Με βάση τα στοιχεία μετρήσεων και ερευνών κοινής γνώμης, Η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία(!) μεταξύ 46 χωρών, όσον αφορά την εμπιστοσύνη του κοινού στα ΜΜΕ.
Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι στη χώρα μας μόνο ένας στους 5 πολίτες (ποσοστό 19%) εμπιστεύεται τα media -έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά και ηλεκτρονικά.
Τα τελευταία χρόνια η κρίση αξιοπιστίας τους οξύνεται μάλιστα: Το ποσοστό όσων τα εμπιστεύονται μειώθηκε φέτος κατά 8% σε σχέση με πέρυσι, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε μειωθεί επίσης κατά 5%.
Η κλιμακούμενη κρίση αξιοπιστίας αποδίδεται σε αιτίες όπως η ανάμιξη πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων, η καταδίκη Νίκου Παπά για τις τηλεοπτικές άδειες, η υπόθεση υποκλοπών και η κάλυψη της τραγωδίας των Τεμπών,
Ακόμη και σε χώρες που δεν φημίζονται για την ποιότητα της δημοκρατίας τους και για την ανεξαρτησία των ΜΜΕ τους, η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη: Στην Τουρκία το ποσοστό των πολιτών που εμπιστεύονται τα ΜΜΕ είναι 35%, στη Βουλγαρία 28% και στην Ουγγαρία 25%.
Μεταξύ των 46 χωρών που καλύπτει η έρευνα του Ινστιτούτου της Οξφόρδης, τα υψηλότερα ποσοστά αξιοπιστίας καταγράφουν τα ΜΜΕ στη Φιλανδία (69%) και στην Πορτογαλία (58%).
Η κλιμακούμενη κρίση αξιοπιστίας αποδίδεται σε αιτίες όπως η ανάμιξη πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων, η καταδίκη Νίκου Παπά για τις τηλεοπτικές άδειες, η υπόθεση υποκλοπών και η κάλυψη της τραγωδίας των Τεμπών,
Ακόμη και σε χώρες που δεν φημίζονται για την ποιότητα της δημοκρατίας τους και για την ανεξαρτησία των ΜΜΕ τους, η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη: Στην Τουρκία το ποσοστό των πολιτών που εμπιστεύονται τα ΜΜΕ είναι 35%, στη Βουλγαρία 28% και στην Ουγγαρία 25%.
Μεταξύ των 46 χωρών που καλύπτει η έρευνα του Ινστιτούτου της Οξφόρδης, τα υψηλότερα ποσοστά αξιοπιστίας καταγράφουν τα ΜΜΕ στη Φιλανδία (69%) και στην Πορτογαλία (58%).