Φτηνές και ακριβές εφημερίδες στην Ελλάδα

 

Το παράδοξο με τις εφημερίδες είναι ότι είναι από τη μία φτηνές και από την άλλη ακριβές. Φτηνές γιατί απασχολείται σε αυτές ένα σωρό κόσμος, με την ύλη τους να είναι σε μεγάλο βαθμό πρωτότυπη. Ακριβές γιατί σε καιρούς κρίσης και αφραγκίας, ποιος έχει να δώσει σαράντα και πενήντα ευρώ το μήνα για εφημερίδα όταν με τα ίδια λεφτά μπορεί να βάλει ίντερνετ στο κονάκι του. Κι ας την συναντάει στις περισσότερες περιπτώσεις από δεύτερο χέρι την ειδησεογραφία, δεν θα σκάσει κιόλας όταν του περισσεύουν όλα τα υπόλοιπα καλούδια του δικτύου…
Τα γράφω τα ανωτέρω γιατί μας προέκυψε φρέσκος κίνδυνος για την ύπαρξη των εφημερίδων και τον ανέδειξε χτες με «οκτάστηλο» ρεπορτάζ της η Εφημερίδα των Συντακτών:
Εκτός ελέγχου οι αυξήσεις στο χαρτί, προκαλούν έμφραγμα σε όλη την αλυσίδα παραγωγής από τις εκδόσεις μέχρι τα συσκευασμένα προϊόντα. Ετήσιες αυξήσεις ως 80 %. Διψήφιες ανατιμήσεις τον πρώτο μήνα του 2022. Ελλείψεις και πλαφόν στις εισαγωγές. Σε αδιέξοδο εκτυπωτικές επιχειρήσεις και εισαγωγείς, θύμα του εμπορικού πολέμου Ασίας-Ευρώπης και η χαρτοβιομηχανία.
Η λύση για τις εφημερίδες στο κύμα των χάρτινων ανατιμήσεων; Η ΕφΣυν προτείνει να πάει στο μηδέν ο ΦΠΑ επί των πωλήσεων, που τώρα είναι στο 6 %.Και να υπάρξει, επίσης, κάποιου είδους επιδότηση για την εκτύπωση το επόμενο διάστημα «ώστε να καταφέρουν οι εφημερίδες να επιζήσουν».
Να θυμίσω, όμως, κι εγώ σε όσους και όσες διαθέτουν μνήμη χρυσόψαρου ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, ο τρισκατάρατος ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε κόψει κονδύλι ενίσχυσης 200 χιλιάρικα το χρόνο για κάθε εφημερίδα. Και όταν ήρθε ο γίγαντας ο Πέτσας να τα μοιράσει, χώθηκε μυστηριωδώς στον κατάλογο και το Μακελειό και ξεσηκώθηκε θόρυβος και ακούστηκαν πολλά και διάφορα και βγήκε η υπουργάρα μπροστά και είπε «το παίρνω πίσω». Και το πήρε όντως και τα μοίρασε τα λεφτά σε «κοινωφελείς σκοπούς» (τύπου Πέτρου Δούκα, να υποθέσω;) και δήλωσε «μην αγχώνεστε θα επιστρέψουμε με αντίστοιχο σχέδιο λίαν συντόμως». Και επέστρεψαν με Λίστα Πέτσα!
Αυτά για να μη νομίζουν μερικοί μερικοί ότι είμαστε εντελώς ηλίθιοι…

Χρήστος Ξανθάκης

medioΠΙΛΑΦΟ / newpost

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.