Loading…
Breaking News
recent

O ρόλος των διαπλεκόμενων media στην εξόρυξη χρυσού της Χαλκιδικής

Συντονιστικό Φορέων και Συλλόγων Σταγείρων-Ακάνθου ενάντια στην εξόρυξη χρυσού για τις χορηγίες στον “Αθήνα 9,84″.
Ο ρόλος των διαπλεκόμενων ΜΜΕ στην υπόθεση της εξόρυξης χρυσού είναι γνωστός και, πέρα από κάθε δικαιολογία, βρώμικος. Έχει επανειλημμένα αποδειχθεί ότι όχι απλώς δεν τηρούνται στοιχειώδεις κανόνες δεοντολογίας, αλλά η διαστρέβλωση της αλήθειας πολλές φορές αγγίζει τα όρια του κωμικοτραγικού. Συναυλίες και πορείες με τη συμμετοχή χιλιάδων ανθρώπων ήταν ανύπαρκτες. “Αντικειμενικές αναλύσεις και ρεπορτάζ” για το θέμα, ως αποτέλεσμα πολυήμερων ταξιδιών δημοσιογράφων με τα έξοδα πληρωμένα από την Ελληνικός Χρυσός. Και πλείστα άλλα παραδείγματα, η πλειονότητα των οποίων έχει καταγγελθεί στα αρμόδια δημοσιογραφικά όργανα.
Πέρα από τις άμεσες εταιρικές σχέσεις ΜΜΕ και εργολάβων – επιχειρήσεων που έχουν εξόφθαλμο συμφέρον να προωθήσουν τις θέσεις τους, υπάρχουν και οι χορηγίες της Ελληνικός Χρυσός. Είναι προφανές ότι η εταιρεία χτίζει το προφίλ της πληρώνοντας. Πληρώνοντας πολυτελείς ολοσέλιδες καταχωρήσεις σε έντυπα, πληρώνοντας ΜΜΕ, πληρώνοντας δημοσιογράφους. Η Ελληνικός Χρυσός λοιπόν, προκειμένου να προωθήσει τα συμφέροντά της, δε ρυπαίνει μόνο το περιβάλλον αλλά και συνειδήσεις.
Η τελευταία χορηγία στο δημοτικό σταθμό Αθηνών αναδεικνύει το θέμα σε όλες τους τις διαστάσεις. Αφενός, πρόκειται για δημοτικό μέσο – χρηματοδοτείται από τους πολίτες – , γεγονός που επιβάλλει στη διεύθυνση και τους εργαζόμενους να είναι όσο το δυνατό αντικειμενικοί και ανεξάρτητοι, ειδικά όταν πρόκειται για κοινωνικά ευαίσθητα θέματα. Αφετέρου, η χρηματοδότηση συγκεκριμένης εκπομπής και παραγωγού, με γνωστές σχέσεις με εκδοτικά και επιχειρηματικά λόμπυ (http://globalsustain.org/el/member/523/contacthttp://www.kefalaio.gr/Identity.aspx), δημιουργεί εύλογους συνειρμούς. Να επισημάνουμε ότι ο εν λόγω κύριος οφείλει, ως μέλος της ΕΣΗΕΑ, να έχει υπόψιν του το άρθρο 5 του κώδικα δεοντολογίας: “Να μην επιδιώκει και να μη δέχεται οποιεσδήποτε παροχές σε χρήμα και είδος, που θίγουν την αξιοπιστία και την αξιοπρέπειά του και επηρεάζουν την ανεξαρτησία και την αμεροληψία του.
Η κατάσταση αυτή δε μας εκπλήσσει, κατανοούμε τους μηχανισμούς και τη στόχευση. Αναρωτιόμαστε όμως ποιος είναι ο ρόλος εκείνων των οργανισμών (ΕΣΡ, ΕΣΗΕΑ, ΠΟΕΣΥ) που οφείλουν να προστατέψουν την αξιοπιστία των ειδήσεων και να διαφυλάξουν το δικαίωμα των πολιτών στην αντικειμενική ενημέρωση. Έχουν σκοπό να πράξουν τα δέοντα;
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δεν παραβιάζει τον Ελληνικό Κώδικα Δεοντολογίας Διαφήμισης Επικοινωνίας, η διαφήμιση του δικτύου καταστημάτος JUMBO με τον ομόφυλο ζευγάρι που ψωνίζει παιχνίδια, έκρινε η Πρωτοβάθμια Επιτροπής Ελέγχου Επικοινωνίας. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία. Η επιτροπή παρενέβη μετά από καταγγελίες καταναλωτών για τηνπαρουσίαση του ομόφυλου ζευγαριού στη διαφήμιση.
Από το Blogger.