ΝΕΟΣ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΚΑΙ 6 ΑΔΕΙΕΣ

  • Δήλωσε ο Γεν. Γραμματέας Ενημέρωσης Λ. Κρέτσος
Θετικός σε ενδεχόμενη συνεργασία της ΕΡΤ με την Digea για την ανάπτυξη κοινού ψηφιακού δικτύου πομπών εμφανίστηκε ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Ψηφιακή Τηλεόραση». Ο κ. Κρέτσος, απαντώντας σε ερώτηση για τον ψηφιακό χάρτη και την απόδοση του νέου ψηφιακού μερίσματος στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, δήλωσε πως θα γίνει έως το 2020, όπως έχει αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, μέχρι τότε υπάρχει ανάγκη να καλυφθούν τα σημεία στα οποία δεν φθάνει το ψηφιακό σήμα της Digea, λόγω του γνωστού διαγωνισμού της ΕΕΤΤ το 2014. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, ο Λ. Κρέτσος δήλωσε πως σύντομα θα γίνει διόρθωση του υπάρχοντος ψηφιακού χάρτη, ώστε να ενταχθούν επιπλέον κέντρα εκπομπής και να καλυφθούν οι «λευκές περιοχές».
Η δεύτερη προσπάθεια που γίνεται αφορά τη μελέτη του ΑΟΤ (Ανώτατο Όριο Τιμής), με το οποίο η Digea καθορίζει τα ενοίκια των πελατών της. Ο γενικός γραμματέας ανέφερε πως ήδη ειδική επιτροπή εξετάζει το ΑΟΤ, με «στόχο τη μέγιστη κάλυψη, με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση ή και ελάφρυνση ακόμα, ιδίως στα περιφερειακά κανάλια».
Στο μείζον ζήτημα του αριθμού των τηλεοπτικών καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας που χωράνε στο ψηφιακό φάσμα ο Λ. Κρέτσος απάντησε πως «σήμερα χωράνε έξι κανάλια εθνικής εμβέλειας με ταυτόχρονη μετάδοση σε υψηλή και τυπική ευκρίνεια. Και το διαθέσιμο φάσμα θα απομειωθεί περαιτέρω μετά την απονομή του 2ου ψηφιακού μερίσματος». Τη θέση αυτή της κυβέρνησης είχε αποκαλύψει η στήλη στις 20 Νοεμβρίου 2016.
Λειτουργούν παράνομα
Απαντώντας στην ερώτηση για τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει η μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία DVB-T2, ώστε να χωράει το ψηφιακό φάσμα πολύ μεγαλύτερο αριθμό καναλιών, ο Γενικός Γραμματέας ήταν σαφής: «Κάπου πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία με τους ανευθυνο-υπεύθυνους που πετάγονται κάθε τόσο και λένε “χωράνε 10 κανάλια, 20, 50”. Αναφέρομαι και σε κατά τα λοιπά έγκριτους ακαδημαϊκούς, που τους βάζουν όμως οι εταιρείες να κάνουν ασκήσεις επί χάρτου, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά δεδομένα και το ευρύτερο πλαίσιο». Ο κ. Κρέτσος δήλωσε πως θα βρεθούν «λύσεις, όμως το κόστος τους δεν μπορούμε να το μετακυλίσουμε στους καταναλωτές».
Η κυβέρνηση στην παρούσα φάση διόρθωσης του ψηφιακού χάρτη απορρίπτει τη θεσμική κατοχύρωση της μετάβασης σε DVB-T2, με επιχείρημα ότι θα χρειαστεί μία ακόμη φάση ψηφιακής μετάβασης, με το κόστος για τον νέο αποκωδικοποιητή να μεταφέρεται πάλι στους καταναλωτές. Ο Λ. Κρέτσος άφησε σαφείς αιχμές και για τα μέλη του ΕΣΡ, στα οποία, όπως είπε, δόθηκε κάθε δυνατή βοήθεια από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. «Η ανοχή της κοινωνίας και της δικαιοσύνης, όμως, έχει και τα όριά της», δήλωσε. «Αυτήν τη στιγμή, οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν παρανόμως. Θεσμικό πλαίσιο υπάρχει, είναι ο ν. 4339/2015. Η τεχνογνωσία υπάρχει. Η στήριξη της Πολιτείας στο ΕΣΡ είναι δεδομένη».

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…