Φορολογήστε την Google και το facebook!

@Την υφεσιακή πολιτική των φόρων επιλέγει η κυβέρνηση για την τηλεόραση και το internet, με άλλοθι την άνευ κανόνων λειτουργία τους. Ο ειδικός φόρος τηλεόρασης, τον οποίο άφησε «προίκα» η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, λίαν συντόμως είναι πιθανό να γίνει και ειδικός φόρος internet, επιτείνοντας το χάος. Είναι σαφές πως η επιβάρυνση των δύο αγορών με νέους φόρους λειτουργεί και ως «απάντηση» στις ασύμμετρες επιθέσεις που δέχεται η κυβέρνηση από τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ που έχουν ταυτιστεί με το Μνημόνιο και συχνά λειτουργούν σαν… συνεργάτες των δανειστών. Το πρόβλημα, όμως, στο διαδίκτυο είναι άλλο, όπως σημειώναμε έγκαιρα προ εβδομάδων, αλλά αδυνατούν να το δουν στο υπουργείο Οικονομικών. Ακόμη και όλες οι ενημερωτικές ιστοσελίδες να επιβαρυνθούν, το ποσόν που θα συγκεντρωθεί θα είναι ψίχουλα σε σχέση με όσα συγκεντρώνουν άκοπα από την Ελλάδα η Google και το facebook. 
Προτού η κυβέρνηση αποφασίσει την επιβάρυνση ακόμα και των λίγων επιχειρήσεων που επιχειρούν να επιβιώσουν τηρώντας την εργατική νομοθεσία, ετοιμάζεται ένας νέος φόρος ο οποίος θα ευνοήσει τις πολυεθνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνουν χρήματα για τα κείμενα των ελληνικών media που περιφέρουν σε όλο τον πλανήτη. Η κυβέρνηση θα εισέπραττε πολύ περισσότερα χρήματα αν πήγαινε στις δύο εταιρείες που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη διαφημιστική δαπάνη και τους ζητούσε φόρο. Κίνηση με την οποία θα συντάσσονταν και οι «θεσμοί», διότι και στις άλλες χώρες της ΕΕ το πρόβλημα είναι ακριβώς το ίδιο. Ο Δημήτρης Μάρης, με την ιδιότητα του προέδρου της ΕΝΕΔ, το έθεσε καθαρά στην επιστολή του προς τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά: «Με τον νόμο που προωθείτε, θα βάλετε ένα ακόμη ανάχωμα στη λειτουργία των ελληνικών online media. Ανάχωμα που δεν αφορά τις πολυεθνικές επιχειρήσεις που θα συνεχίσουν να τιμολογούν για τις υπηρεσίες τους στο εξωτερικό, χωρίς να απασχολούν εργαζομένους στη χώρα μας και χωρίς να αποδίδουν φορολογικά έσοδα». Με τον τρόπο αυτό, όπως υποστηρίζει, η κυβέρνηση θα πλήξει «περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, δημιουργώντας εταιρείες δύο ταχυτήτων». Εδώ, όμως, χρειάζεται και η συνδρομή των παραδοσιακών εκδοτών, των εκδοτών ψηφιακών Μέσων και του ΑΠΕ, ώστε να υπάρξει ένα κοινό μέτωπο απέναντι στους μεγάλους του internet αλλά και στην κλοπή των κειμένων, που θριαμβεύει στο ελληνικό internet. Όπου υπήρξε συνεργασία εντός ΕΕ η Google αναγκάστηκε είτε να αποσύρει υπηρεσίες, όπως έγινε στην Ισπανία, είτε να συμβιβαστεί, όπως συνέβη στη Γαλλία.
@
ΕΡΤ-ΚΟΣΜΟΣΗ επανεκκίνηση της ΕΡΤ στο Ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής, μετά την ψήφιση του νόμου την περασμένη Τετάρτη και τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα γίνει σταδιακά και αμέσως μετά την είσοδο των απολυμένων στο Ραδιομέγαρο. Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ σε γενική συνέλευσή τους, στην οποία παρουσιάστηκαν οι προτάσεις για το πρόγραμμα και τις αρχές λειτουργίας του ραδιοτηλεοπτικού φορέα, είπαν πως κανένας από τους παρουσιαστές που πρόσφεραν υπηρεσίες στη ΔΤ και στη ΝΕΡΙΤ δεν πρέπει να βγει στον αέρα της νέας ΕΡΤ. Και η πρόταση έγινε ομόφωνα δεκτή. Πληροφορίες αναφέρουν πως θα γίνει αποδεκτή και από τη διοίκηση, η οποία θα θέλει να σηματοδοτήσει τη νέα περίοδο της ΕΡΤ με την πλήρη αλλαγή των προσώπων μπροστά στις κάμερες.
Στη γενική συνέλευση έγινε προσπάθεια να ομογενοποιηθούν οι δεκάδες προτάσεις που ακούστηκαν σε μία συνολική πρόταση επί της φυσιογνωμίας των τηλεοπτικών προγραμμάτων και τελικά συντάχθηκε ένα κείμενο με τρία σημεία:
  1. Τα τρία κανάλια να επαναλειτουργήσουν με την ονομασία ΕΡΤ1, ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3 (και όχι ΕΤ-1, ΝΕΤ), καθώς το brand name ΕΡΤ και ΕΡΑ είναι αποτυπωμένο στη συνείδηση της κοινωνίας και πρέπει να είναι ισχυρό, να αποτυπώνεται καθαρά και να προηγείται σε όλα τα Μέσα, ακόμα και στο ραδιόφωνο (π.χ., ΕΡΑ Κόσμος, ΕΡΑ Δεύτερο Πρόγραμμα κ.λπ.).
  2. Τα δύο τηλεοπτικά κανάλια ΕΡΤ1 και ΕΡΤ2 να λειτουργήσουν με διαφορετική καθαρή ταυτότητα (program-id): Το ένα με αμιγώς ενημερωτικό χαρακτήρα (ειδήσεις, ενημερωτικές εκπομπές, info ντοκιμαντέρ κ.λπ.), το άλλο με αμιγώς ψυχαγωγικό χαρακτήρα (πολιτιστικές εκπομπές, ταινίες, ντοκιμαντέρ, παιδικό πρόγραμμα κ.λπ.). Τα αθλητικά θα μοιράζονται και στα τρία κανάλια.
  3. Να υπάρξουν οριζόντιες δομές, τόσο στην παραγωγή της ενημέρωσης όσο και στη διανομή της. Η ενημέρωση να παράγεται κεντρικά, ανεξαρτήτως του Μέσου που θα χρησιμοποιείται (ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο).

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…