Στο debate o μεγάλος χαμένος ήταν η ελληνική δημοσιογραφία

 


Ποιος κέρδισε και ποιος έχασε στο debate των πολιτικών αρχηγών; Λίγη σημασία έχει η απάντηση, όχι μόνο λόγω υποκειμενισμού της κρίσης του καθενός, αλλά κυρίως γιατί το βασικό συμπέρασμα δεν αφορά τους πολιτικούς αρχηγούς. Στο debate o μεγάλος χαμένος είναι η δημοσιογραφία. Για λίγες ώρες δημοσιότητας που δεν είχαν ανάγκη (δεν θέλω να σκεφτώ άλλο λόγο), δημοσιογράφοι, δέχθηκαν να πάρουν μέρος σε μια διαδικασία που απαγόρευε ουσιαστικά τη δημοσιογραφία και το ρόλο της. Δεν ζήσαμε καμιά απαίτηση προς τους πολιτικούς αρχηγούς να δώσουν απαντήσεις, αντιθέτως εκφωνήθηκαν πάσες δημοσίως για να αναπτυχθούν παράλληλοι μονόλογοι. Χωρίς πίεση, χωρίς αντίλογο, χωρίς να αναγκαστούν να βρεθούν απέναντι στην πραγματικότητα. Η δημοσιογραφία απλώς επιβεβαίωσε ότι είναι εκεί για να κάνει χαρούλες και ερωτήσεις που δήθεν στριμώχνουν από τον τρόπο διατύπωσης.
Οι αυτοσχεδιασμοί και οι φιλότιμες προσπάθειες που έγιναν για την τιμή των όπλων και της αξιοπρέπειας (βλέπε Ράνια Τζίμα), ήταν εξ αρχής ναρκοθετημένοι.
Αν ήθελε ο Μητσοτάκης debate για να διαβάζει προκατασκευασμένες απαντήσεις, ή αν ήθελε να παριστάνει τον Λιακόπουλο (κάμερα σε μένα), επιδεικνύοντας φωτογραφίες στην κάμερα, ας έκανε μια συνέντευξη με τον Τσιόδρα ή τον Βλαστάρη απευθείας από το Μαξίμου. Δεν χρειαζόταν η δημοσιογραφία να κάνει το αναλόγιο.
Πραγματικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεχώρισε και εντός και εκτός debate. Έμοιαζε με εκείνο τον τύπο στο ανέκδοτο που δήλωνε ότι δεν τον ενδιαφέρει πόσο ακρίβυνε η βενζίνη γιατί αυτός όσο και να ακριβύνει, βάζει 20 ευρώ. Ο Μητσοτάκης ό,τι και να ρωτούσαν, «έβαζε 20 ευρώ» στο ρεζερβουάρ, είχε τις δικές του απαντήσεις.

 Εκτός του debate ξεχώρισε γιατί ήταν ο μοναδικός πολιτικός αρχηγός, ο οποίος βγαίνοντας από την ΕΡΤ, έκανε μια επίσης προκατασκευασμένη δήλωση φορμόλης και αποχώρησε χωρίς να απαντήσει στους δημοσιογράφους. Σε αντίθεση με τον Μητσοτάκη, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί, απάντησαν, έδειξαν χαλαροί, έκαναν χιούμορ και εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία της κάμερας. Ο Μητσοτάκης δραπέτευσε κεκεδίζοντας...

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.