Η 107η θέση της Ελλάδας και η ευθύνη των δημοσιογράφων

 

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ

Μόλις 15 ημέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές, ειλικρινά δεν γνωρίζουμε πόσοι προβληματίστηκαν από την πρόσφατη έκθεση των Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα, που για μια ακόμη χρονιά κατέταξε την Ελλάδα στην τελευταία θέση της Ευρώπης –107η– σε ό,τι αφορά την ελευθερία των ΜΜΕ. Το θέμα υπερπροβλήθηκε στα κοινωνικά δίκτυα, όμως μόνο αντιπολιτευτικά. Αφενός, υπήρχαν τα απόλυτα ελεγχόμενα κυβερνητικά μίντια, με επικεφαλής το Αθηναϊκό Πρακτορείο, που αγνόησαν παντελώς την είδηση για τη θέση της χώρας. Αφετέρου, υπήρξαν τα δημοσιεύματα των φιλικών προς τον ΣΥΡΙΖΑ μέσων, που έριξαν το ανάθεμα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρά το γεγονός ότι οι συνδικαλιστικές δυνάμεις των δύο συνεργάζονται άψογα σε όλα τα όργανα του δημοσιογραφικού κλάδου και μετέχουν σε κυβερνητικές επιτροπές. Φανταστείτε ότι την ημέρα που βγήκε η είδηση για τη 107η θέση της χώρας, η συνδικαλιστική ηγεσία ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ της ΕΣΗΕΑ υποδεχόταν τον γενικό γραμματέα του Μαξίμου Δ. Γαλαμάτη –ο οποίος «ελέγχει» τα μίντια– και μήνυμα από την υπουργό Πολιτισμού Λ. Μενδώνη, για να χειροκροτήσουν όλοι μαζί, συνδικαλιστές και κυβερνητικοί, τον νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα.

Το γεγονός καταδεικνύει από μόνο του τις μεγάλες ευθύνες των δημοσιογράφων και των συνδικαλιστικών ενώσεων για την κατρακύλα σε επίπεδο αξιοπιστίας και ανελευθερίας των ΜΜΕ. Με πρόσχημα αρχικά την οικονομική κρίση των μνημονίων και μετέπειτα την πανδημία της Covid-19, οι ιδιοκτήτες ολιγάρχες της ενημέρωσης παραχώρησαν, με απόλυτη συμφωνία των μεγαλοδημοσιογράφων στελεχών τους, τη λειτουργία των μέσων τους στο Μαξίμου. Τα τελευταία χρόνια η κυβέρνηση επιδοτεί τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές. Στα συστημικά μίντια σχεδόν απαγορεύεται η άσκηση πραγματικής δημοσιογραφίας. Δημοσιογράφοι λογίζονται όσοι κατέχουν κρατικές θέσεις σε γραφεία Τύπου, υπουργεία ή κομματικά γραφεία. 

Υπήρξε και μια τρίτη ανάγνωση της κατρακύλας, από τα μικρά αδέσμευτα μίντια, κυρίως διαδικτυακά δημοσιογραφικά σχήματα που δέχονται συστηματικά κυβερνητικές παρενοχλήσεις. Είναι αυτά που έκαναν τις μεγαλύτερες αποκαλύψεις, εξαναγκάζοντας και τα μεγάλα ΜΜΕ να ασχοληθούν με κοινωνικά θέματα, έστω και για να προβάλουν την κυβερνητική θέση.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.