Μπουκώνουν με κρατικό χρήμα τα ΜΜΕ για προπαγάνδα

Ματίνα Παπαχριστούδη στη στήλη “Πίσω από τις κάμερες” στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου
Γαλαντόμα η κυβέρνηση της ΝΔ με τα ΜΜΕ, δώρισε επιπλέον 9 εκατ. ευρώ ως το τέλος Μάϊου για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», προσθέτοντας τη δεύτερη φάση του «Μένουμε Ασφαλείς». Έτσι, συνολικά 20 εκατ. ευρώ δίνονται στα μίντια σε διάστημα 2,5 μηνών γιατη στήριξη της επικοινωνιακής της καμπάνιας. Η κυβέρνηση μπουκώνει με κρατικό χρήμα τα ΜΜΕ, όχι μόνο για να συνεχίσουν το λιβάνισμα του Μητσοτάκη αλλά, κυρίως, για να μην κάνουν αυτήν την περίοδο ρεπορτάζ και απλώς να μεταδίδουν… διαφημιστικά τις πρωθυπουργικές και υπουργικές δηλώσεις λογοκρίνοντας οποιαδήποτε φωνή αντιδρά ή έχει διαφορετική άποψη.
Η αδιαφανής, ωστόσο, διανομή του παραπάνω ποσού προκαλεί πλέον αντιδράσεις και εντός του στρατοπέδου των κυρίαρχων ΜΜΕ, ακόμη και αυτών που στηρίζουν τη ΝΔ.
Σημειώνεται ότι το μοίρασμα των 20 εκ. ευρώ ανατέθηκε στην εταιρεία Initiative Media, ενώ η πληρωμή γίνεται απευθείας από το υπουργείο Οικονομικών! Η παραπάνω εταιρεία έχει ήδη καταγγελθεί από το Documento για αποκλεισμό της εφημερίδας. Αυτή τη φορά, όμως, δεν είναι η μόνη που διαμαρτύρεται.
Πλειάδα ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στην Αθήνα και την περιφέρεια εξέφρα σαν έντονα τη διαμαρτυρία τους για «πόρτα» στη διανομή των διαφημιστικών σποτ, εκδότες περιφερειακών Μέσων, με δημόσιες ανακοινώσεις, μιλούν για «πάρτι πολιτικής συναλλαγής» από υπουργούς και βουλευτές. Ακόμη και εκδοτικά συγκροτήματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, όπως της Δημοκρατίας και Εσπρέσο του Φιλιππάκη και της Καθημερινής του Αλαφούζου, ζητούν εξηγήσεις για τα κριτήρια.
Όλα αυτά αφορούν μόνο στα 20 εκατ. ευρώ του «Μένουμε Σπίτι», όμως την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλες, μη καταγεγραμμένες και ελεγχόμενες, διαφημιστικές εκστρατείες για την πανδημία, από το υπουργείο Υγείας, την Πολιτική Προστασία, το υπουργείο Ανάπτυξης και δεκάδες περιφέρειες ανά την Ελλάδα. Τα ποσά που τους αναλογούν και ο τρόπος και τα κριτήρια που διανέμονται στα ΜΜΕ παραμένουν επίσης άγνωστα, ενώ δεν δίνεται καμία απάντηση από την κυβέρνηση. Υπάρχουν, παράλληλα, οι καταγγελίες για τους «ημετέρους», τα «παραπαίδια» και τους «κουμπάρους» της ΝΔ που εξαργυρώνουν σε διαφημίσεις την ένθερμη κυβερνητική προπαγάνδα…

ΑΥΞΗΜΕΝΑ στο μεταξύ εμφανίζονται και τα κονδύλια για διαφημιστικές εκστρατείες στην πλειονότητα των φορέων του Δημοσίου και των Περιφερειών. Μόνο η ΔΕΗ έχει ανακοινώσει τρεις διαγωνισμούς επικοινωνίας και προβολής, εκ των οποίων ο ένας έχει δαπάνη 8,5 εκατ. ευρώ! Οι Περιφέρειες εμφανίζουν αυξημένα κονδύλια, με τα στοιχεία να δείχνουν πως μέχρι τώρα έχουν προβλεφθεί 13 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά μοιράζονται με κριτήριο τις συμμαχίες της ΝΔ στα ΜΜΕ.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.