Loading…
Breaking News
recent

Το ξεπούλημα της προσωπικότητας μέσω του trash

Ομολογώ ότι με αφήνει αδιάφορο αν η νέα διαφήμιση των Jumbo θα είναι με την Άντζελα, τη Στανίση, την Lady Gaga ή την Σοφία Βούλτεψη. Ούτως ή άλλως η εμπορική τρασαδούρα πουλάει, αυτό είναι το κόνσεπτ. Είναι όμως ολίγον προβληματικό να προτάσσεται η "λαϊκότητα" της "Lady" ως νομιμοποιητική οποιασδήποτε επιλογής της. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου τον μόνο αυθεντικό εκφραστή του λαϊκού, αλλά σε λαϊκές συνοικίες μεγαλώσαμε, άνθρωποι χωρίς πλούσια βιογραφικά εκπαίδευσης μας μεγάλωσαν, μεροκαματιάρηδες και απόφοιτοι του Δημοτικού συνέθεταν τα οικογενειακά μας τραπέζια.
Συγγνώμη, αλλά το "λαϊκό", πόσο μάλλον η αυθεντικότητά του, δεν περιγράφεται στις trash διαφημίσεις ή σε κάποιες πίστες όπου υμνείται ο νεοπλουτισμός. Όχι ότι δεν υπάρχει στις τάξεις των λαϊκών ανθρώπων, αλλά είναι προσβλητικό να δηλώνεται ως αυτό που τους χαρακτηρίζει. Η έπαρση, το ψώνιο, η τρασαδούρα και ο άτυπος διαγωνισμός της πιο ηλίθιας ατάκας.. που υπάρχει εδώ και χρόνια σ΄αυτή τη σόουμπιζ της πλάκας, δεν περιγράφουν το "λαϊκό". Το υποτιμούν, το περιγελούν, ουσιαστικά θέλουν να το αποδυναμώσουν. Είναι η ατυχής - αν και πολλές φορές επιτυχής- προσπάθεια να ταυτιστεί το λαϊκό με το ευτελές. Όχι, δεν βρίσκω καν αστεία τη διαφήμιση, αλλά αυτό είναι θέμα γούστου. Άλλωστε εγώ έχω λαϊκές καταβολές. Πού να καταλάβω την αξία και το πολιτισμικό βάρος του trash... Δ. Σούλτας (fb)
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
«Από την Κυριακή 3 Δεκέμβρη αφήνουμε το χαρτί και ξαναγυρνάμε εκεί όπου γεννήθηκε ο "Γαύρος", στο διαδίκτυο. Αναστέλλουμε την έντυπη έκδοση και ρίχνουμε όλες μας τις δυναμεις στο σάιτ gavros. Ολοι οι εργαζόμενοι της έντυπης μορφής του Γαύρου, δημοσιογράφοι και τεχνικοί παραμένουν στη θέση τους και συνεχίζουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους. Ο "Γαύρος" θα συνεχίζει να υπάρχει ως ένθετο στην εφημερίδα "Πρωταθλητής"». Τα παραπάνω αναφέρονται, μεταξύ άλλων σε πρωτοσέλιδο σημείωμα της εφημερίδας "Γαύρος" η οποία αναστέλλει την κυκλοφορία της στα περίπτερα, προφανώς λόγω χαμηλών πωλήσεων (η πανελλαδκή κυκλοφορία του ήταν πάνω-κάτω 1.000 φύλλα). Σχετικά με την ένθεσή του στον "Πρωταθλητή", πρεπει να επισημανθεί και το γεγονός ότι η.. εφημερίδα του Πουλόπουλου στα τέλη Οκτωβρίου έγινε «Κόκκινος Πρωταθλητής» και άρχισε να μετράει αριθμό τευχών από το... μηδέν (γιατί άραγε;..).
Από το Blogger.