Κόπωση και αρνητική στάση απέναντι στις ειδήσεις της TV

 


Ελληνικά ΜΜΕ: Αρνητικά συναισθήματα και αποφυγή ειδήσεων από τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης και την πολιτική πόλωση μέσω της δημοσιογραφικής ατζέντας


Έντονα συμπτώματα κόπωσης και αρνητική στάση απέναντι στις ειδήσεις που μπορεί να επιφέρει μέχρι και τη συνειδητή αποφυγή τους είναι ενδεικτικά ορισμένα από τα ευρήματα έρευνας για τις συνήθειες και τις αντιλήψεις των πολιτών γύρω από την Ενημέρωση, του τμήματος Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ και της KAPA Reasearch η οποία διενεργήθηκε το αμέσως προηγούμενο διάστημα και μόλις κυκλοφόρησε.

Κατά κοινή παραδοχή (92%) η ελληνική κοινωνία αναγνωρίζει την σημασία της ενημέρωσης καιι τον ελεγκτικό ρόλο του Τύπου (74%) στην εξουσία αλλά από ό,τι φαίνεται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της παρεχόμενης ενημέρωσης από τα ΜΜΕ -πρωτίστως μέσα από την τηλεόραση (57%) και τις ιστοσελίδες (55%)- προκαλεί άγχος ή θυμό σε έξι από τους 10 της έρευνας, ενώ σε ποσοστό 45% όσων πήραν μέρος στην έρευνα.

Επίσης η πολιτική πόλωση όπως παρουσιάζεται από τα δελτία ειδήσεων και τις αναλύσεις από τα ΜΜΕ, σύμφωνα με την έρευνα, προκαλεί αποφυγή των ειδήσεων όπως… ο διάολος το λιβάνι.

Μόλις δύο στους δέκα δεν επηρεάζονται καθόλου από την πολιτική πόλωση στο πλαίσιο της ενημέρωσης τους ενώ σε ποσοστό 49% οι πολίτες δηλώνουν ότι επηρεάζονται πολύ και αρκετά, σε βαθμό να αποφεύγουν τις ειδήσεις (25%) ή να περιορίζουν (24%) την ενημέρωση τους.



Χαμηλός, εξάλλου, καταγράφεται στην έρευνα ο βαθμός εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, παραδοσιακά όπως η τηλεόραση, αλλά και νέα όπως τα κοινωνικά δίκτυα.

Στα λεγόμενα «νεανικά κοινά» που αποτελούν τον βασικό στόχο των ΜΜΕ και την πιο δυναμική αγορά τους η έρευνα καταγράφει τη χαμηλή προτίμηση- μόλις 33%– των νέων (17-34 ετών) στην τηλεόραση ως πηγή ενημέρωσης, έναντι 64% και 77% στους μεγαλύτερους ηλικιακά 55-64 ετών και άνω των 65 ετών, αντιστοίχως.

Χρήστος Ιερείδης / topontiki

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.