Το ποσό των 38.061.693 ευρώ σε διαφήμιση διάθεσαν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες Alpha, Εθνική, Eurobank και Πειραιώς το 2017 σε όλα τα ΜΜΕ.
Το ποσό είναι μειωμένο κατά σχεδόν έξι εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2016 όταν οι ίδιεες τράπεζες έδωσαν στα Μέσα 44,5 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από όλα έδωσε η Πειραιώς η οποία παραμένει και στην εποχή των μνημονίων η τροφοδότης των Μέσων. Για το 2017 διέθεσε το ποσό των 14.635.630 ευρώ. Η Alpha Bank έδωσε 8.843.778 ευρώ, η Εθνική 8.175.107 και η Eurobank 6.406.178 ευρώ. Το νέο στοιχείο της διαφημιστικής δαπάνης από τις τράπεζες είναι ότι για πρώτη φορά και οι τέσσερις έχουν χορηγήσει διαφήμιση στα ΜΜΕ της περιφέρειας.
Τα ποσά είναι μικρά σε σχέση με αυτά που διατέθηκαν στα κεντρικά Μέσα αλλά είναι σημαντικό ότι τα τηλεοπτικά κανάλια αλλά και εφημερίδες από τη Θράκη ως και την Κρήτη εμφανίζονται να έχουν μερίδιο στη διαφήμιση των Τραπεζών. Αξίζει να επισημανθεί πως η τηλεόραση παραμένει το αγαπημένο Μέσο για τη διαφήμιση των τραπεζών καθώς τα 4 συν 1 τηλεοπτικά κανάλια πήραν τη μερίδα λέοντος, συνολικά 10.975.662. Συγκεκριμένα ο ΣΚΑΙ πήρε τα περισσότερα και από τις 4 τράπεζες το ποσό των 3.486.786 ευρώ, ακομουθεί ο Alpha με 2.542.840 ευρώ, ο ΑΝΤ1 που έλαβε 2.512.885, το Star 1.859.569 ευρώ ενώ το E ΤV πήρε ,μόλις 373.582 ευρώ. Ένα εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο στη δαπάνη των 4 συστημικών τραπεζών είναι ότι έχουν προτιμήσεις στα είδη Μέσων. Για παράδειγμα ενώ για τις τρεις τράπεζες Εθνική, Alpha και Eurobank τα τηλεοπτικά κανάλια παίρνουν τα περισσότερα και στις εφημερίδες καταγράφεται σχεδόν ισόποση χορήγηση ποσών και από τις τρεις, η Τράπεζα Πειραιώς έχει δώσει περισσότερα σε δυο εφημερίδες, ενώ διαφημίστηκε σε πολλά περισσότερα sites.
Αντιθέτως η Εθνική έδωσε διαφήμιση σε περισσότερα περιφερειακά Μέσα. Πάντως και ανάμεσα στις εφημερίδες και ορισμένα διαδικτυακά sites οι διαφορές είναι τεράστιες. Εμφανίζονται ιστοσελίδες να παίρνουν πολύ υψηλότερη διαφήμιση από ότι εφημερίδες, όπως η «Αυγή» ή ο Ελευθερος Τύπος. Στις εφημερίδες καταγράφονται τα υψηλότερα ποσά τραπεζικής διαφήμισης για την Καθημερινή και το Πρώτο Θέμα, μόνο η Πειραιώς χορήγησε τα ποσά των 761.290 και 772.730 ευρώ αντίστοιχα. Από τις άλλες εφημερίδες ψηλά ποσά δόθηκαν στα Νέα (ΔΟΛ), την Εφημερίδα των Συντακτών, το Έθνος και τα «Παραπολιτικά» ενώ οι υπόλοιπες κυμαίνονται σε ποσά κάτω των 120.000 ευρώ. Στα ραδιόφωνα το μόνο που ξεπερνά τη βάση των 100 χιλιάδων ευρώ είναι ο Real FM. Από τις ιντερνετικές ιστοσελίδες εντυπωσιακή είναι η καταγραφή δαπάνης στην εταιρεία «Ανεξάρτητη δημοσιογραφική ενημέρωση» που έλαβε μόνο από την Πειραιώς το ποσό των 203.000 ευρώ.
