Κρατικές καμπάνιες από κυβέρνηση της ΝΔ με 24,6 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ

 


<<Ένα σωρό «εκστρατείες ενημέρωσης» και «προγράμματα επικοινωνίας» τρέχει η κυβέρνηση, φρέσκο κρατικό χρήμα που προέρχεται από τους τακτικούς προϋπολογισμούς των υπουργείων, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέχρι και από το… Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Χρήμα που κόβεται, δηλαδή, από δημόσιες υπηρεσίες όπου θα μπορούσε το κράτος να προσφέρει και μπαίνει απευθείας στα ταμεία των τηλεοπτικών σταθμών, ραδιοφώνων, εφημερίδων και ιστοσελίδων προκειμένου το κράτος να «ενημερώνει»>>. Αυτά γράφει στο ρεπορτάζ της στην Αυγή της Κυριακής η Αγγέλα Νταρζάνου η οποία συγκέντρωσε τα υψηλότερα ποσά αναθέσεων σε επικοινωνιακά προγράμματα από τις αρχές του 2024. <<Από την αρχή του έτους, σε διάρκεια πεντέμισι μηνών, οι εγκρίσεις «προγραμμάτων επικοινωνίας» που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια ξεπερνούν τα 24,6 εκατ. ευρώ, χωρίς αυτό να αποκλείει και άλλες «εκστρατείες ενημέρωσης» με παλαιότερες εγκρίσεις>>, γράφει. Αποδεικνύεται πως η κρατική διαφήμιση όπως γράψαμε πολλές φορές, είναι ένα σημαντικό φίμωτρο για τα μίντια.

Αναδημοσιεύουμε μέρος από το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της “Αυγής”. Στο γράφημα της εφημερίδας απεικονίζονται τα υψηλότερα προγράμματα κρατικής διαφήμισης.

Ποιος ξεχνάει την καμπάνια όλο το τελευταίο διάστημα για τους «ευάλωτους δανειολήπτες» με σλόγκαν «7 εργαλεία για να προστατέψετε το σπίτι σας» που έπαιζε σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ; Η εκστρατεία κόστισε 4,6 εκατ. ευρώ και είναι άγνωστο πόσοι ευάλωτοι δανειολήπτες πραγματικά επωφελήθηκαν από την καμπάνια αλλά και από κάποιο συγκεκριμένο από τα 7 εργαλεία για να σώσουν το σπίτι τους. Το χρήμα, πάντως, κινήθηκε κανονικά. Σύμφωνα με την απόφαση, από τον τακτικό προϋπολογισμό καλύπτεται ποσό 1 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 3,588 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Με ανάλογο τρόπο κινήθηκε το χρήμα και από το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να φρεσκάρει τη μνήμη στο εσωτερικό και το εξωτερικό. «Ενόψει της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών εντός του έτους 2023, θα ήταν υποβοηθητική μία ανανέωση της ενημέρωσης που παρέχεται από τη νέα νομοθεσία και η διεξαγωγή μιας νέας σχετικής υπενθυμιστικής διαφημιστικής εκστρατείας» ανέφερε η πρόσκληση του υπουργείου στη διαφημιστική εταιρεία Frank & Fame που ανέλαβε την καμπάνια εξωτερικού. Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με τον κλαδικό Τύπο, η διαφημιστική επελέγη μετά από πρόσκληση από το υπουργείο Εσωτερικών και όχι μετά από διαγωνισμό, με το αιτιολογικό ότι «διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία αφού στην ίδια είχε ανατεθεί η προηγούμενη καμπάνια ενημέρωσης» των αποδήμων, με διαφημιστικό κονδύλι τότε άλλα 3 εκατ. ευρώ.
8,2 εκατ. ευρώ για εμπέδωση της ακρίβειας

Η τελευταία, πιο πρόσφατη δημοσίευση καμπάνιας ενημέρωσης ήρθε τη Δευτέρα 20 Μαΐου και αφορά το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Ανάπτυξης για τα εργαλεία σύγκρισης τιμών βασικών καταναλωτικών αγαθών, και ιδίως για την πλατφόρμα e-Καταναλωτής. Η καμπάνια θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με το ιλιγγιώδες ποσό των 8,2 εκατ. ευρώ!

Ποσά πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχουν επίσης εγκριθεί για το πρόγραμμα προβολής για την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών (2,39 εκατ. ευρώ), για τη νέα γραμμή 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου-Γουδή (2,5 εκατ. ευρώ), η οποία δεν λειτουργεί καθώς βρίσκεται υπό κατασκευή, αλλά και προγράμματα επικοινωνιακής προβολής, όπως του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (1,13 εκατ. ευρώ), του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (1,86 εκατ. ευρώ).

Προβολή με 2,9 εκατ. του υποβαθμισμένου ΕΣΥ

Εντύπωση προκαλεί το πρόγραμμα του υπουργείου Υγείας για την προβολή της… αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το οποίο χρηματοδοτείται με 2,9 εκατ. ευρώ, με απόφαση Οκτωβρίου 2023. Είναι προφανές ότι το πρόγραμμα προβολής είναι προσχηματικό. Δεν είναι μόνο η έννοια «αναβάθμιση» του ΕΣΥ που προσκρούει σε κάθε εμπειρία οποιουδήποτε ασθενή έχει έρθει σε επαφή με το ΕΣΥ τα τελευταία χρόνια, είναι ένα εξωφρενικά υψηλό ποσό, το οποίο θα μπορούσε να δαπανηθεί για τις ανάγκες της ίδιας της περίθαλψης.

Να σημειωθεί ότι όλοι οι φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (υπουργεία και συνδεδεμένοι φορείς δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου, περιφέρειες, δήμοι) υποχρεούνται να καταρτίζουν και να καταθέτουν κάθε χρόνο στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας τα προγράμματα επικοινωνιακής προβολής που καταρτίζουν και απολογιστικά για τον προηγούμενο χρόνο. Η ΓΓΕΕ υποχρεούται να δημοσιοποιεί στη Διαύγεια τα επικοινωνιακά προγράμματα του Δημοσίου με ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί από το 1997. Έτσι δεν είναι μόνο ο στόχος της διαφάνειας που εξυπηρετείται, αλλά και το «μάτι» το πρωθυπουργικού γραφείου που εποπτεύει κάθε «επικοινωνιακή» κίνηση του κράτους, καθώς η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας εντάσσεται απευθείας στις υπηρεσίες της Προεδρίας της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ολόκληρο το ρεπορτάζ το διαβάζετε εδώ “Αυγή”

 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…