Για τις εφημερίδες δεν υπάρχει μέλλον, δεν υπάρχει ελπίδα και ζωή

 


Για τις εφημερίδες δεν υπάρχει μέλλον, δεν υπάρχει ελπίδα και ζωή στις επόμενες (ίσως όχι πολύ πολλές) δεκαετίες. Δεν το λένε μόνο οι αριθμοί της στατιστικής που δείχνουν αδιάκοπη πτώση. Το λέει και η ίδια η ζωή, το «γυμνό μάτι» που κοιτάει γύρω, το λένε οι κοινωνικές σχέσεις μέσα από τις οποίες βλέπουμε και ακούμε. Όπως για παράδειγμα είναι η περίπτωση που αναφέρει ο Μανώλης Κοττάκης στην Εστία περιγράφοντας την επίσκεψή του σε σχολείο της Αίγινας, από το οποίο προσκλήθηκε για να μιλήσει, να σχολιάσει και να συζητήσει με τα παιδιά θέματα της ενημέρωσης με έμφαση στις ψευδείς ειδήσεις –τα φέικ νιουζ στην… καθομιλουμένη.
Κάποια στιγμή ο διευθυντής της Εστίας, ο οποίος είχε φοιτήσει στο ίδιο σχολείο (Καποδιστριακό Γενικό Λύκειο Αίγινας) ρώτησε τα παιδιά με ποιον τρόπο ενημερώνονται. Οι απαντήσεις ήρθαν με ανάταση των χεριών:
■ «Πόσοι ακούτε ραδιόφωνο;» 30 παιδιά σήκωσαν το χέρι από τα 150 της Α΄ και Β΄ Λυκείου που μετείχαν στη συζήτηση-ενημέρωση.
■ «Πόσοι βλέπετε τηλεόραση;» 70 από τα 150.
■ «Πόσοι διαβάζετε σάιτ;» 90 στα 150.
■ «Πόσοι ενημερώνεστε από το facebook;» 100 χέρια από τα 150.
■ «Πόσοι ενημερώνεστε από το ΤικΤοκ;». Σχεδόν 150 χέρια σηκώθηκαν!

Αφήσαμε τελευταία την ερώτηση που αναφέρεται πρώτη: «Πόσοι διαβάζετε εφημερίδες;» Κανένα χέρι ψηλά!

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο το μέλλον των εφημερίδων φαίνεται όχι απλώς σκοτεινό, αλλά ανύπαρκτο γιατί σε σχετικά μικρό βάθος χρόνου δεν θα υπάρχουν αναγνώστες. Οι οποίοι, έτσι και αλλιώς, χάνονται ήδη με καταιγιστικό ρυθμό. Η πρόσφατη μέτρηση της ΕΛΣΤΑΤ έδειξε ότι το 2024 χάθηκαν για τις εφημερίδες 3.489.116 φύλλα σε σχέση με το 2023, δηλαδή ποσοστό πτώσης 12,4%, ενώ το 2023 είχε σημειωθεί μείωση 19,2% σε σχέση με το 2022.

Οι αναγνώστες φεύγουν και οι νέοι άνθρωποι που έρχονται δεν ξέρουν τι πάει να πει «εφημερίδα». Η απελπισία της έντυπης δημοσιογραφίας μεγαλώνει, ο μαρασμός τού Τύπου συνεχίζεται αδιάκοπα, και η ημέρα που δεν θα υπάρχει το «χαρτί» έρχεται αναπόφευκτα.

- από το harddog

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.