδας, των αριθμών σελίδων, ο ελάχιστος αριθμός απασχολούμενων δημοσιογράφων κ.ά. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, όσον αφορά το Μητρώο Online Media, γίνεται συζήτηση να καθοριστούν όροι για τα διαφημιστικά κονδύλια από διαδικτυακές καμπάνιες.ΤΟ ΠΑΡΟΝ