Ο Κούλης στο «μαγαζί» του: την ΕΡΤ της προπαγάνδας


 Τρεις ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση του Παγκόσμιου Δείκτη Ελευθερίας του Τύπου, που κατατάσσει την Ελλάδα-με πτώση σε σχέση με το 2024- στην 89η θέση, τελευταία στην Ευρώπη, κάτω από την Ουγγαρία του Όρμπαν, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβηκε στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ. Οι καταγγελίες των διεθνών οργανισμών ότι τα κρατικά ΜΜΕ ελέγχονται άμεσα από την κυβέρνηση επιβεβαιώθηκε δια στόματος του ιδίου του πρωθυπουργού, διαψεύδοντας και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη ο οποίος σε μια προσπάθεια να υποβαθμίσει τη νέα έκθεση για την Ελευθερία του Τύπου, υποστήριξε ότι η ΕΡΤ είναι “ανεξάρτητη”.

Τόσο “ανεξάρτητη” και “δημόσια” που για να στηριχθεί η κυβερνητική επιλογήτου δημοσιογράφου Γιάννη Παπαδόπουλου στη θέση του προέδρου της, εμφανίστηκε ο ίδιος ο αρμόδιος εποπτεύων πρωθυπουργός με την κουστωδία των ελεγκτών του περιεχομένου ειδήσεων και πληροφόρησης, υπουργού Επικρατείας Α. Σκέρτσου και υφυπουργού στον πρωθυπουργό Π. Μαρινάκη.

Ως πραγματικοί ιδιοκτήτες της ΕΡΤ η οποία λειτουργεί με έσοδα αποκλειστικά από το ανταποδοτικό τέλος που φθάνουν 208 εκατ. ετησίως, πήγαν στο news room, είχαν συνάντηση με δημοσιογράφους, ενώ ο Κ. Μητσοτάκης έδωσε συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα. Ως πραγματικό “αφεντικό” στην ΕΡΤ υποσχέθηκε αυξήσεις στους εργαζόμενους. Δεν είπε ότι οι όποιες αυξήσεις προέρχονται από τα έσοδα των πολιτών, το αποθεματικό που αγγίζει τα 60 εκατ. ευρώ. Με διαρροές από Μαξίμου πριν κι αμέσως μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, αναγγέλθηκαν αυξήσεις 10% έως 12%, ενδεχομένως και αύξηση στο ποσό των κουπονιών. Προβλήθηκε σχεδόν σαν “δώρο” της κυβέρνησης, προφανώς για την άριστη υπηρεσία υποταγής και προπαγάνδας που παρέχουν στην ενημέρωση. Ο Κ. Μητσοτάκης δεν το έκρυψε “Βήμα-βήμα νομίζω ότι χτίζουμε την ΕΡΤ” είπε, “αυτή την οποία κι εμείς ονειρευόμαστε και αφήνουμε πίσω μία ΕΡΤ του παρελθόντος, η οποία νομίζω ότι δεν υπηρετούσε αυτούς τους κεντρικούς στόχους τους οποίους εμείς έχουμε θέσει ως προτεραιότητες για τη δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση”.

Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για τη δημόσια ραδιοτηλεοπτική υπηρεσία είναι ξεκάθαρες. Στο newsroom φιλτράρονται με το προπαγανδιστικό φίλτρο και τις κατευθύνσεις Μαξίμου όλες οι ειδήσεις και οι πληροφορίες.

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου 

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.