Media: Πρώτοι σε αναστολές συμβάσεων και λογοκρισία

Από τη στήλη “Πίσω από τις κάμερες” στο ΠΡΙΝ Σαββατοκύριακου
Της Μ.Παπαχριστούδη
Μέσα σε δέκα ημέρες από την έκδοση της ΠΝΠ που δίνει στους εργοδότες όλα τα εργαλεία για μια νέα, σκληρή επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, πρωτοπόροι αναδείχθηκαν οι μιντιάρχες. Οι ολιγάρχες, δηλαδή, που προσφέρουν τα Μέσα τους με το αζημίωτο στην επιβολή της επικοινωνιακής προπαγάνδας της κυβέρνησης. Εκείνοι, στων οποίων τα μίντια διακρίνονται καθημερινά στελέχη για την κατασκευή ψευδών και παραπλανητικών ρεπορτάζ. Οι ίδιοι που λογοκρίνουν οποιαδήποτε αντίθετη άποψη, εκμεταλλεύονται την ευκαιρία. 
Η μία μετά την άλλη, οι μιντιακές επιχειρήσεις βγάζουν σε αναστολή τους εργαζόμενους, εκμεταλλευόμενες την περίφημη διάταξη, ενώ τους ζητούν να συνεχίσουν την εργασία τους χωρίς όνομα και μάλιστα με ημιαπασχόληση 15 ημερών το μήνα. Με τα λεφτά του κράτους, θα δοθεί το επίδομα-ψίχουλα των 800 ευρώ για ενάμιση μήνα σε όσους συνεχίσουν να εργάζονται με τηλε-εργασία για περισσότερες ώρες, έγκλειστοι και ανασφαλείς στα σπίτια τους.
Και έτσι, τα ρεπορτάζ είναι πλέον ακόμη ευκολότερο να ελεγχθούν, με την αυτολογοκρισία να έχει χτυπήσει κόκκινο… Οι μιντιάρχες, από την άλλη, επιβραβεύονται ποικιλοτρόπως με πρόσχημα πως έχασαν τζίρο από τη διαφήμιση, έστω κι αν λάβουν δέκα και πλέον εκατ. ευρώ ως το τέλος Μά- ϊου από τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε σπίτι». Ειδικά οι καναλάρχες, λαμβάνουν και… μπόνους για τις υπηρεσίες προπαγάνδας, καθώς η κυβέρνηση ανέστειλε την πληρωμή της δόσης των 3,5 εκατ. ευρώ για τις άδειες του 2020.
Η αναστολή συμβάσεων εργασίας είναι πλέον καθεστώς. Μετά την Εφημερίδα των Συντακτών, το συγκρότημα Φιλιππάκη και τον Ελεύθερο Τύπο, το «εργαλείο» χρησιμοποιείται στο Open του Σαββίδη, στα ΜΜΕ του Μαρινάκη και για μεγάλο μέρος του προσωπικού, τεχνικούς και δημοσι- ογράφους στον Alpha. Σε διαμαρτυρίες, μάλιστα, των εργαζομένων σε μεγάλο τηλεοπτικό σταθμό, η διοίκηση ήταν σαφής, «αν αντιδράσετε, θα το κλείσουμε»!
Απέναντι σε αυτήν τη νέα κατά μέτωπο εργοδοτική επίθεση, άφωνη παραμένει η ΕΣΗΕΑ, η οποία αναπαράγει τις ανακοινώσεις διεθνών ενώσεων που απαιτούν διασφάλιση ασφαλών εργασιακών σχέσεων και συνθηκών αλλά και ανεξαρτησία από κυβερνητικές παρεμβάσεις. Όλα όσα αποδέχεται, δηλαδή, για τα ελληνικά μίντια η ΕΣΗΕΑ…

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.