Δεκάδες δημοσιογράφοι νεκροί από τον νέο κορονοϊό, εδώ και δύο μήνες

Δεκάδες δημοσιογράφοι έχουν χάσει τη ζωή τους εδώ και δύο μήνες στον κόσμο από τον νέο κορονοϊό, εκτιμά σήμερα η ελβετική οργάνωση PEC (Press Emblem Campaign), καταγγέλλοντας την ανεπαρκή προστασία των εργαζομένων στα ΜΜΕ που καλύπτουν την πανδημία.
Πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου την προσεχή Κυριακή, η μη κυβερνητική οργάνωση προειδοποιεί ότι πολλοί δημοσιογράφοι θέτουν τη ζωή τους σε κίνδυνο για να καλύψουν την κρίση της νόσου Covid-19 κι ορισμένοι εξ αυτών αρρωσταίνουν και οι ίδιοι.
Σε ένα δελτίο τύπου, η ΜΚΟ, που εδρεύει στη Γενεύη και αγωνίζεται για την προστασία των δημοσιογράφων, αναφέρει ότι κατέγραψε από την 1η Μαρτίου «τον θάνατο από επιπλοκές του νέου κορονοϊού 55 δημοσιογράφων σε 23 χώρες». Διευκρινίζει ότι «η επαγγελματική αιτία κάποιων από αυτούς τους θανάτους δεν διαπιστώνεται πάντα».
«Οι δημοσιογράφοι διατρέχουν σημαντικούς κινδύνους σε αυτήν την κρίση, διότι πρέπει να συνεχίσουν να ενημερώνουν, πηγαίνοντας σε νοσοκομεία, παίρνοντας συνεντεύξεις από γιατρούς, νοσηλευτές, πολιτικούς ηγέτες, ειδικούς, επιστήμονες, ασθενείς» υπογράμμιζεται.
«Σε διάφορες χώρες, τα απαραίτητα μέτρα προστάσιας (αποστασιοποίηση, χρήση μάσκας, μέτρα υγιεινής, καραντίνα) δεν εφαρμόζονται, ιδίως στην αρχή της επιδημίας» συνεχίζει η ΜΚΟ.
Ο Ισημερινός είναι η πλέον πληγείσα χώρα με τουλάχιστον 9 δημοσιογράφους που έχουν πεθάνει λόγω του ιού. Ακολουθούν οι ΗΠΑ (8), η Βραζιλία (4), η Μεγάλη Βρετανία και η Ισπανία (τρεις αντίστοιχα), σύμφωνα με την καταμέτρηση.
Η μάχη εναντίον της πανδημίας, που έχει σκοτώσει περισσότερους από 230.000 ανθρώπους εκ του συνόλου των 3,2 εκατομμυρίων κρουσμάτων παγκοσμίως, «χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από ορισμένες κυβερνήσεις για να καταστείλουν τις ελευθερίες της έκφρασης, των συναθροίσεων, των διαδηλώσεων» καταγγέλλει ο γενικός γραμματέας της PEC Μπλέζ Λεμπάν ζητώντας «όλα τα κράτη να σέβονται το δικαίωμα στην πληροφόρηση των πολιτών και το δικαιώματά τους στην υγεία».
«Λογοκρισία, κλείσιμο ιστότοπων, αυθαίρετες κρατήσεις δημοσιογράφων, σωματικές και λεκτικές επιθέσεις, έκτακτες νομοθεσίες που πλήττουν την ελευθερία του Τύπου, όπως και παραβιάσεις διαπιστώνονται τις τελευταίες εβδομάδες» σύμφωνα με τη ΜΚΟ, την ώρα που η «ενημέρωση του κοινού είναι ιδιαιτέρως σημαντική σε αυτήν την υγειονομική κρίση».
«Η διαφάνεια είναι πρωτεύουσα και μπορεί να σώσει ζωές στην περίπτωση μιας υγειονομικής κρίσης» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.