@Στα αποκαΐδια της «Ελευθεροτυπίας» επιβεβαιώθηκε ο βαθύς διχασμός των δημοσιογράφων της εφημερίδας μετά τη δικαστική απόρριψη ένταξής της στο άρθρο 99. Στη νέα Γενική Συνέλευση των συντακτών την περασμένη εβδομάδα αποφασίστηκε η έκδοση απεργιακού φύλλου, με στόχο να υπάρξει «επιστροφή της “Ελευθεροτυπίας”» ως εβδομαδιαίας σαββατιάτικης εφημερίδας. Εκλέχθηκε ήδη συντακτική επιτροπή, ενώ παράλληλα ζητήθηκε η σύγκληση τριμερούς συνάντησης με τη Μάνια Τεγοπούλου στο υπουργείο Εργασίας. Η τριμερής δεν πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος αναβολής από την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Η νέα δικαστική εξέλιξη, στο μεταξύ, ρίχνει νέο λάδι στη φωτιά της διάσπασης ανάμεσα στους εργαζόμενους της «Ε». Από το 'ΠΑΡΟΝ'.
@Δίχως διεθνή ενημερωτικό «βραχίονα» παραμένει η Ελλάδα. Την τελευταία στιγμή, λόγω της ραγδαίας πτώσης της διαφήμισης, η υπηρεσιακή υπουργός Πολιτισμού Τατιάνα Καραπαναγιώτη συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ Λάμπη Ταγματάρχη για να προωθηθεί, εν μέσω του Ιουνίου, το ζήτημα της μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων του ΕΟΤ μέσω του δικτύου της EBU, του Euronews και του TV5. Το ερώτημα είναι γιατί δεν φρόντισε το ελληνικό κράτος να αποκτήσει μια αξιοπρεπή διεθνή τηλεοπτική παρουσία και, το κυριότερο, τι μπορεί να γίνει τώρα. Μέχρι σήμερα το δορυφορικό κανάλι ERT World δεν έχει σαφή χαρακτήρα και επί των ημερών του Π. Γερουλάνου δεν έγινε καμία σοβαρή προσπάθεια για να αποκτήσει τηλεοπτική φωνή ο τουρισμός της χώρας από το συγκεκριμένο δίκτυο ή να δημιουργηθεί ένας κεντρικός μηχανισμός που θα αντιμετώπιζε την έκτακτη κατάσταση που δημιουργεί το Μνημόνιο.
@Μια νέα αγορά στον χώρο του περιοδικού Τύπου δημιουργείται. Μπορεί τα κλασικά life style περιοδικά να πεθαίνουν, αλλά φαίνεται πως έρχεται σιγά σιγά η ώρα των περιοδικών επικαιρότητας και ανάλυσης, όπως ήταν κάποτε το «Αντί», ο «Σχολιαστής» και το «ΕΝΑ». Το κοινό αυτό δημιουργούν 3 νέα περιοδικά , το «UNFOLLOW», το οποίο έκανε και το πρώτο βήμα, ως μηνιαία έκδοση, το «MONO», που ακολουθεί ως 15νθήμερο περιοδικό ανάλυσης, και το «HOT DOC», το οποίο, έχοντας κυκλοφορία κοντά στα 20.000 τεύχη, συνδυάζει το ρεπορτάζ με την ανάλυση. Τα περιοδικά αυτά καλύπτουν τα κενά στην πληροφόρηση που αφήνουν, πλέον ολοφάνερα, οι μεγάλοι όμιλοι που «ορκίζονται» στο Μνημόνιο. Μέχρι στιγμής στηρίζονται κυρίως στα social media και στην απήχηση που έχουν στο Internet οι αρθρογράφοι τους. Σταδιακά όμως συγκροτείται ένας νέος πυρήνας δημοσιογραφικής έρευνας που στηρίζεται στην υποστήριξη από τα σάιτ, τις τηλεοπτικές εκπομπές έρευνας και τα περιοδικά.
@Αντίθετα με τις πολιτικές εφημερίδες, που βράζουν στο ζουμί τους, οι αθλητικές την περασμένη Κυριακή έκαναν το… θαύμα. Σχεδόν διπλασίασαν την κυκλοφορία τους, σημείωσαν συγκεκριμένα αύξηση 81%, ήτοι πούλησαν 45.770 φύλλα παραπάνω. Από 56.770 πήγαν στα 102.540. Τη μεγαλύτερη άνοδο είχε ο «Γαύρος» (+11.700). Οι πολιτικές είχαν ένα μείον 4.030 φύλλων (από 692.360 έπεσαν στα 688.330), με την «Αυγή» να σημειώνει 101%(!) αύξηση (είχε όλο το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ). Τη μεγαλύτερη απώλεια (10.860) είχε το «Βήμα».
@Ξεκίνησαν οι έλεγχοι από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας σε εταιρείας οπτικοακουστικής παραγωγής που προέρχονται κυρίως από το διαφημιστικό χώρο. Το θέμα παρακολουθεί η Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου Τηλεόρασης. 'Typologies'.
