Ελληνικά ΜΜΕ: Πολιτικοί, ΜΜΕ και δημοσιογράφοι χρεώνονται την παραπληροφόρηση

 


Ως σημαντικούς παράγοντες στην παραγωγή και διάδοση της παραπληροφόρησης θεωρούν οι Έλληνες πολίτες τους πολιτικούς ή τα κόμματα, τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ, σύμφωνα με τα ευρήματα της πρόσφατης ετήσιας (14ης) έρευνας του ινστιτούτου Reuters της Οξφόρδης για τη Δημοσιογραφία η οποία διενεργήθηκε σε έξι ηπείρους και 48 χώρες του κόσμου μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Η πεποίθηση αυτή καταγράφεται στην ετήσια έκθεση «Dιgital News Report 2025» και μάλιστα καταγράφεται σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τον μέσο όρο άλλων χωρών.
Ως τρίτο παράγοντας διάδοσης των fake news η ελληνική κοινή γνώμη αναγνωρίζει τους ινφλουένσερς των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.
Η «εικόνα» διαφοροποιείται ως προς τις πηγές τις οποίες θεωρεί ο κόσμος «σημαντικές απειλές» για την εξάπλωση της παραπληροφόρησης.
Πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο οι Έλληνες θεωρούν πως υπαίτιο για την διάδοση ψευδών ειδήσεων είναι πρωτίστως το Facebook και ακολουθεί το Tik Tok.
Έξι στους δέκα Έλληνες (62%) στο ερώτημα «ποίοι είναι οι βασικοί υπαίτιοι για την παραγωγή ή τη διάδοση της» υπέδειξαν τους πολικούς ή τα κόμματα, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι αρκετά χαμηλότερος (47%).
Σχεδόν στον ίδιο βαθμό- έξι στους δέκα (59%)- θεωρούν υπεύθυνους για τον ίδιο λόγο τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ. Αντιθέτως, μόλις τρείς (στους δέκα) στις άλλες χώρες που «έτρεξε» η έρευνα, συμμερίζονται την ίδια πεποίθηση(32%). Με ανάγνωση από την ανάποδη, οι ξένοι υποδηλώνουν με τον τρόπο τους ότι η ενημέρωση που έχουν από τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ στις χώρες τους είναι πιο αξιόπιστη.
Σχεδόν στον ίδιο βαθμό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αξιολογούνται ως σημαντικές πηγές παραγωγής και ανάπτυξη παραπληροφόρηση οι ξένες κυβερνήσεις και οι (ξένοι) πολιτικοί.
- από κείμενο του Χρήστου Ιερείδηstopontiki (ολόκληρο ΕΔΩ)

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.