Διακαής στόχος της εκάστοτε εξουσίας είναι ο έλεγχος της πληροφορίας και της δημοσιότητας

 

Ματίνα Παπαχριστούδη στην ιστοσελίδα https://www.rednblack.gr/

Διακαής στόχος της εκάστοτε εξουσίας είναι ο έλεγχος της πληροφορίας και της δημοσιότητας. Γι’ αυτό εξάλλου ο Τύπος και τα Μέσα ενημέρωσης, ακόμη, λογίζονται ως η 4η εξουσία. Ο ρόλος και η λειτουργία τους αναζητούνται στο διάμεσο όσων κατέχουν κάθε είδους εξουσία και των υποκειμένων της ως «μάρτυρες» στην προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Για αυτό εξάλλου είναι κατοχυρωμένη η ελευθερία του Τύπου, η αδέσμευτη και ελεύθερη ενημέρωση στη δημοκρατία, στην αστική δημοκρατία.

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας επικράτησε –δυστυχώς χωρίς πολλές αντιδράσεις από τον ίδιο τον δημοσιογραφικό κλάδο– ο ασφυκτικός, στα όρια πνιγμού, έλεγχος των Μέσων ενημέρωσης και των δημοσιογράφων. Η χειραγώγησή τους επιτεύχθηκε με οικονομικούς όρους, 

η επιβίωση μίντια συνδέθηκε με ποικίλους τρόπους από το καθεστώς κρατικής επιδότησης μέσω απευθείας ενισχύσεων ή διαφημιστικής στήριξης, αλλά και εργασιακούς, καταργήθηκαν οι ασφαλείς εργασιακές σχέσεις στον κλάδο, επικράτησε η επισφάλεια, η ανεργία, η ημιαπασχόληση. Σε αυτές τις συνθήκες το καθεστώς προπαγάνδας κατόρθωσε εύκολα στη συντριπτική πλειονότητα των ΜΜΕ να ελέγξει και να χειραγωγήσει τους δημοσιογράφους.

Η δημοσιογραφία όμως, ως τέχνη και τεχνική που λειτουργεί τόσο στο χώρο της οικονομίας όσο και στο χώρο της ιδεολογίας, δεν ανασαίνει για πολύ σε ασφυκτικά ολοκληρωτικά καθεστώτα λογοκρισίας και φίμωσης. Βρίσκει πάντα το δρόμο της μέσα από πένες, φωνές και εικόνες των δημοσιογράφων οι οποίοι στέκονται ακριβώς στο διάμεσο, απέναντι από την κάθε εξουσία να αφουγκράζονται τη φωνή της κοινωνίας και να μεταφέρουν τα δικά της μηνύματα στους ισχυρούς κατέχοντες.

Για αυτό και υπάρχει λόγος σοβαρός στα πολλαπλά πλέον φαινόμενα ελέγχου, λογοκρισίας, φίμωσης, διώξεων, οικονομικού εκφοβισμού ή εξόντωσης, ακόμη και καταστολής στις ανεξάρτητες φωνές Μέσων ενημέρωσης και δημοσιογράφων σε μίντια και Ψηφιακά ή Κοινωνικά Δίκτυα. Η έρευνα, η αποκάλυψη, ο έλεγχος της κάθε εξουσίας, κύρια συστατικά της ελεύθερης, αδέσμευτης δημοσιογραφίας πλέον λογίζονται  ως επικίνδυνα φαινόμενα για τα μεγάλα οικονομικά, θεσμικά, εταιρικά, πολιτικά συμφέροντα. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο οι δημοσιογράφοι έχουν μόνο έναν σύμμαχο για την ελευθερία στη δουλειά τους, την ίδια την κοινωνία. Είναι η «φωνή» της και οφείλει να ακούγεται δυνατά.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.