@Η επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του Χρηματιστηρίου φαίνεται να έχει θέσει βέτο για τα οικονομικά στοιχεία που παρουσίασε το Mega και για αυτό η διαδικασία έχει παγώσει, με αποτέλεσμα τη δημιουργία επιπλέον ανασφάλειας στον τηλεοπτικό σταθμό,Και αυτό το θέμα όπως και η σύμβαση του διευθύνοντος συμβούλου του Mega, Ηλία Τσιγκα, αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στην κρίσιμη ετήσια γενική συνέλευση του Mega την επόμενη Παρασκευή στις 11.00 το πρωί στο Χίλτον. Θυμίζουμε πως αρχικά είχε σχεδιαστεί αύξηση της τάξης των 15 εκατ, ευρώ, αλλά μετά από νέα εισήγηση του ΔΣ τον περασμένο Ιανουάριο, μειώθηκε κατά 5 εκατ. ευρώ
@Δίχως διεθνή ενημερωτικό «βραχίονα» παραμένει η Ελλάδα. Την τελευταία στιγμή, λόγω της ραγδαίας πτώσης της διαφήμισης, η υπηρεσιακή υπουργός Πολιτισμού Τατιάνα Καραπαναγιώτη συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ Λάμπη Ταγματάρχη για να προωθηθεί, εν μέσω του Ιουνίου, το ζήτημα της μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων του ΕΟΤ μέσω του δικτύου της EBU, του Euronews και του TV5. Το ερώτημα είναι γιατί δεν φρόντισε το ελληνικό κράτος να αποκτήσει μια αξιοπρεπή διεθνή τηλεοπτική παρουσία και, το κυριότερο, τι μπορεί να γίνει τώρα. Μέχρι σήμερα το δορυφορικό κανάλι ERT World δεν έχει σαφή χαρακτήρα και επί των ημερών του Π. Γερουλάνου δεν έγινε καμία σοβαρή προσπάθεια για να αποκτήσει τηλεοπτική φωνή ο τουρισμός της χώρας από το συγκεκριμένο δίκτυο ή να δημιουργηθεί ένας κεντρικός μηχανισμός που θα αντιμετώπιζε την έκτακτη κατάσταση που δημιουργεί το Μνημόνιο.
@Μια νέα αγορά στον χώρο του περιοδικού Τύπου δημιουργείται. Μπορεί τα κλασικά life style περιοδικά να πεθαίνουν, αλλά φαίνεται πως έρχεται σιγά σιγά η ώρα των περιοδικών επικαιρότητας και ανάλυσης, όπως ήταν κάποτε το «Αντί», ο «Σχολιαστής» και το «ΕΝΑ». Το κοινό αυτό δημιουργούν 3 νέα περιοδικά , το «UNFOLLOW», το οποίο έκανε και το πρώτο βήμα, ως μηνιαία έκδοση, το «MONO», που ακολουθεί ως 15νθήμερο περιοδικό ανάλυσης, και το «HOT DOC», το οποίο, έχοντας κυκλοφορία κοντά στα 20.000 τεύχη, συνδυάζει το ρεπορτάζ με την ανάλυση. Τα περιοδικά αυτά καλύπτουν τα κενά στην πληροφόρηση που αφήνουν, πλέον ολοφάνερα, οι μεγάλοι όμιλοι που «ορκίζονται» στο Μνημόνιο. Μέχρι στιγμής στηρίζονται κυρίως στα social media και στην απήχηση που έχουν στο Internet οι αρθρογράφοι τους. Σταδιακά όμως συγκροτείται ένας νέος πυρήνας δημοσιογραφικής έρευνας που στηρίζεται στην υποστήριξη από τα σάιτ, τις τηλεοπτικές εκπομπές έρευνας και τα περιοδικά.
@Αντίθετα με τις πολιτικές εφημερίδες, που βράζουν στο ζουμί τους, οι αθλητικές την περασμένη Κυριακή έκαναν το… θαύμα. Σχεδόν διπλασίασαν την κυκλοφορία τους, σημείωσαν συγκεκριμένα αύξηση 81%, ήτοι πούλησαν 45.770 φύλλα παραπάνω. Από 56.770 πήγαν στα 102.540. Τη μεγαλύτερη άνοδο είχε ο «Γαύρος» (+11.700). Οι πολιτικές είχαν ένα μείον 4.030 φύλλων (από 692.360 έπεσαν στα 688.330), με την «Αυγή» να σημειώνει 101%(!) αύξηση (είχε όλο το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ). Τη μεγαλύτερη απώλεια (10.860) είχε το «Βήμα».
@Ξεκίνησαν οι έλεγχοι από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας σε εταιρείας οπτικοακουστικής παραγωγής που προέρχονται κυρίως από το διαφημιστικό χώρο. Το θέμα παρακολουθεί η Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου Τηλεόρασης. 'Typologies'.
@Η επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του Χρηματιστηρίου φαίνεται να έχει θέσει βέτο για τα οικονομικά στοιχεία που παρουσίασε το Mega και για αυτό η διαδικασία έχει παγώσει, με αποτέλεσμα τη δημιουργία επιπλέον ανασφάλειας στον τηλεοπτικό σταθμό,Και αυτό το θέμα όπως και η σύμβαση του διευθύνοντος συμβούλου του Mega, Ηλία Τσιγκα, αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στην κρίσιμη ετήσια γενική συνέλευση του Mega την επόμενη Παρασκευή στις 11.00 το πρωί στο Χίλτον. Θυμίζουμε πως αρχικά είχε σχεδιαστεί αύξηση της τάξης των 15 εκατ, ευρώ, αλλά μετά από νέα εισήγηση του ΔΣ τον περασμένο Ιανουάριο, μειώθηκε κατά 5 εκατ. ευρώ