Loading…
Breaking News
recent

Η «δολοφονία» του έντυπου Τύπου στα χρόνια του Μνημονίου

Με πλήρη επίγνωση των επιπτώσεων από την πολιτική γραμμή υποστήριξης των Μνημονίων και των σκληρών μέτρων κατά της ελληνικής κοινωνίας, οι μεγάλοι εκδότες του Τύπου «δολοφόνησαν» τις εφημερίδες τους. Και δημιούργησαν, για πρώτη φορά μέσα στην τελευταία δεκαπενταετία, ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στους αναγνώστες και στις εφημερίδες. Τα νούμερα είναι αμείλικτα και δεν σηκώνουν διαφορετικές αναγνώσεις. Από το 1999 και μετά οι ελληνικές εφημερίδες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την «κρίση» του έντυπου Τύπου με διάφορες ενέργειες και κόλπα. Κύρια επιλογή των εκδοτών ήταν η στήριξη των κυκλοφοριών με εμπορικές προσφορές, ενέργεια που δεν δημιουργούσε νέους αναγνώστες, αλλά κατάφερνε να τους κρατάει ως «πελάτες» των εντύπων. Αυτό τελικά είναι και η αιτία της ολοκληρωτικής καθίζησης του έντυπου Τύπου. Οι αναγνώστες μετατράπηκαν σε πελάτες. Ενώ και η πολιτική γραμμή της προπαγάνδας και της χειραγώγησης των πολιτών γινόταν όλο και πιο ωμή. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στα στοιχεία των κυκλοφοριών. Μέσα στα πέντε χρόνια της στήριξης που πρόσφεραν εκδότες και μεγαλοδημοσιογραφικά στελέχη στις εντολές της «τρόικας», οι εφημερίδες σταδιακά έχασαν ένα εκατομμύριο φύλλα!
 Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Το 1999 οι εφημερίδες πουλούσαν συνολικά 2.126.932 φύλλα. Η πτώση ήταν συνεχής αλλά μικρή έως το 2004 και αντιμετωπίστηκε με την έκρηξη των προσφορών. Τα στοιχεία δείχνουν πως οι εφημερίδες είχαν κυκλοφορία το 2000 2.073.136 φύλλα, το 2001 1.976.656, το 2002 1.947.298, το 2003 1.915.784 και το 2004 2.059.138. Από το 2005 και μέχρι το 2009 ο έντυπος Τύπος πάλευε να διατηρήσει τις κυκλοφορίες σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο, αν και επέμεινε κυρίως στις εμπορικές προσφορές. Τα στοιχεία καταγράφουν το 2005 πωλήσεις 2.357.245 φύλλων, το 2006 2.301.225, το 2007 2.290.708, το 2008 2.175.101 και το 2009 2.090.069. Ήταν η χρονιά της ένταξης στο ΔΝΤ και της έναρξης των Μνημονίων. Οι εφημερίδες των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων και τα συνδεδεμένα ηλεκτρονικά Μέσα τους μετατράπηκαν σε υπερασπιστές των Μνημονίων. Οι κυκλοφορίες άρχισαν να πέφτουν με ταχύ ρυθμό. Έτσι, το 2010 οι εφημερίδες πούλησαν συνολικά 1.709.685 φύλλα, το 2011 1.404.043, το 2012 1.242.085 και το 2013 1.031.764 φύλλα. Το 2014 είναι η τελευταία χρονιά καταγραφής και μεγάλης πτώσης. Οι πωλήσεις του Τύπου έπεσαν κάτω από το 1 εκατ. φύλλα για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του. Συγκεκριμένα, πουλήθηκαν 995.458 φύλλα συνολικά. Μέσα σε 15 χρόνια οι εφημερίδες έχασαν πάνω από 1,1 εκατ. φύλλα, τα οποία έφυγαν την τελευταία πενταετία.
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.