Loading…
Breaking News
recent

Παραπλάνηση του κοινού με ρεπορτάζ για τις προσφορές των εφημερίδων

Τέλος βάζει η απόφαση του ΣτΕ στην έμμεση προβολή των εφημερίδων με την παρουσίαση των προσφορών τους από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Με τρεις διαδοχικές αποφάσεις (4536, 4538, 4539/2014) το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ απέρριψε τις αιτήσεις του Τηλέτυπου για ακύρωση προστίμων που είχε επιβάλει το ΕΣΡ λόγω της μετάδοσης από το δελτίο ειδήσεων του σταθμού «ρεπορτάζ» σχετικά με τις προσφορές των εφημερίδων «Έθνος της Κυριακής» και «Βήμα της Κυριακής». Το ΣτΕ απορρίπτει την επιχειρηματολογία των εκδοτών πως η προβολή των προσφορών κατά τη διάρκεια δελτίων ειδήσεων συνιστά «ρεπορτάζ» για την ενημέρωση του κοινού. Όπως και το ΕΣΡ, βάζει φραγμό σε αυτήν την αθέμιτη πρακτική υποστήριξης των εφημερίδων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, διαχωρίζοντας την είδηση του καλλιτεχνικού γεγονότος (π.χ., τη δισκογραφία ενός καλλιτέχνη σε εφημερίδα) από την έμμεση προβολή του Μέσου, δηλώνοντας πως υπάρχει παραπλάνηση του κοινού. Οι προσφυγές έγιναν από το Mega ύστερα από πρόστιμα του ΕΣΡ. Το ΣτΕ εξέτασε τρεις περιπτώσεις επιβολής προστίμων. Τα δύο αφορούσαν προσφορές των CD της Χ. Αλεξίου και του Γ. Νταλάρα από το «Έθνος της Κυριακής» και το τρίτο μία ακόμη μουσική σειρά από το «Βήμα».
Ο τηλεοπτικός σταθμός υποστήριζε πως τα συγκεκριμένα ρεπορτάζ συνοδεύονταν από δηλώσεις των διευθυντών των εφημερίδων και των συντελεστών. Και ακόμη πως αφορούσαν επίκαιρο γεγονός, με μεγάλο ενδιαφέρον για το κοινό, όπως η κυκλοφορία του συνόλου του έργου ενός έλληνα συνθέτη, που έχει παρουσιαστεί σε συνέντευξη Τύπου. Το ΣτΕ κρίνει πως επρόκειτο για «συγκεκαλυμμένη διαφήμιση της συγκεκριμένης εφημερίδας και όχι για προβολή ειδήσεως περί “πολιτιστικού” ή “καλλιτεχνικού γεγονότος”, η οποία ήταν δυνατόν να μεταδοθεί χωρίς να είναι αναγκαία η προβολή» του εντύπου, με αναλυτική παρουσίαση των CD. Το Συμβούλιο της Επικρατείας τεκμηριώνει τη θέση του περί «διαφημιστικού σκοπού της παρουσίασης», καθώς υπήρχαν προφορικές αναφορές στις εφημερίδες αλλά και επανειλημμένη προβολή επί της οθόνης του τίτλου αλλά και του διευθυντή σύνταξης της εφημερίδας, αν και τα ρεπορτάζ αφορούσαν τους καλλιτέχνες. Μάλιστα, υπογραμμίζει πως «τεκμηριώνεται και η συνδρομή παραπλανήσεως του τηλεοπτικού κοινού ως προς τον διαφημιστικό χαρακτήρα της παρουσίασης», δεδομένου «ότι έλαβε χώρα στο πλαίσιο ειδησεογραφικής εκπομπής». Τυπολογίες..
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.