«Μάστιγα» τα κρούσματα απάτης με υπερχρεώσεις των κινητών

Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η εξαπάτηση καταναλωτών, οι οποίοι βλέπουν τους λογαριασμούς των κινητών τηλεφώνων τους να έρχονται φουσκωμένοι λόγω μηνυμάτων και κλήσεων που λειτουργούν ως παγίδα για υπερχρεώσεις. Οι ενώσεις καταναλωτών, όπως η ΕΚΠΟΙΖΩ και το ΙΝΚΑ, δέχονται συνεχώς καταγγελίες -ειδικά το τελευταίο διάστημα- χρηστών κινητής τηλεφωνίας που την... πάτησαν από sms ή και κλήσεις από τετραψήφιους ή πενταψήφιους αριθμούς ή από εταιρίες «φαντάσματα» που φαίνεται ότι έχουν έδρα γειτονικές χώρες. «Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο, και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Οποιος κάνει το... λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις.
Εχουμε καταγγελίες ακόμα και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης. Οι επιτήδειοι δρουν ανάλογα με το... είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν. «Υπάρχουν τετραψήφιοι ή πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει τον ανυποψίαστο με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει σε επόμενο στάδιο και τα στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φτάνει τα 2 ευρώ» εξηγεί η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ Μύρια Βάτζιου.
 Το φαινόμενο της εξαπάτησης, κυρίως ηλικιωμένων, βρίσκεται σε έξαρση, καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους. «Σε μηνιαία βάση δεχόμαστε περισσότερες από 50 καταγγελίες. Ωστόσο, τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια. Δεν απευθύνονται όλοι στην ΕΚΠΟΙΖΩ ούτε αντιλαμβάνονται πάντα τι συμβαίνει, ειδικά όταν η χρέωση είναι μικρή. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας» επισημαίνει η κυρία Βάτζιου.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…