ΜΕ προσφυγή στην ΕΕ οι πλατφόρμες για αθέμιτο ανταγωνισμό-Κενό στη χρηματοδότηση του νέου ΕΚΟΜΕ

 

 

Μύλος με τη χρηματοδότηση του νέου ΕΚΟΜΕ. Το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού «Δημιουργική Ελλάδα» οδεύει προς ψήφιση, χωρίς να είναι ξεκάθαρος ο τρόπος χρηματοδότησης. Η κυβέρνηση, διά του Λεωνίδα Χριστόπουλου, ανέφερε πως θα πληρώνουν τέλη οι πλατφόρμες για το νέο ΕΚΟΜΕ (ν. 4779/2021), την ίδια ώρα που ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωνε πως από κοινού με τον υπουργό Οικονομικών εξετάζουν την κατάργηση του ειδικού φόρου τηλεόρασης! Οι πλατφόρμες που έχουν έδρα στην Ελλάδα διαμήνυσαν πως θα προσφύγουν κατά του φόρου στην ΕΕ για αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς οι ανταγωνιστικές τους πλατφόρμες Netflix, Disney+ (η οποία κάνει και καμπάνια…), Apple TV και Amazon Prime Video δεν πληρώνουν φόρους και τέλη στην Ελλάδα.

Αν η κυβέρνηση καταργήσει τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης (10%), τον οποίο επέβαλε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και πάγωσε και… ξεπάγωσε η ΝΔ, το ΕΚΟΜΕ θα στερηθεί έναν πόρο που σχεδίαζε πως θα έχει στη διάθεσή του. Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως οι ξένες πλατφόρμες, ενώ δεν πληρώνουν φόρους στη χώρα, επιδοτήθηκαν μέσω του ΕΚΟΜΕ για τις παραγωγές ταινιών και σειρών, επί εποχής Κυριάκου Πιερρακάκη στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η Ελλάδα δεν θέλησε στο παρελθόν να συνταχθεί με άλλες χώρες της ΕΕ και να κερδίσει ανταλλάγματα από τη λειτουργία των ξένων πλατφορμών και τώρα η οπτικοακουστική παραγωγή αντιμετωπίζει κίνδυνο επιβίωσης. Η δεύτερη επιλογή που έχουν η Cosmote TV και η Nova είναι να αλλάξουν έδρα, κάτι που θα έχει συνέπειες για τη λειτουργία του ΕΔΟΕΑΠ και της οπτικοακουστικής παραγωγής.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.