Loading…
Breaking News
recent

Τσουπαρόπουλος: “Διεκδικούμε, χωρίς να υποχωρούμε…”

του Κώστα  Τσουπαρόπουλου πρώην προέδρο ΕΤΑΠ – ΜΜΕ
H αγωνία των συναδέλφων, μετά την κατάργηση του αγγελιόσημου, για τον ΕΔΟΕΑΠ είναι διάχυτη. Όχι μόνο για τις παροχές που προσφέρει αλλά και γιατί αποτελεί, στο χώρο της Κοινωνικής Ασφάλισης, το τελευταίο οχυρό της ανεξάρτητης δημοσιογραφίας μετά την ένταξη των ΕΤΑΠ ΜΜΕ στον Ενιαίο Φορέα Ασφάλισης.
Στην παρούσα φάση δεν χρειάζονται πολλές φιοριτούρες.
ΕΔΟΕΑΠ χωρίς χρηματοδοτικό πόρο αλλά λόγω του αγγελιόσημου δεν μπορεί να υπάρξει. Η διεκδίκηση, θέσπιση ενός ανάλογου τέλους είναι η πιο σοβαρή διέξοδος προς την επιβίωση των Οργανισμών. Από που θα τον διεκδικήσουμε; Από την κυβέρνηση και τους εργοδότες. Ανεξάρτητα από τις ενστάσεις που μπορεί να έχει ο καθένας (και η Ένωσή μας) για τη συμπεριφορά κυβέρνησης και εργοδοτών πρέπει να αναγνωριστεί ότι επιθυμούν τον διάλογο.
Από τη φύση των σωματείων προκύπτει ότι ο διάλογος είναι θεσμικός μονόδρομος. Ακόμη και οι αγωνιστικές διεκδικήσεις είναι σύμφυτο στοιχείο του διαλόγου και της σωματειακής οντότητας.
Τι θα διεκδικήσουμε στον διάλογο; Μια μικρή πλατφόρμα θέσεων έχει ήδη διαμορφωθεί με τη συμβολή μιας πληθώρας συναδέλφων. Διεκδικούμε:
– Συνέχιση της λειτουργίας του ΕΔΟΕΑΠ με τους σημερινούς πυλώνες, δηλ. περίθαλψη, επικούρηση, πρόνοια (εφάπαξ, κ.λπ.). Σημαντικός του πόρος ένα τέλος ενημέρωσης 12% που θα επιβάλλεται σε όλες τις διαφημιστικές δαπάνες, με επέκταση στο Internet. Το έσοδο θα περιέχεται σε ειδικό κωδικό του ΕΔΟΕΑΠ.
– Ένταξη στον ΕΔΟΕΑΠ, πέρα από τα μέλη των ΕΣΗΕΑ, ΕΠΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΠΗΕΘ και των μελών των δημοσιογραφικών ενώσεων ΕΣΠΗΤ, ΕΤΗΠΤΑ, ΕΤΗΠΤΑ Θεσσαλονίκης, ΕΤΙΤΑ ΕΤΙΤΑ Θεσσαλονίκη, ΕΤΕΡ, ΕΤΕΡ Θεσσαλονίκης.
– Το ύψος του “τέλους ενημέρωσης” 12% καλύπτει τις ανάγκες του ΕΔΟΕΑΠ ακόμη και μετά τη διεύρυνσή του, όπως και τις ανάγκες των άλλων φορέων που μετείχαν στην κατανομή του αγγελιόσημου (πλην του καταργούμενου ΕΤΑΠ – ΜΜΕ). Διεκδικούμε παράλληλα, “προίκα” υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ που συνίσταται περίπου στο 20% των αποθεματικών των ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Ένα μικρό μέρος της “προίκας” – ίσως και να μην χρειαστεί- μπορεί να τεθεί για την αγορά σύγχρονου ιατρικού εξοπλισμού, διαρρύθμιση χώρων στα δύο κτίρια του ΕΔΟΕΑΠ ΚΑΙ ΕΔΟΕΑΠ Θεσσαλονίκης κ.λπ.
Θεσμοθέτηση από το υπουργείο Εργασίας του “τέλους ενημέρωσης” με τρόπο που να μην καθίσταται δυνατή η κατάργησή του στο μέλλον με καταγγελία εντός των μερών (εργοδοτών – εργαζομένων).
– Άμεση έναρξη του Διαλόγου με την κυβέρνηση. Θεωρούμε ότι για πολλούς και διάφορους λόγους (είναι επικίνδυνο να εξαντλήσουμε την παράσταση (1η Αυγούστου) που έδωσε ο ασφαλιστικός νόμος για την κατάργηση του αγγελιόσημου.
– Παράλληλα και παρά την ψήφιση του νόμου συνεχίζουμε να διεκδικούμε την ανασύσταση των ΕΤΑΠ – ΜΜΕ για λόγους ανεξαρτησίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. Και της σημαντικής επιρροής στην πολιτική, κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας. Χρησιμοποιούμε γι’ αυτό, όλα τα -έστω και συχνά- σημεία σύνδεσης με το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, τα οποία προβλέπει ο νέος ασφαλιστικός νόμος (π.χ. συμμετοχή στη Συμβουλευτική Επιτροπή για το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ κ.λπ.).
Κ. ΤΣΟΥΠΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
πρ. Πρόεδρος ΕΤΑΠ – ΜΜΕ
greekmme

greekmme

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
«Από την Κυριακή 3 Δεκέμβρη αφήνουμε το χαρτί και ξαναγυρνάμε εκεί όπου γεννήθηκε ο "Γαύρος", στο διαδίκτυο. Αναστέλλουμε την έντυπη έκδοση και ρίχνουμε όλες μας τις δυναμεις στο σάιτ gavros. Ολοι οι εργαζόμενοι της έντυπης μορφής του Γαύρου, δημοσιογράφοι και τεχνικοί παραμένουν στη θέση τους και συνεχίζουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους. Ο "Γαύρος" θα συνεχίζει να υπάρχει ως ένθετο στην εφημερίδα "Πρωταθλητής"». Τα παραπάνω αναφέρονται, μεταξύ άλλων σε πρωτοσέλιδο σημείωμα της εφημερίδας "Γαύρος" η οποία αναστέλλει την κυκλοφορία της στα περίπτερα, προφανώς λόγω χαμηλών πωλήσεων (η πανελλαδκή κυκλοφορία του ήταν πάνω-κάτω 1.000 φύλλα). Σχετικά με την ένθεσή του στον "Πρωταθλητή", πρεπει να επισημανθεί και το γεγονός ότι η.. εφημερίδα του Πουλόπουλου στα τέλη Οκτωβρίου έγινε «Κόκκινος Πρωταθλητής» και άρχισε να μετράει αριθμό τευχών από το... μηδέν (γιατί άραγε;..).
Από το Blogger.