1 ευρώ αύξηση σε… τροφεία στα κρατικά ΜΜΕ, καμία Συλλογική σύμβαση εργασίας

 

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου

Στο χώρο των μέσων ενημέρωσης δεν υπάρχει συλλογική σύμβαση εργασίας από το 2010, έτος που ξεκίνησε η κατάρρευση της προηγούμενης διαπλεκόμενης μιντιακής αυτοκρατορίας. Παρά τις πολλαπλές κρατικές επιδοτήσεις των κυβερνήσεων της ΝΔ από το 2019 και μετά, με εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία των ιδιοκτητών μίντια, οι δημοσιογράφοι υποβιβάστηκαν ακόμη περισσότερο σε αχθοφόρους της κυρίαρχης προπαγανδιστικής πληροφόρησης. Οι εργασιακές σχέσεις είναι άθλιες, οι αμοιβές εντείνουν το καθεστώς αναξιοπρέπειας, υποταγής και δουλικότητας.

Την πραγματική δημοσιογραφική ενημέρωση δεν τη χρειάζεται το κράτος και δεν τη θέλουν οι μιντιάρχες, η πληροφόρηση παρέχεται αποκλειστικά από κρατικά ελεγχόμενα δίκτυα μέσα από τα επικοινωνιακά συστήματα υπουργείων-φορέων, τα γραφεία Τύπου και από τα κρατικά ΜΜΕ, ΕΡΤ και ΑΠΕ. Γι’ αυτά τα τελευταία και μόνο για όσους δημοσιογράφους απασχολούνται σε αυτά, η συνδικαλιστική ένωση της ΕΣΗΕΑ, με τη διοίκηση των ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ από το 2017, σύναψε «Κανονισμό εργασίας» τον οποίο βάφτισε «συλλογική σύμβαση». Αυτό το κανονιστικό πλαίσιο εργασιακών ρυθμίσεων δεν αφορά μισθολογικές αμοιβές, δεν περιλαμβάνει κλιμάκια και αυξήσεις και ούτε προστασία των εργασιακών σχέσεων, δυο βασικά στοιχεία σε κάθε ΣΣΕ. Καθιέρωσε, ωστόσο, την αμοιβή με κουπόνια και ετήσια pass, τακτική που εφάρμοσαν σε μεγάλο βαθμό και τα ιδιωτικά ΜΜΕ, όταν η ακρίβεια απειλούσε την επιβίωση των εργαζομένων τους. Τα περίφημα «τροφεία» των κρατικών μίντια μετατράπηκαν σε «αγωνιστικό» στόχο και για τα ιδιωτικά μίντια.

Για το 2024, η ΕΣΗΕΑ διεκδικεί την ανανέωση του κανονιστικού αυτού πλαισίου, απαιτώντας αυτή τη φορά, όπως δηλώνει, αυξήσεις της τάξης του 7%. Η απάντηση της κυβέρνησης, με την οποία η ΕΣΗΕΑ συνεργάζεται άριστα σε όλα τα επίπεδα και μετέχει σε όλες τις κυβερνητικές επιτροπές, είναι πως μπορεί να δώσει ένα ευρώ αύξηση στα τροφεία! Τη στιγμή που χάρισε πακτωλό εκατοντάδων εκατομμυρίων στις εταιρείες ΜΜΕ, στους εργαζόμενους δημοσιογράφους πετάει το ξεροκόμματο των 25 ευρώ σε κουπόνια. Καμία δε από τις δυο πλευρές δεν κάνει λόγο για υπογραφή συλλογικής σύμβασης, η οποία θα λειτουργούσε ως πλαίσιο διεκδίκησης και για τα ιδιωτικά μίντια.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.