Ε.Ε. και Βρετανία ερευνούν το Facebook για μονοπωλιακές πρακτικές στη διαφήμιση

 


Επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα ξεκινάει η Κομισιόν για να εκτιμήσει κατά πόσον το Facebook παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού της Ε.Ε. χρησιμοποιώντας διαφημιστικά δεδομένα που συλλέγονται ιδίως από διαφημιζόμενους, προκειμένου να τους ανταγωνιστεί σε αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται το Facebook, όπως οι μικρές αγγελίες.

 
Η επίσημη έρευνα θα αξιολογήσει επίσης κατά πόσον το Facebook συνδέει την υπηρεσία online αγγελιών «Facebook Marketplace» με το κοινωνικό του δίκτυο, κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της Ε.Ε. Την ίδια στιγμή, και η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) ξεκίνησε σήμερα τη δική της έρευνα σχετικά με τη χρήση δεδομένων από το Facebook. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιδιώξει να συνεργαστεί στενά με την CMA καθώς εξελίσσονται οι ανεξάρτητες έρευνες.

«Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε μηνιαία βάση και σχεδόν 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται στο Facebook συνολικά. Το Facebook συλλέγει τεράστιους όγκους δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του κοινωνικού του δικτύου και όχι μόνο, επιτρέποντάς του να στοχεύει σε συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς κατά πόσον τα δεδομένα αυτά παρέχουν στο Facebook αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ιδίως στον τομέα των διαδικτυακών αγγελιών, όπου οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν αγαθά καθημερινά και όπου το Facebook ανταγωνίζεται επίσης εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα. Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, τα δεδομένα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό», εξήγησε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπεύθυνη της πολιτικής ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Στο πλαίσιο της εμπεριστατωμένης έρευνάς της, η Επιτροπή θα εξετάσει λεπτομερώς κατά πόσον η θέση του Facebook στα κοινωνικά δίκτυα και στην ηλεκτρονική διαφήμισή του επιτρέπει να βλάψει τον ανταγωνισμό σε γειτονικές αγορές, όπου το Facebook δραστηριοποιείται επίσης χάρη στο κοινωνικό του δίκτυο, και ιδίως στις ηλεκτρονικές αγγελίες.

Όταν διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους στο Facebook, οι εταιρείες, οι οποίες επίσης ανταγωνίζονται άμεσα το Facebook, ενδέχεται να του παρέχουν εμπορικά πολύτιμα δεδομένα. Το Facebook μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα αυτά για να ανταγωνιστεί τις εταιρείες που τα παρείχαν.

Αυτό ισχύει ιδίως για τους παρόχους ηλεκτρονικών αγγελιών, τις πλατφόρμες στις οποίες πολλοί Ευρωπαίοι καταναλωτές αγοράζουν και πωλούν προϊόντα. Οι πάροχοι ηλεκτρονικών αγγελιών διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook. Ταυτόχρονα, ανταγωνίζονται με τη δική τους υπηρεσία online αγγελιών του Facebook, το «Facebook Marketplace».

Μετά από προκαταρκτική έρευνα, η Επιτροπή εκφράζει ανησυχίες ότι το Facebook μπορεί να στρεβλώσει τον ανταγωνισμό για τις υπηρεσίες διαδικτυακών αγγελιών. Ειδικότερα, το Facebook ενδέχεται να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα που λαμβάνει από ανταγωνιστικούς παρόχους στο πλαίσιο της διαφήμισής τους στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook, για να βοηθήσει το Facebook Marketplace να τους ξεπεράσει σε ανταγωνισμό. Το Facebook θα μπορούσε, για παράδειγμα, να λάβει ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις των χρηστών από τις διαφημιστικές δραστηριότητες των ανταγωνιστών του και να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα αυτά προκειμένου να προσαρμόσει το Facebook Marketplace.

Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης κατά πόσον ο τρόπος με τον οποίο το Facebook Marketplace ενσωματώνεται στο κοινωνικό δίκτυο συνιστά μορφή δέσμευσης που του δίνει πλεονέκτημα στην προσέγγιση πελατών και αποκλείει ανταγωνιστικές υπηρεσίες διαδικτυακών αγγελιών.

Εάν αποδειχθεί, οι υπό εξέταση πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τον ανταγωνισμό σχετικά με τις αντιανταγωνιστικές συμφωνίες μεταξύ επιχειρήσεων (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ)) ή/και την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρα 102 ΣΛΕΕ).

Η Επιτροπή θα διεξάγει τώρα κατά προτεραιότητα την εμπεριστατωμένη έρευνά της. Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει την έκβασή της.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…