Οι εξαγγελίες ΣΥΡΙΖΑ για media και εργαζομένους
Εξαγγελίες μόνο για τους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς προβλέπει το πρόγραμμα των πρώτων 50 ημερών του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΜΜΕ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δηλώνει πως, αν γίνει κυβέρνηση, θα επανεκκινήσει τις εκκρεμείς διαδικασίες αδειοδότησης των περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών, πλην όμως, το αρμόδιο όργανο για την εκχώρησή τους, το ΕΣΡ, έχει ζήτημα νόμιμης σύνθεσης. Καθώς έχει λήξει η θητεία των επτά από τα εννιά μέλη του από τις 24 Νοεμβρίου 2022, δεν έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει πλέον σε μια τέτοια σημαντική κίνηση, ενώ τα μέλη του και ο πρόεδρός του Αθανάσιος Κουτρομάνος πρέπει επιτέλους να ερωτηθούν γιατί σταμάτησαν τη διαδικασία αδειοδότησης που ξεκίνησε το 2018.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αποφεύγει επίσης να δηλώσει τι θα συμβεί με την αδειοδότηση των σταθμών εθνικής εμβέλειας γενικής στόχευσης, καθώς υπάρχουν σχέδια για το Naftemporiki TV του Δημήτρη Μελισσανίδη
αλλά και για τους θεματικούς σταθμούς πανελλαδικής κάλυψης, με το Μακεδονία TV όλα αυτά τα χρόνια να εκπέμπει με διάταξη νόμου, χωρίς άδεια, και δίχως να καταβάλλει τα ανάλογα τέλη. Το χάος αυτό είναι αποτέλεσμα της ανεπάρκειας του ΕΣΡ, που συγκροτήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και, στη συνέχεια, σιώπησε επί κυβερνήσεως ΝΔ.
Όσον αφορά το διάστημα των πρώτων 50 ημερών, ο ΣΥΡΙΖΑ προαναγγέλλει «έλεγχο για τη νομιμότητα των δανείων που έλαβαν τα ΜΜΕ και την καταβολή των ποσών που έχουν ανασταλεί και αφορούν τις άδειες λειτουργίας τους», εννοώντας ενδεχομένως την περίοδο της πανδημίας, όταν και η δόση των 3.500.000 ευρώ για τις άδειες μειώθηκε σε 50.000 ευρώ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεσμεύεται για «στήριξη των επιχειρήσεων ενημέρωσης, με διαφάνεια και ισονομία, για τη βιωσιμότητα, τον εκσυγχρονισμό και τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, θέσπιση μέτρων θεσμικής θωράκισης του δημοσιογραφικού λειτουργήματος και αντιμετώπισης φαινομένων fake news και παράλληλη προστασία των δημοσιογράφων και όλων των εργαζομένων στο σύνολο των ΜΜΕ, με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας». Τέλος, αναφέρει πως θα λάβει «πραγματικά μέτρα στήριξης των περιφερειακών και τοπικών ΜΜΕ» και θα τηρήσει αυστηρά «το 30% της διαφημιστικής δαπάνης των φορέων του Δημοσίου προς τα περιφερειακά ΜΜΕ».