Λύθηκε το μυστήριο της νέας λίστας Πέτσα

 


Με διαδικασίες fast track, πάντα με πρόσχημα τον κορονοϊό , ο αρμόδιος υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε στη Βουλή πως τις επόμενες ημέρες θα βγει νέα διαφημιστική καμπάνια, τύπου “Μένουμε σπίτι”. Μόνο όμως για τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, όχι για άλλα ΜΜΕ. Ήταν η ημέρα που στην αρμόδια επιτροπή της συζήτησης του νομοσχεδίου για τα κατεπείγοντα μέτρα λόγω κακοκαιρίας του Ιανού, κατέθεσαν τις απόψεις του για τα άρθρα που αφορούν στα μίντια (άρθρο 8 και άρθρο 11), πρόεδροι ενώσεων ιδιοκτητών και δημοσιογράφων. Από αυτή τη συζήτηση που αναρτήθηκε και στον ιστότοπο της Βουλής έγινε απόλυτα κατανοητός ο λόγος που τα δύο εκατομμύρια θα δοθούν μόνο στα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια. Ο πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΣΕ Πάνος Κυριακόπουλος ήταν σαφής στην τοποθέτηση του: “Πήραμε μόνο το 25% της διαφημιστικής δαπάνης του δημοσίου (της Λίστας Πέτσα εννοούσε), όταν έχουμε από την αγορά το 55% της διαφήμισης…Το μόνο κριτήριο που δεχόμαστε είναι η αποτελεσματικότητα…

Ο πρόεδρος της ένωσης ιδιωτικών καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) λοιπόν μετέφερε στη Βουλή επίσημα τη “δυσαρέσκεια” των καναλαρχών επειδή στη διανομή των 20 εκατ. ευρώ της πρώτης λίστας Πέτσα πήταν μόλις 4 εκατ. ευρώ ενώ η “αποτελεσματικότητα” τους είναι πολλαπλάσια. Φυσικά δεν αναφέρθηκε αναλυτικά και διεξοδικά στην αποτελεσματικότητα αλλά όλοι μπορούμε να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται.

Τα έξι τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας αποτελούν την κυρίαρχη δύναμη κρούσης της κυβερνητικής προπαγάνδας, δεν μεταδίδουν απλώς την κυβερνητική γραμμή, κατασκευάζουν τους ενόχους που αυτή χρειάζεται, σκηνοθετούν το κυβερνητικό αφήγημα με τις τακτικές χειραγώγισης. Επιπλέον λογοκρίνουν οποιαδήποτε άλλη φωνή αντιτάσσεται στην κυβερνητική πολιτική, κι αν οι αντιδράσεις διαπεράσουν τα φίλτρα λογοκρισίας, αναλαμβάνουν να συκοφαντήσουν, να κατασκευάσουν τους ¨”εχθρούς”.

Για αυτούς όλους του λόγους προφανώς τα θιγμένα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας θα λάβουν επιπλέον δυο εκατ. ευρώ για μερικές ημέρες διαφήμισης νέων μέτρων.

Στην ίδια γραμμή κινήθηκαν οι Στ. Πέτσας και Π.Κυριακόπουλος και σε ότι αφορά στη δωρεάν μετάδοση των διαφημιστικών μηνυμάτων. Ο μεν Στ. Πέτσας αναφέρθηκε στα δωρεάν μηνύματα των υπουργειών, όπως π.χ του Παιδείας, ο δε κ. Κυριακόπουλος ανέφερε πως τα κανάλια της ΕΙΤΗΣΕΕ έχουν μεταδώσει δωρεάν διαφημιστικά μηνύματα “κόστους” για τα κανάλια 10-11 εκατ. ευρώ!

Στην ίδια συνεδρίαση μίλησαν ο γενικός γραμματέας των περιφερειακών καναλιών (ΕΕΤΕΠ) Γ. Σιμόπουλος, η πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ Ε. Ριζεάκου και η πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου. Οι θέσεις και των τριών για στήριξη των θέσεων εργασίας στα ΜΜΕ ως βασικό κριτήριο στην ενίσχυση μέσω διαφημιστικών πακέτων, ακούστηκαν για μια ακόμη φορά στο βρόντο.

Όπως είπε και ο Στέλιος Πέτσας “θα πρέπει να τα δούμε και ως την αποτελεσματικότητά τους”. Και η αποτελεσματικότητα στην παρούσα φάση για την κυβέρνηση της Ν.Δ είναι η χειραγώγιση των πολιτών ως απάντηση σε όλα αυτά που δεν κάνει για την προστασία τους.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…