Το ποσό είναι μειωμένο κατά σχεδόν έξι εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2016 όταν οι ίδιεες τράπεζες έδωσαν στα Μέσα 44,5 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από όλα έδωσε η Πειραιώς η οποία παραμένει και στην εποχή των μνημονίων η τροφοδότης των Μέσων. Για το 2017 διέθεσε το ποσό των 14.635.630 ευρώ. Η Alpha Bank έδωσε 8.843.778 ευρώ, η Εθνική 8.175.107 και η Eurobank 6.406.178 ευρώ. Το νέο στοιχείο της διαφημιστικής δαπάνης από τις τράπεζες είναι ότι για πρώτη φορά και οι τέσσερις έχουν χορηγήσει διαφήμιση στα ΜΜΕ της περιφέρειας.
Τα ποσά είναι μικρά σε σχέση με αυτά που διατέθηκαν στα κεντρικά Μέσα αλλά είναι σημαντικό ότι τα τηλεοπτικά κανάλια αλλά και εφημερίδες από τη Θράκη ως και την Κρήτη εμφανίζονται να έχουν μερίδιο στη διαφήμιση των Τραπεζών. Αξίζει να επισημανθεί πως η τηλεόραση παραμένει το αγαπημένο Μέσο για τη διαφήμιση των τραπεζών καθώς τα 4 συν 1 τηλεοπτικά κανάλια πήραν τη μερίδα λέοντος, συνολικά 10.975.662. Συγκεκριμένα ο ΣΚΑΙ πήρε τα περισσότερα και από τις 4 τράπεζες το ποσό των 3.486.786 ευρώ, ακομουθεί ο Alpha με 2.542.840 ευρώ, ο ΑΝΤ1 που έλαβε 2.512.885, το Star 1.859.569 ευρώ ενώ το E ΤV πήρε ,μόλις 373.582 ευρώ. Ένα εξίσου ενδιαφέρον στοιχείο στη δαπάνη των 4 συστημικών τραπεζών είναι ότι έχουν προτιμήσεις στα είδη Μέσων. Για παράδειγμα ενώ για τις τρεις τράπεζες Εθνική, Alpha και Eurobank τα τηλεοπτικά κανάλια παίρνουν τα περισσότερα και στις εφημερίδες καταγράφεται σχεδόν ισόποση χορήγηση ποσών και από τις τρεις, η Τράπεζα Πειραιώς έχει δώσει περισσότερα σε δυο εφημερίδες, ενώ διαφημίστηκε σε πολλά περισσότερα sites.
Αντιθέτως η Εθνική έδωσε διαφήμιση σε περισσότερα περιφερειακά Μέσα. Πάντως και ανάμεσα στις εφημερίδες και ορισμένα διαδικτυακά sites οι διαφορές είναι τεράστιες. Εμφανίζονται ιστοσελίδες να παίρνουν πολύ υψηλότερη διαφήμιση από ότι εφημερίδες, όπως η «Αυγή» ή ο Ελευθερος Τύπος. Στις εφημερίδες καταγράφονται τα υψηλότερα ποσά τραπεζικής διαφήμισης για την Καθημερινή και το Πρώτο Θέμα, μόνο η Πειραιώς χορήγησε τα ποσά των 761.290 και 772.730 ευρώ αντίστοιχα. Από τις άλλες εφημερίδες ψηλά ποσά δόθηκαν στα Νέα (ΔΟΛ), την Εφημερίδα των Συντακτών, το Έθνος και τα «Παραπολιτικά» ενώ οι υπόλοιπες κυμαίνονται σε ποσά κάτω των 120.000 ευρώ. Στα ραδιόφωνα το μόνο που ξεπερνά τη βάση των 100 χιλιάδων ευρώ είναι ο Real FM. Από τις ιντερνετικές ιστοσελίδες εντυπωσιακή είναι η καταγραφή δαπάνης στην εταιρεία «Ανεξάρτητη δημοσιογραφική ενημέρωση» που έλαβε μόνο από την Πειραιώς το ποσό των 203.000 ευρώ.