Η Google, οι ψηφιακοί εκδότες και τα εκατομμύρια διαφήμισης σε ολίγους

 

** Ειδήσεις και παρασκήνια στο χώρο των media

> Το ρεπορτάζ που δημοσίευσε η στήλη “Τυπολογίες” στην εφημερίδα “Παρόν” αποκαλύπτει πως η πολυεθνική της Google αρνείται να πληρώσει για πνευματικά δικαιώματα τους εκδότες ειδησεογραφικού περιεχομένου στην Ελλάδα. Όπως ακριβώς δηλαδή έπραξε και στις άλλες χώρες, Αυστραλία, Γαλλία, ΗΠΑ, Καναδάς για να υπάρξει μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις, συμφωνίες πληρωμής. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, στις άλλες χώρες οι εκδότες είχαν σύμμαχο τις κυβερνήσεις που ευνόησαν τους τοπικούς εκδότες με σαφείς διατάξεις και νόμους. Στη χώρα μας διαιτητής κατά το νόμο ορίστηκε η ΕΕΤΤ (ρυθμιστική αρχή αρμόδια για τα πάντα όλα).

Ενώ λοιπόν οι εκδότες διαδικτύου παρουσιάζουν έρευνες ότι η Google έχει διαφημιστικλά έσοδα της τάξης των 500 εκατ. από την Ελλάδα λόγω του περιεχομένου από εχγώρια μίντια, εισηγητές της ΕΕΤΤ υποστηρίζουν πως η πολυεθνική θα πρέπει να “συμψηφίσει” τις διαφημίσεις των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσοστό των πνευματικών δικαιωμάτων. Σε μια τέτοια περίπτωση αντί για τα 40-50 εκατ. που απαιτούν οι εκδότες από τη Google όχι μόνο δεν θα πάρουν τίποτε αλλά θα βγουν και …χρεώστες. Όπως είναι κατανοητό και επισημαίνει το ρεπορτάζ, η πιθανότητα αυτή έχει εξοργίσει τους ψηφιακούς εκδότες που προεδιοποιούν με προσφυγές. Και η Google όμως απειλεί-όπως και στις άλλες χώρες, πρόσφατα δε το έκανε στην Καλλιφόρνια- ότι θα κλείσει την πλατφόρμα για περιεχόμενο ειδήσεων -πληροφόρησης από ελληνικά ΜΜΕ. Κανείς δεν γνωρίζει ποια ακριβώς είναι η επίσημη θέση της κυβέρνησης…

Μύλος στο μεταξύ γίνεται για την επόμενη ημέρα του ΕΚΟΜΕ και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου που θα συγχωνευθούν σε έναν νέο οργανισμό. Για να κατευνάσει τις αντιδράσεις που προς το παρόν υπάρχουν στα παρασκήνια, οι ιθύνοντες ανακοίνωσαν πως θα δοθούν 100 εκατ. για στήριξη της παραγωγής-σινεμά και τηλεόρασης- από το Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Τα κριτήρια παραμένουν άγνωστα. Όπως άγνωστο είναι τι θα γίνει με το 1,5% υπέρ της κινηματογραφικής παραγωγής από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και πλατφόρμες.

Η κρατική διαφήμιση πάντως συνεχίζει να ανεβαίνει. Λογικό αφού με αυτήν χαράσσεται η στρατηγική ποδηγέτησης όλων των μίντια και των δημοσιογράφων. Στα συν 4 εκατ. ευρώ που προστέθηκαν τον τελευταίο μήνα στο σύνολο της κρατικής διαφήμισης- μέχρι στιγμής πλησιάζει τα 45 εκατ. για το σύνολο του δημοσίου τομέα- περιλαμβάνεται κονδύλι επικοινωνίας της  Ελληνικό Μετρό Α.Ε. για το έργο της κατασκευής της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας – Τμήμα Α’ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» ύψους 2.480.000 ευρώ.

Πολιτική ελέγχου μέσω διαφήμισης ασκεί πλέον και η ΕΡΤ! Η κρατική τηλεόραση διαφημίζεται με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ΜΜΕ για να στηρίξει τις επιλογές της διοίκησης. Μαθαίνουμε πάντως πως μετά την ενίσχυση της ERT Flix η διοίκηση της προσανατολίζεται να διεκδικήσει εκ νέου τα δικαιώματα μετάδοσης του επόμενου Μουντιάλ.

 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA

ΑΙΧΜΗΡΑ MEDIA
Το παρασκήνιο της παραίτησης -Οι σκαφάτες διακοπές στην Πάτμο την ώρα του πύρινου ολέθρου «έφαγαν» τον υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ Παραιτήθηκε ο Νότης Μηταράκης από τη θέση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, όπως έγινε γνωστό από το γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Μηταράκης υπέβαλε την παραίτησή του για προσωπικούς λόγους στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η οποία έγινε αποδεκτή. Πηγές του Μεγάρου Μαξίμου, αναφέρουν οτι υπήρξε ενόχληση καθώς ο μέχρι πρότινος υπουργός έκανε διακοπές στην Πάτμο και απουσίαζε από τα πύρινα μέτωπα που ήταν σε εξέλιξη σε πολλές περιοχές της χώρας. «Πυρά» για τις διακοπές του στην Πάτμο εξαπέλυσε και η Καθημερινή, αναφέροντας: «ο πρωθυπουργός μιλάει για πόλεμο και παρά τη δικαιολογημένη και μεγάλη κούραση, μένει στην Αθήνα λόγω των πυρκαγιών. Ο Βασίλης Κικίλιας το ίδιο, έχοντας αποκλείσει τις διακοπές για φέτος. Ούτε η “κήρυξη πολέμου” ούτε η πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα σταμάτησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη από το να εμφανιστεί χθες το πρωί σε μακρινό νησί για να ξεκινήσει τις διακοπές του, να επιβιβαστεί σε ένα σκάφος για μερικές ώρες και να επιστρέψει νωρίς το απόγευμα σαν να μην τρέχει τίποτα, με τους λουόμενους στην περιοχή να αναρωτιούνται αν έβλεπαν καλά…