Πρωτοφανής επιχείρηση δίωξης της ελευθερίας του Τύπου στην Ελλάδα

 


Υπάρχει ένα σκάνδαλο, το οποίο περιλαμβάνει και τη χώρα μας, με διεθνείς διαστάσεις που αναγνωρίζεται και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Είναι το σκάνδαλο της Novartis. Η εταιρεία με αθέμιτο και παράνομο τρόπο -και κυρίως μέσω χρηματισμού πολιτικών προσώπων, κρατικών αξιωματούχων και γιατρών- κατόρθωνε να προωθεί τα συμφέροντά της αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες την εξανάγκασαν, για τις προαναφερόμενες πρακτικές της στην Ελλάδα, να πληρώσει 350 εκατομμύρια δολάρια. Στη χώρα μας τρεις πρώην υπουργοί βρίσκονται υπό την έρευνα και τον έλεγχο της Δικαιοσύνης.
Ομως την ίδια ώρα και ειδικά από τότε που τα ηνία της χώρας ανέλαβε η κυβέρνηση Κυρ. Μητσοτάκη, η επίσημη άποψη είναι ότι αυτό το σκάνδαλο το πολύ πολύ να εξαντλείται σε κάποιους γιατρούς. Από εκεί και πέρα, όπως ισχυρίζονται, πρόκειται για σκευωρία την οποία έστησε η προηγούμενη κυβέρνηση με ενορχηστρωτή τον πρώην υπουργό Δ. Παπαγγελόπουλο, τους εκπροσώπους της Δικαιοσύνης που διερεύνησαν τότε την υπόθεση, κάποιους δημοσιογράφους και μέσα ενημέρωσης.
Σε αυτή τη βολική θεωρία η κυβέρνηση έδωσε θεσμικά χαρακτηριστικά. Εστησε μια προανακριτική επιτροπή στη Βουλή με σαφή στόχο να συγκαλύψει το πραγματικό σκάνδαλο και να θέσει σε καθεστώς δίωξης και τιμωρίας αυτούς που το αποκάλυψαν.
Το πόρισμα της επιτροπής με τις ψήφους της Ν.Δ. και του ΚΙΝ.ΑΛΛ. -στις τάξεις των οποίων βρίσκονται οι ελεγχόμενοι πρώην υπουργοί- αποτελεί τη μέγιστη απόδειξη. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση φρόντισε να αποκτήσει τον έλεγχο της δικαστικής διερεύνησης του σκανδάλου, παραμερίζοντας την επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς, Ελένη Τουλουπάκη.
Και να το αποτέλεσμα: Χθες η ανακρίτρια του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνα Αλεβιζοπούλου, κάλεσε σε απολογία -στη βάση ενός βαρύτατου κατηγορητηρίου- τον δημοσιογράφο και εκδότη της εφημερίδας «Documento», Κώστα Βαξεβάνη. Είχαν προηγηθεί οι κλήσεις σε απολογία των δημοσιογράφων Αλέξανδρου Τάρκα και Γιάννας Παπαδάκου, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι από τον χώρο της ενημέρωσης.
Είναι φανερό πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια πρωτοφανή επιχείρηση δίωξης της ελευθερίας του Τύπου, ενώ η χώρα γυρίζει δεκαετίες πίσω και το μήνυμα είναι σαφέστατο.
Οι πολιτικοί μιας συγκεκριμένης καθεστωτικής κατηγορίας θα βρίσκονται έξω από τον έλεγχο της Δικαιοσύνης και ο Τύπος θα σιωπά, είτε με το καλό είτε με το άγριο..
ΑΠΟ την ΕΦ.ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ / 'Αποψη

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.