Κενό υπάρχει στον ν. 4779/2021, που συνιστά εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, καθώς η κυβέρνηση δεν πρόσθεσε πως οι κυρώσεις που ισχύουν για την αναλογική επίγεια τηλεόραση ισχύουν και για τη διαδικτυακή και για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις μέσω internet. Πρόκειται για τον νόμο που ενσωματώνει την Οδηγία 2018/1808 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Νοεμβρίου 2018, το άρθρο 8 της οποίας απαγορεύει την υποκίνηση σε βία και μίσος από τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών Μέσων, εκχωρώντας την αρμοδιότητα αυτή στο ΕΣΡ.
Με την υπ’ αριθμ. 1349-1350/2023 απόφαση του Δ’ Τμήματος του ΣτΕ διαπιστώνεται πως υπάρχει αναρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης να επιβάλει, με βάση το υφιστάμενο εθνικό δίκαιο, σε παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω διαδικτύου, που δεν είναι παραδοσιακοί τηλεοπτικοί σταθμοί, κυρώσεις για προβολή ποιοτικά υποβαθμισμένου οπτικοακουστικού περιεχομένου και παραβίαση της υποχρέωσης σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Η προσφυγή είχε κατατεθεί από τις ιστοσελίδες Μακελειό και Zougla, ύστερα από τα πρόστιμα των 30.000 ευρώ που τους επέβαλε το ΕΣΡ. Η πλειοψηφία του ΣτΕ, για τον λόγο αυτό, αποφάσισε να υποβάλει προδικαστικό ερώτημα προς το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το αν η αρμοδιότητα αυτή θεμελιώνεται με βάση τους κανόνες του ενωσιακού δικαίου. Η μειοψηφία του ΣτΕ, ερμηνεύοντας τη νομοθεσία, θεώρησε πως οι διατάξεις για το αναλογικό επίγειο τηλεοπτικό δίκτυο μπορούν να ισχύσουν, κατ’ επέκταση, και για τις διαδικτυακές ενημερωτικές εκπομπές. ΤΟ ΠΑΡΟΝ