ΧΩΡΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ στην Ελλάδα ο Φόρος Ψηφιακών Υπηρεσιών!

 

Η κυβέρνηση  της ΝΔ «επιδοτεί» τη λειτουργία των υπηρεσιών streaming στη χώρα

 

Ο Φόρος Ψηφιακών Υπηρεσιών τέθηκε ξανά στο τραπέζι των συζητήσεων, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ανακοινώνει πως θα προωθήσει τη σχετική νομοθετική διαδικασία. Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες που δεν έχουν ενεργοποιηθεί προς την κατεύθυνση αυτή, επιτρέποντας στις πολυεθνικές εταιρείες να δραστηριοποιούνται εξ αποστάσεως, χωρίς να καταβάλλουν φόρους.

Και ενώ ο Γιάννης Στουρνάρας και το επιτελείο του μιλούν για τη φοροδιαφυγή, κανείς δεν έχει μπει στον κόπο να ελέγξει τη φοροαποφυγή που συντελείται εντός χώρας με τις υπηρεσίες streaming και επικοινωνίας, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού έναντι των υπολοίπων εταιρειών που έχουν έδρα στην Ελλάδα. Το παράδειγμα του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ με την ΑΝΤ1+, που έχει ως φορολογικό σημείο αναφοράς την Ολλανδία, ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες του κλάδου, αν η κυβέρνηση συνεχίσει το καθεστώς έμμεσης επιδότησης υπέρ των πολυεθνικών σχημάτων.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ελεγχθεί όλο αυτό. Η γαλλική κυβέρνηση, για παράδειγμα, έχει επιβάλει φόρο στη διαδικτυακή διαφήμιση, στην πώληση δεδομένων χρηστών αλλά και στη χρήση ψηφιακών πλατφορμών. Κάθε εταιρεία με ψηφιακή παρουσία στη χώρα υπόκειται σε φόρο 3% επί των εσόδων στη χώρα, υπό την προϋπόθεση τα παγκόσμια έσοδά της να υπερβαίνουν τα 750 εκατ. ευρώ κάθε έτος και τα έσοδα στη Γαλλία να ξεπερνούν 25 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, η Ισπανία προβλέπει πως το 2023 θα εισπράξει 285 εκατ. ευρώ, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμιά τέτοια πρόβλεψη.

Post a Comment

أحدث أقدم

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Ενώπιον μιας ενδοκυβερνητικής αντιπαράθεσης με άγνωστες προς το παρόν συνέπειες βρίσκεται η Νέα Δημοκρατία μετά τις επιθέσεις του Άδωνι Γεωργιάδη και του Θάνου Πλεύρη στον Νίκο Δένδια.Επιθέσεις που έγιναν μάλιστα παρουσία του πρωθυπουργού, γεγονός που καθιστά το γεγονός περισσότερο σημαντικό. Χωρίς, άλλωστε, το «πράσινο φως» ή έστω τη σιωπηρή αποδοχή εκ μέρους του πρωθυπουργού οι επιθέσεις αυτές δεν θα μπορούσαν να γίνουν. Και αν γινόταν θα συναντούσαν την αντίδραση του Μαξίμου -ενώ τώρα η «υπόγεια» υποστήριξη του στις επιθέσεις υπήρξε κάτι παραπάνω από φανερή. Η στοχοποίηση του υπουργού Άμυνας από μέλη της κυβέρνησης παρόντος του Κυριάκου Μητσοτάκη προϊδεάζει πως η εσωκομματική αντιπαράθεση στη ΝΔ για την επόμενη μέρα μόλις ξεκινά. Ο Νίκος Δένδιας αποτελεί αυτή τη στιγμή όχι απλώς τον επιφανέστερο «δελφίνο» αλλά και τον «δελφίνο» εκείνο που διαθέτει ένα εναλλακτικό πολιτικό σχέδιο απέναντι σε αυτό του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος σε λίγο συμπληρώνει δέκα έτη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας.