Loading…
Breaking News
recent

Πως φθάσαμε στο ψηφιακό μονοπώλιο της Digea

Όπως αναμενόταν, ένας πάροχος δικτύου για τη χώρα. Η Digea

Ανάμεσα στις δυο εκδόσεις του περιοδικού μας, όπως ακριβώς το περιμέναμε, κηρύχθηκε μοναδικός υπερθεματιστής του τηλεοπτικού ψηφιακού φάσματος η Digea S.A. Η εταιρεία πάροχος δικτύου, με μετόχους τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας Mega, ΑΝΤ1, Star, ΣΚΑΙ, Alpha και ...Alter ήταν η μόνη εταιρεία που κατέθεσε στις 30 Ιανουαρίου 2014 φάκελο ενδιαφέροντος.
Παρά τα όσα αναμενόταν και φημολογούνταν όλο το προηγούμενο μήνα, ούτε η Forthnet , ιδιοκτήτρια εταιρεία της συνδρομητικής πλατφόρμας της Nova που διαθέτει επαρκές δίκτυο ψηφιακής κάλυψης σε 23 σημεία της χώρας, ούτε ο ΟΤΕ  TV, ούτε καν οι πάροχοι δικτύου περιφερειακών καναλιών, δεν προσήλθαν στη δημοπρασία. Η ΕΕΤΤ σβήνοντας κυριολεκτικά όλο το τεύχος προκήρυξης,  επτά μέρες αργότερα, στις 7 Φεβρουαρίου ανακοίνωσε ως μοναδικό υπερθεματιστή τη Digea. Η οποία εκτός από τα τέσσερα multiplex πανελλαδικής κάλυψης , παίρνει υποχρεωτικά( χαριστικά;) όλες τις ψηφιακές συχνότητες περιφερειακής εμβέλειας στις 13 περιφέρειες της χώρας. Με άλλα λόγια η χώρα μας εντάσσεται στο μοντέλο της μονοπωλιακής λειτουργίας παρόχων δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης, σε αντίθεση με την κινητή τηλεφωνία. 
Πως όμως φθάσαμε σε αυτή την επιλογή; Τι ακριβώς συνέβη και όλοι οι άλλοι πάροχοι δικτύου αγνόησαν τη δημοπρασία; Τα γεγονότα μάλλον δίνουν και τις απαντήσεις.
Η  Digea , με μετόχους τους ίδιους τους πελάτες της, ήταν εξ΄ αρχής το φαβορί για την απόκτηση του ψηφιακού τηλεοπτικού μέλλοντος. Είχε προλάβει να προετοιμαστεί σε όλα τα επίπεδα, όντας ο προνομιακός συνομιλητής του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και της ΕΕΤΤ στη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου από το 2008 ως το 2013. Ο έτερος προνομιακός συνομιλητής, η ΕΡΤ Α.Ε, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο με την πολιτική απόφαση λουκέτου της. 
Η εταιρεία μπόρεσε να παρέμβει σε κομβικά σημεία των διαδικασιών και να οδηγήσει σε τροποποίηση όρων και κανόνων. Όπως για παράδειγμα του ιδίου του χάρτη συχνοτήτων τον Οκτώβριο του 2012. Είχε επίσης την πολυτέλεια ως αδειούχος πάροχος δικτύου να ζητήσει τις προβλεπόμενες άδειες για την εγκατάσταση των πομπών της ήδη σε 23 σημεία της χώρας. Με λίγα λόγια προλάβαινε να καλύψει τις απαιτήσεις στο σφιχτό χρονοδιάγραμμα που απαιτούσε η ΕΕΤΤ στο διαγωνισμό. 
Θα μπορούσε κάποιος να αντιτείνει πως και η Nova είχε ακριβώς τις ίδιες προϋποθέσεις. Διέθετε το δίκτυο των 23 σημείων, έχει την οικονομική επάρκεια να απαιτήσει ένα τουλάχιστονmultiplex πανελλαδικής εμβέλειας. Δεν το έπραξε. Από την περίοδο ακόμη της δημόσιας διαβούλευσης η Nova είχε διαμαρτυρηθεί για τους όρους του διαγωνισμού που προωθούσε η ΕΕΤΤ, επισημαίνοντας πως οδηγούν σε μονοπωλιακές καταστάσεις, χωρίς να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα της επένδυσης των παρόχων δικτύου, αφού οι πελάτες τους είναι στην ουσία «παράνομοι», δεν διαθέτουν δηλαδή άδειες λειτουργίας. Η επιλογή αποχής από το διαγωνισμό ελήφθη στο παραπέντε της διαδικασίας κι αφού, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, επιτεύχθηκε συμφωνία κορυφής με τηDigea
Η Nova θα διαθέσει το δίκτυο πομπών της στη Digea με τα ανάλογα-αντίστοιχα ανταλλάγματα. Για τον ΟΤΕ τα πράγματα είναι κάπως πιο περίπλοκα και αφορούν επιχειρηματικές επιλογές εκτός των συνόρων της χώρας... Ο ΟΤΕ TV διατηρεί στα βραχυπρόθεσμα σχέδια του τη λειτουργία επίγειου ψηφιακού μπουκέτου, δίνοντας σε αυτή τη φάση βάρος στην ανάπτυξη της δορυφορικής πλατφόρμας του. Η  Digea  εξάλλου έχει προμηθευτεί πομπούς της γερμανικής Rothe Swartz  στην οποία διαθέτει συμμετοχή η Deutsche Telecom, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του ΟΤΕ!
Το μελανό σημείο της διαδικασίας του διαγωνισμού από την ΕΕΤΤ είναι οι αντιδράσεις των περιφερειακών καναλιών και των παρόχων δικτύων τους. 
Η Digital Union που έχει και τους περισσότερους πελάτες έχει προσφύγει ήδη στο Συμβούλιο της Επικρατείας καταγγέλλοντας τον ως «στημένο». Τα περιφερειακά κανάλια δεν έχουν ακόμη συνάψει σύμβαση με τη Digea, και όσα το έχουν ήδη πράξει, όπως π.χ στην Αττική, εξασφάλισαν χαμηλότερες τιμές ενοικίου. Οι οποίες όμως θα αυξηθούν τώρα με το μονοπώλιο της Digeaαφού η ίδια η ΕΕΤΤ δίνει περιθώριο κέρδους στον πάροχο δικτύου 15,6% και εγκρίνει αύξηση του ενοικίου για τους παρόχους περιεχομένου με βεβαίωση αύξησης εξόδων από τον πάροχο δικτύου.
Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών προβλέψεων, τολμούμε όμως να πούμε πως η ψηφιακή μετάβαση στην Ελλάδα θα μας αποκαλύψει ακόμη πολλά-πολλά επεισόδια και παρατράγουδα.
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Δύο νέα προγράμματα κρατικών ενισχύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ απευθύνονται και στις εταιρείες ΜΜΕ της περιφέρειας. Το πρώτο με τίτλο «Ψηφιακό Βήμα» χρηματοδοτεί κατά 50% τις επενδύσεις των εταιρειών ΜΜΕ σε λογισμικό και ψηφιακό εξοπλισμό, ενώ το δεύτερο με τίτλο «Ψηφιακό Άλμα» αφορά κυρίως επιδότηση για το διαδίκτυο. Η επιδότηση των εταιρειών ανέρχεται σε 55.000 – 400.000 ευρώ, ανάλογα με την περιφέρεια της χώρας αλλά και το ύψος του σχεδίου επένδυσης που θα υποβληθεί.
Από το Blogger.