«Νταβατζήδες» στα ελληνικά media με λεφτά του λαού

 Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου 

Δεν προκαλεί πλέον έκπληξη η ξετσίπωτη, στα όρια παράλογης υστερίας, υποστήριξη τηλεπαρουσιαστών-δημοσιολόγων στη συνεχιζόμενη εγκληματική διαχείριση της πανδημικής κρίσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η συντριπτική πλειονότητα των μίντια, με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, κρατικούς και ιδιωτικούς, στην εμπροσθοφυλακή εδώ και δυο χρόνια, διατυμπανίζουν αποκλειστικά το κυβερνητικό αφήγημα, λογοκρίνουν και φιμώνουν την οποιαδήποτε κριτική ή αντίθετη φωνή.

Με το αζημίωτο, μετατράπηκαν από μέσα ενημέρωσης σε κρατικές υπηρεσίες χειραγώγησης. Με εξαίρεση τις εφημερίδες, λοιπόν, το σύνολο των ΜΜΕ εμφανίζει κέρδη την περίοδο της πανδημίας, κέρδη που οφείλονται στο κρατικό χρήμα, είτε με απευθείας ενέσεις ρευστότητας μέσω διαφήμισης είτε με έμμεσες χρηματοδοτήσεις μέσω αναστολών εργασίας, πληρωμών ασφαλιστικών εισφορών, μείωσης φόρων και τελών.

Αυτές τις μέρες «τρέχει» η πληρωμή μιας ακόμη διαφημιστικής δόσης αποκλειστικά προς τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας. Το καθαρό ποσό που θα μοιραστεί υπό τον τίτλο «καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού» σε επτά εργολάβους- χειραγωγούς ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ, το δε πρόσχημα στις μεταξύ τους συζητήσεις και διαβουλεύσεις είναι ότι τα κανάλια παραμένουν… ζημιογόνα. Αυτό είναι το πραγματικό κριτήριο για τη νέα επικοινωνιακή καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού που εκπόνησε το υπουργείο Υγείας ως πρώτη φάση για το 2022, αυτό νοιάζει το Μέγαρο Μαξίμου. Να παραμείνουν κερδοφόρα και τα τηλεοπτικά κανάλια.

Κι όπως για την κυβέρνηση των αρίστων της ΝΔ η υγεία του λαού έχει ελάχιστη σημασία, έτσι και για τους ολιγάρχες και τους «ξεπουλημένους» των μίντια ελάχιστη σημασία έχουν δημοσιογραφία και ενημέρωση. Οι παρουσιαστές έχουν το δικαίωμα, να μαλώνουν τους καλεσμένους ή να τους κόβουν τον αέρα –όπως έκανε πρόσφατα ο Ευαγγελάτος με τον Νίκο Καπράβελο– και οι υπουργοί μπορούν να μαλώνουν τους δημοσιογράφους, όπως κάνει συχνά πια ο Γεωργιάδης.

Ενδεικτικά, πριν λίγες μέρες, ο τελευταίος, καλεσμένος στην κρατική τηλεόραση, έβαλε τις φωνές λέγοντας πως «δεν είναι δυνατόν να ακούγονται τέτοιες ερωτήσεις από την τηλεόραση της ΕΡΤ». Είναι ο ίδιος που ξετσίπωτα παραδέχθηκε στον Σκάι πως οι διαφημίσεις του Μητσοτάκη τους… πληρώνουν

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.